باشگاه مس کرمان
باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت مس کرمان
پنج شنبه 29 فروردين 1391برچسب:, :: 22:22 ::  نويسنده : آرش

و این بحران همچنان باقی است...!

در حالی که بعد از پیروزی مس کرمان برابر شاهین بوشهر حالا لبخند به لبان کرمانی ها برگشته است و عوامل تیم مس با راحتی خیال بیشتری در رابطه با وضعیت تیم صحبت می کنند که هنوز جدول لیگ برتر این هشدار را به کرمانی ها می دهد که درصورت غفلت بازهم می توانند ضررهای غیر قابل جبرانی متحمل شوند.

     

کسب هر نتیجه ای غیر از پیروزی برابر شاهین کار مس را چنان به اما و اگر می کشاند که هفته های پایانی لیگ قطعا مرز سکته برای کرمانی ها به باریکی یک مو در می امد اما به هرشکل پیروزی شیرین مس برابر شاهین اجازه می دهد که آن ها با آرامش بیشتری بازی های بعد خود را ارزیابی کنند. آرامشی که البته به خاطر اختلاف کم چهار امتیازی مس با سقوط فوق العاده شکننده است. خصوصا اینکه مس هفته آینده یکی از سخت ترین بازی های خود را هم برگزار می کند. جمعه هفته آینده مس میهمان ملوان بندر انزلی است که با شکست خود در این هفته با اختلاف یک امتیاز پائین تر از مس کرمان قرار گرفت. قطعا حالا در انزلی همان جوی حاکم است که پیش از بازی با شاهین در کرمان حکم فرما شده بود. آن ها خود را در یک قدمی سقوط می بینند و برای همین جهت کسب سه امتیاز بازی برابر مس حاضرند جان بدهند. جالب اینکه همان اندازه که شاهین در کرمان برای بازی دچار مشکل می شود و در این شهر معمولا امتیازهای درشتی را از دست می دهد، کرمانی ها در انزلی با مشکل مواجه هستند و تا به حال در تاریخ بازی های خود در این شهر رنگ پیروزی ندیده اند. از همین روست که اگر بازیکنان مس به خیال اینکه در کرمان کار را برابر شاهین تمام کرده اند راهی انزلی شوند خیلی زودتر از آنچه که فکر کنند با مشکل مواجه می شوند. کافی است انزلی چی ها مس راشکست دهند و در بوشهر هم شاهین یقه استقلال را بگیرد تا مصیبت خیلی شدیدتر به سراغ مسی ها بیاید. قاسمپور که برای این بازی بازیکنان اصلی خود را هم نظیر حسن زاده و کلاه کج در اختیار دارد باید از نظر روانی خیلی بیشتر روی بازیکنان خود اثر بگذارد چراکه در انزلی هواداران مس هم حضور ندارند تا همانند بازی با شاهین زمینه ساز اصلی برد مس باشند. باشگاه مس هم به همان اندازه که برای پیروزی بر شاهین بازیکنانش را تشویق کرد و به آن ها جایزه اهدا می کند باید آن ها را از تنبیه شکست برابر ملوان آگاه کند تا مشخص شود هنوز هیچ چیز تمام نشده است. تیم مس برای بازی با ملوان بیشتر از هر چیز برای گرفتن امتیاز به حرفه ای گری و یک تفکر باز نیاز دارد چراکه تیم ملوان برابر تماشاگران خود به شدت زیر فشار قرار دارد و سابقه بازی های ملوان نشان داده است که هر تیمی در انزلی از استرس این تیم استفاده کرده است نتیجه بهتری گرفته است. طلسم نبردن ها در انزلی باید خیلی به موقع در این هفته شکسته شود تا خیال کرمانی ها راحت شود. مس با این برد حتی می تواند به تک رقمی کردن رتبه خود در جدول فکر کند. مس هنوز چهار بازی به شمایل فینال و مرگ زندگی در پیش دارد. به واسطه نتایج قبل مس بحران برای این تیم همچنان خط و نشان می کشد و این تیم نباید با خیال آسوده راهی انزلی شود که در این صورت بازهم کرمانی ها می مانند و چشم هایی کاملا نگران.

زندگی در دقیقه نود

بقای معجزه آسا مس رفسنجان در لیگ یک

تیم فوتبال مس رفسنجان که تا قبل از پایان بازی های هفته آخر لیگ یک کاندیدای اصلی سقوط به لیگ دو بود تنها در صورت رخ دادن یک حالت که به معجزه شباهت داشت در لیگ یک باقی می ماند که با دعای خیر مردم رفسنجان و تلاش بازیکنان این تیم معجزه رخ داد و مس رفسنجان در لیگ یک باقی ماند. تیم فوتبال مس رفسنجان تنها در صورتی می توانست خود را در لیگ یک حفظ کند که برابر تیم سایپای قتئمشهر به برتری برسد و رقیبان پائین جدولی این تیم هم یعنی صنعت ساری و پیام مخابرات هم برابر حریفانشان شکست بخورند. که همین اتفاق هم رخ داد و تیم رفسنجانی با برتری 4 بر1 برابر حریف خود با شنیدن خبر شکست صنعت ساری با نتجیه 1 بر 0 برابر ایرانجوان و همچنین شکست 2 بر 1 پیام مخابرات برابر فولاد یزد موفق شد در کمال شگفتی جشن بقای خود را در لیگ یک جشن بگیرد ان هم در حالی که با هر دو تیم سقوط کرده هم امتیاز بود و فقط به لطف تفاضل گل منفی شش خود در لیگ یک باقی ماند. جالب تر اینکه دو تیم رقیب مس رفسنجان هر دو گل هایی که منجر به شکست تیم هایشان شد را در دقیقه ۸۵ دریافت کردند تا بقای مس رفسنجان در لیگ یک شمایلی کاملا دراماتیک داشته باشد. آن هم در حالی که تا روز قبل همه مس رفسنجان را سقوط کرده مسلم این گروه می دانستند. تکلیف تیم‌های صعودکننده این گروه از پیش مشخص شده بود  پیکان به عنوان تیم اول راهی لیگ برتر شده بود و ایران‌جوان بوشهر نیز به دیدار پلی‌آف را یافته بود، اما در انتهای جدول پنج تیم استیل‌آذین، پارسه تهران، صنعت ساری پیام مخابرات و مس رفسنجان با خطر سقوط مواجه بودند که در پایان رقابت‌های امروز صنعت ساری و پیام مخابرات به لیگ دسته دوم سقوط کردند. مس رفسنجان نیز که در قعر جدول حضور داشت به لطف پیروزی 4 بر یک برابر سایپای قائمشهر توانست 26 امتیازی شود و در لیگ دسته اول باقی بماند.

جمعه 18 فروردين 1391برچسب:, :: 22:33 ::  نويسنده : آرش

 

شبه وجود دلالی در سرچشمه

به هر شکل طی روزهای آینده اخبار جالب تری از فعالیت دلال ها در کرمان و اتفاقاتی که باعث شد یک تیم تازه وارد 8 میلیارد تومانی در نهایت به لیگ یک برگردد و کسی سراغ پولی که از جیب مردم محروم سرچشمه خارج شده را نگیرد، منتشر خواهد شد.


 

حالا و با این شرایط گفته می شود فدراسیون فوتبال برای بررسی اتفاقاتی که در تیم های کرمانی رخ داده، ازافرادی که نزدیک به این دو تیم بوده اند، دعوت کرده تا تحقیقات خود را کامل تر کند.حتی شایعه شده چند نفر به خاطر این پرونده دستگیر هم شده اند اما هنوز خبر رسمی دراین بار مخابره نشده است.
 البته مس سرچشمه نزدیک به 10 امتیاز با فرار از منطقه سقوط فاصله دارد و شرایطش برای ماندن در لیگ برتر کاملا سخت و غیرممکن به نظر می رسد.

آنقدر سخت که خیلیها در خود کرمان از حالا سقوط تیم شان به لیگ یک را پذیرفته اند. اما شاید در این میان، مرور مهم ترین دلایلی که باعث شد این تیم تازه وارد کرمانی در نخستین فصل حضورش در لیگ برتر وداعی زود هنگام با این مسابقات داشته باشد، جالب به نظر برسد.

در هفته های اخیر خبرهایی مخابره می شود که حکایت از بررسی همه جانبه پرونده فعالیت های دلالی در کرمان دارد.هرچند یک پرونده بسیار حجیم از فعالیت های دلال ها در کرمان در فدراسیون فوتبال باز است وحتی حجت الاسلام علیپور، مسئول پیگیری این امور در فدراسیون فوتبال در برنامه نود هم به آن اشاره کرده بود اما ظاهرا پرونده جدیدی در این زمینه در فدراسیون باز شده است که پیچیده تر و بزرگتر از پرونده قبلی است.

به هر حال آن هایی که از نزدیک وضعیت تیم مس سر چشمه و حتی مس کرمان را در این فصل به خصوص در زمان نقل و انتقالات را بررسی می کردند، می دانند که حجم وسیعی از فعالیت آن ها در کرمان رقم خورد. اتفاقی که حاصل آن ورود ده ها بازیکنان بی کیفیت به مس سرچشمه و البته مس کرمان بود. به طوری که سرمربی هر دو تیم چه اصغر شرفی و چه ابراهیم قاسمپور و میروسلاو بلاژویچ از کیفیت پائین ومصدومیت شدید برخی از آن ها ابراز تعجب می کردند.

حالا و با این شرایط گفته می شود فدراسیون فوتبال برای بررسی اتفاقاتی که در تیم های کرمانی رخ داده، ازافرادی که نزدیک به این دو تیم بوده اند، دعوت کرده تا تحقیقات خود را کامل تر کند.حتی شایعه شده چند نفر به خاطر این پرونده دستگیر هم شده اند اما هنوز خبر رسمی دراین بار مخابره نشده است.

ضمن آنکه با معرفی افرادمتخلف جدید در زمینه نقل و انتقالات حالا تعداد شاکیان آن ها بیشتر هم شده است و در این میان بخش عمده شکایت کنندگان را کرمانی ها تشکیل داده اند.  مدتی قبل شایعه ای در کرمان مطرح شد که علت بسته شدن حساب های مالی باشگاه های مس به همین خاطر بوده اما مقامات هر دو باشگاه با رد این قضیه اعلام کردند که این مسئله مربوط به حساب و کتاب های پایان سال بوده و مسئله بسته شدن حساب ها مطرح نیست.

به هر شکل طی روزهای آینده اخبار جالب تری از فعالیت دلال ها در کرمان و اتفاقاتی که باعث شد یک تیم تازه وارد 8 میلیارد تومانی در نهایت به لیگ یک برگردد و کسی سراغ پولی که از جیب مردم محروم سرچشمه خارج شده را نگیرد، منتشر خواهد شد.
جمعه 18 فروردين 1391برچسب:, :: 1:32 ::  نويسنده : آرش

 

مرگ و زندگی روی ریل راه آهن

هفته بیست و نهم بازی های لیگ برتر در حالی روز جمعه با سه بازی آغاز می شود که قطعا حساس ترین بازی این روز مصاف تیم های راه آهن و مس در ورزشگاه اکباتان خواهد بود.

      

تیم های چهاردهم و پانزدهم جدول در حالی به مصاف یکدیگر می روند که به خوبی می دانند امتیاز این بازی تا چه اندازه در سرنوشت پایان فصل آن ها موثر است. رقابتی که برای هر دو تیم حکم فینال دارد. تیم راه آهن که پس از فاصله گرفتن از روند تساوی های پرتعداد خود حالا نتایجش اصلا قابل پیش بینی نیست، با انگیزه های متفاوتی برابر مس به میدان می رود. شاگردان علی دایی پس از شکست سنگین خود برابر سپاهان زمینه عصبانیت سرمربی خود و در ادامه تصادف وحشتناک او را فراهم کردند و این سبب می شود که آن ها برای دلجویی از سرمربی خود هم که شده است به بازی برابر مس به دیدی دیگر نگاه کنند و قطعا با انگیزه های بیشتری برابر میهمان خود صف آرایی کنند. راه آهن همچنین روی این سه امتیاز خانگی نیز خیلی حساب باز کرده است و قطعا از دست دادن امتیاز در این شرایط به شدت به ضرر آن ها تمام خواهد شد. آن ها می دانند که با کسب یک نتیجه بد دیگر برابر مس از نظر روحی نیز با مشکل مواجه خواهند شد. اما در سوی مقابل تیم مس کرمان هم به خوبی می داند که با نگرفتن نتیجه در این بازی با چه دردسرهای بزرگی مواجه می شوند. مدیران باشگاه مس در حال روبرو شدن با همان بلایی هستند که به شدت از آن هراس داشتند. آن ها پس از برکناری بلاژویچ و انتخاب قاسمپور به جای او خیلی امیدوار بودند با کسب چند نتیجه خوب تصمیم خود را در این جا به جایی توجیه کنند اما نتایج مس پس از دو بازی به گونه ای نشد که در کرمان آرامش حاکم شود. هرچند تساوی برابر پرسپولیس در تهران می تواند نتیجه قابل اتکایی برای تیم قاسمپور باشد اما اگر نتیجه بازی با راه آهن به گونه ای شود که قاسمپور نتواند از آن دفاع کند، با توجه به نزدیکی فوق العاده تیم های فانوس به دست به مس، روزهای کابوس وار و استرس آوری برای مس رقم خواهد خورد و قطعا مدیران مس به خاطر همان تصمیمات، بیشترین انتقادها را خواهند شنید. از همین روست که هم قاسمپور و هم مدیران مس حتی بیشتر از تیم مس! به امتیازات این بازی نیاز دارند تا از شر این کابوس ها فرار کنند. جدا از این مسئله اگر مس نتواند در این بازی با دست پر خارج شود عملا یکی از کاندیدهای سقوط آن هم در پنج هفته پایانی بازی های لیگ برتر می شود که اصلا مطلوب هواداران این تیم نیست. همه این ها نشان می دهد که مس تا چه اندازه باید برای این بازی تلاش به خرج دهد. اما در صورتی که کرمانی ها موفق شوند سه امتیاز کامل این بازی فینال گونه را کسب کنند خیلی راحت می توانند از طریق ریل راه آهن فرار بزرگی را از انتهای جدول انجام دهند. آن ها ضمن اینکه با این پیروزی این پتانسیل را پیدا می کنند که حتی تا رده دهم جدول صعود کنند، می توانند حداقل با ورود یک تیم دیگر به جمع تیم های فانوس به دست عملا شر این اتفاق را از سر خود باز کنند. بازی تیم های مس و راه آهن نردبانی است به درازای یک ریل راه آهن! که تیم برنده را به سمت بهشت و بازنده را راهی روزهای جهنمی خواهد کرد.در تصادف مس و راه آهن روی این ریل کرمانی ها اصلا نباید اجازه دهند که تیم دایی زنده از آن خارج شود تا خودشان روی این ریل مجبور به جان دادن نشوند!

شنبه 12 فروردين 1391برچسب:, :: 14:31 ::  نويسنده : آرش

 

جای ستاره خالی!

لیگ برتر فوتبال 90-91 به هفته های پایانی خود نزدیک شده است. فصلی که در آن کرمانی ها اصلا احساس آرامش نداشتند و دو تیم کرمانی با قرار گرفتن در پائین جدول به شدت هواداران فوتبال را سرخورده کردند. از خالی بودن ورزشگاه کرمان در زمان برگزاری بازی های این دو تیم هم مشخص بود که سال 90 برخلاف اسمش اصلا برای کرمانی ها یک سال به یادماندنی فوتبالی نشد و آن ها حداقل در این بخش از تمان شدن این سال بسیار خوشحالند و امیدوارند که اتفاقات سال آینده از همان ابتدا به گونه ای باشد که خاطرات تلخ سال نود را بتوانند خیلی زود فراموش کنند. آن ها سال جدید را در حالی آغاز می کنند که برای بقا در لیگ برتر باید هیجان و استرس را در بالاترین حد خود تجربه کنند. هدف آن ها در آغاز این سال حفظ تیم مس کرمان در لیگ برتر و هدف بعدی و بزرگتر آن ها دیدن یک مس قوی در فصل آینده بازی های لیگ برتر است. اتفاقی که از همین حالا توقعات را از مقامات و بازیکنان تیم به شدت بالا برده است. بررسی عملکرد بازیکنان مس در پایان سال نود در فصلی که هنوز به پایان نرسیده است مشخص می کند که مس در کدام مناطق بیشتر به بازیکن نیاز دارد. این بررسی به وضوح نشان می دهد که آنچه که مس در این فصل به شدت نیاز داشت ستاره ای بود که هیچگاه طلوع نکرد...البته همه در کرمان امیدوارند در هفته های باقی مانده مس به گونه ای نتیجه بگیرد که هیچکس دلتنگ ستاره نباشد!

   

ارشاد یوسفی: دروازه بان مس که برای دومین فصل متوالی در دروازه مس قرار می گیرد اصلا نتوانست اعتمادها را به خود جلب کند. یوسفی در حالی که در برخی از مقاطع فصل عملکرد فوق العاده ای دارد و این توانایی را دارد که دروازه تیمش را در چند هفته متوالی بسته نگه دارد اما در بیشتر مقاطع فصل هم اصولا علاقه چندانی به تداوم این اقتدار خود در دروازه ندارد و با دریافت گل هایی که بعضا برروی آن ها مقصر اصلی هم هست هیچگاه نمی تواند خیال هوادارن تیمش را درون دروازه راحت کند. البته این روال معمول یوسفی در درون دروازه شده است و عملکرد او در فصل قبل هم دقیقا به همین شکل بود. او احتمالا اگر فصل بعد هم دروازه بان اول مس باشد بازهم نمی تواند تکیه گاه مناسبی برای چارچوب این تیم باشد. ای کاش یوسفی ثابت می کرد که همیشه می تواند دروازه بان خوب مقاطع اوجش باشد.

فرهاد سالاری پور: درحالی که فوتبال ایران از دفاع چپ رنج می برد هواداران مس عادت کرده اند که در این قسمت از زمین بازی های او را ببینند. هرچند سالاری پور یک دفاع چپ فوق العاده که بتوان تمام مشکلات این منطقه زمین مس را به وسیله او حل شده دید نبوده است اما این بازیکن به شدت در مسیر پیشرفت قرار دارد. مس در این فصل گل های زیادی را دریافت کرد که علت آن خالی بودن فضای پشت سر سالاری در زمان نفوذهایش بود اما این بازیکن می تواند در آینده ای نزدیک حتی به کارهای بزرگتر مثل بازی فیکس در تیم ملی هم فکر کند.

سپهر حیدری: یکی از خریدهای ناکام بزرگ مس در این فصل. حیدری در حالی همچنان ادعای بستن بازوبند کاپیتانی پرسپولیس را داشت و برای از دست دادن آن بسیار شاکی بود که هواداران پرسپولیس با دیدن گل هایی که مس در این فصل دریافت کرد، برای از دست دادن او بسیار شادمان می شدند! حیدری اصلا آنی نبود که هوادران مس انتظارش را داشته باشند. او دقیقا عملکردی داشت که اکثر مدافعان جدا شده پرسپولیس و استقلال در مس داشتند یعنی عملکردی فوق العاده ضعیف! انتظارمان از حیدری خیلی بیشتر از این بود.

شجاع خلیل زاده: هرچند خلیل زاده فصل قبل به مراتب خیلی بهتر از خلیل زاده این فصل بود اما با این حال این بازیکن جوان یکی از خوب های مس در این فصل بود. هرچند تیم مس در این فصل در ارائه اصول دفاعی آنقدر ضعیف بود که بازی خلیل زاده هم تحت تاثیر قرار بگیرد اما بازی فردی این بازیکن نشان داد که اگر تیم او در کارهای دفاعی عملکرد بهتری داشته باشد قطعا خلیل زاده هم می تواند در مرکز خط دفاع نمایش بهتری نشان دهد. دعوت او به تیم ملی نشان داد که بازی فردی او مورد تائید کیروش هم قرار گرفته است. این بازیکن نیز در این فصل در دسته خوب های مس قرار می گیرد.

قاسم دهنوی: سال به سال در مسیر پخته ترشدن گام برمی دارد و همین حالا هم خیلی از تیم ها جای او را در ترکیب تیمشان خالی می بینند. خوبی دهنوی این است که در هرکجای زمین قرارش دهند می تواند با قدرت بدنی خوب اثرش را در زمین نشان دهد. هرچند دهنوی هم در این فصل عملکرد فوق العاده ای نداشت اما روحیه جنگندگی و تجربه بالای او در این هشت هفته حساس پیش رو و فصل بعد خیلی به درد تیم مس می خورد.

وژنوویچ: بازیکنی که قرار بود جای مهرداد پولادی را پر کند. کسی که بلاژویچ در وصف او خیلی توصیف کرده بود و همه منتظر بودند یک فوق ستاره را در ترکیب تیم مس ببینند. هرچند زمان برای جا افتادن او در ترکیب نیاز است و او در برخی از بازی ها نیز نشان داده است اگر این زمان به او داده شود شاید بتواند این مهم را انجام دهد ولی بازیکن کروات مس هنوز هواداران تیمش را از بابت این مسئله مطمئن نکرده است.

مصطفی سیفی: یکی از مشکلات مس در این فصل مصدومیت های طولانی این بازیکن بود. اگر سیفی در این فصل آمادگی دو فصل قبل خود را داشت شک نکیند که امروز در تیم ملی حاضر بود. هواداران مس که می دانند چه هفته های وحشتناکی پیش رو دارند روی آمادگی این بازیکن حساب زیادی باز کردند و برگشت او را به ترکیب در بهترین زمان ممکن می دانند. آن ها اصلا دوست ندارند سیفی آن ها را ناامید کند. سیفی در چهار سال اخیر در تیم مس بازی کرده است و به نوعی محصول تیم بزرگسالان مس است! او باید در فصل پیش رو هم کار ناتمام این فصلش را برای این تیم انجام دهد و نشان دهد سرمایه گذاری برروی او بی جهت نبوده است.

کیوان امرایی: با اینکه در این فصل گل های بسیار حساسی برای مسی ها به ثمر رساند و بارها خود را در حد یک ناجی برای تیمش معرفی کرد اما بیشتر از انکه ذهن هواداران این تیم معطوف به گل های او باشد او را در این فصل با حاشیه های ریز و درشتی که ایجاد کرد به یاد می آورند! امرایی اگر کمی عاقلانه تر فقط به فکر بازی باشد قطعا خیلی موثرتر از آنی است که نشان می دهد. سال ها قبل کرمانی ها بازیکنی دقیقا با شمایل امرایی تجربه کردند. آن ها صابر میرقربانی را به یاد می آورند که با همین خصلت های امرایی شناخته می شد اما امروز قطعا خود امرایی هم نمی داند که نام او کجای فوتبال نوشته شده است!

فرزاد حسین خانی: کاپیتان مس در این فصل بیشتر از هر زمانی مصدوم بود. شاید به همین دلیل بود که سطح فنی او هم در این فصل بیشتر از هر زمانی زیر سایه بازی های فصول گذشته خودش در مس قرار گرفته باشد. اما به هر شکل در بازی های پیش رو مس بیش از هر زمانی به یک بزرگتر در زمین نیاز دارد که تیم را چه از نظر روانی و چه از نظر فنی بر خودش مسلط تر کند و این وظیفه کاپیتان را سخت تر از همیشه می کند. حسین خانی نماد مس است و قطعا بیشتر از هرکسی دلش بابت وضعیت تیم در بازی های پیش رو نگران است. همه در کرمان امید دارند این نگرانی حسین خانی در نهایت به روان تر شدن بازی مس در زمین منجر شود.

وحید اسماعیل بیگی: در حالی که با میلاد فخرالدینی در حال تشکیل یک زوج بسیار ایده آل در سمت راست زمین بودند جدایی فخرالدینی از مس سبب شد که او به تنهایی وظیفه پر کردن جای او را در ترکیب مس داشته باشد. الحق همان اندازه که از نظر ظاهری و فیزیکی اسماعیل بیگی به فخرالدینی شباهت داشت از نظر فنی هم اصلا اجازه نداد جای یکی از بهترین بازیکنان جدا شده مس احساس شود و کرمانی ها از کشف جدیدشان که توسط بلاژویچ حاصل شد بسیار شادمان هستند. قطعا همانند فخرالدینی فوتبال ایران منتظر درخشش ستاره ای جدید از فوتبال کرمان خواهد بود. اسماعیل بیگی حرف های زیادی برای گفتن در طول سال های پیش رو دارد. منتظر شنیدن آن ها در زمین بازی هستیم...!

عادل کلاه کج: عملکردش در این فصل قابل قیاس با با فصل قبل نبود. هرچند در لیگ سال قبل به دلیل درگیری با صمد مرفاوی تعداد بازی هایش به انگشتان دو دست هم نرسید اما در هر زمان هم که به او بازی می رسید نمی توانست ثابت کند که روزی بازیکن ملی پوش این کشور بوده است. هرچند در این فصل یکی از مهره های ثابت مس بود اما بازهم نتوانست ثابت کند که بازیکنی است در حد تیم ملی. برای او خیلی زود است که گفته شود تیم ملی برای او دیگر دیر شده است. کلاه کج در این فصل در برخی بازی ها چشمه هایی نشان داد که هنوز می تواند بازیکن بزرگ چهار سال قبل باشد اما این چشمه ها خیلی زود خشک می شدند.

احمد حسن زاده: بدون شک یکی از بهترین های مس در این فصل نه چندان خوب مس بود. بازیکن بمی تیم مس علاوه بر بازی های خوبی که در این فصل نشان داد دو خاطره خود را در سال نود هیچگاه فراموش نخواهد کرد. اول برنامه نودی که او مهمانش بود و تبدیل به یکی از جالب ترین نودهای سال با حرف های ساده و صادقانه او شد و بعد گل خاطره انگیز او در ورزشگاه آزادی به استقلال که حکم به پیروزی مس در این بازی داد. حسن زاده بدون شک یکی از آینده داران فوتبال کرمان و ایران خواهد بود او اگر مسیری را که در پیش گرفته است با احتیاط به سلامت طی کند خیلی زودتر از آنچه که تصورش را کند به مقصد ختم می شود. حالا حسن زاده یکی از مهره های اصلی مس است که خیلی ها روی بازی و درخشش و حتی گل های زیبای او حساب باز می کنند. باید از مرفاوی به عنوان ارائه کننده حسن زاده به شدت متشکر بود.

احمد زنده روح: یکی از شگفتی های مس در این فصل بود. تقریبا هیچکس فکر نمی کرد این بازیکن تا این حد زود خود را در ترکیب مس جا بی اندازد. شاید اگر مصدومیت های بازیکنان مس نبود شخص بلاژویچ هم به این زودی ها به این بازیکن فوق العاده جوان بازی نمی داد اما فرصت شناسی دقیقا همان چیزی بود که احمد زنده روح در ترکیب مس نشان داد. او با اینکه هیچ تجربه بزرگی هم نداشت آنقدر مسلط در زمین توپ زد که به سرعت هم از سوی کارلوس کی روش به تیم ملی دعوت شود. نام زنده روح را به خاطر بسپارید او به همان زودی که به ترکیب مس راه پیدا کرد به همان زودی هم می تواند خود را به ترکیب تیم ملی برساند اگر از لغزش هایی که فوتبالیست های ایرانی به آن مبتلا می شوند دوری کند. البته خوشبختانه درصد این لغزش ها در بین بازیکنان کرمانی بسیار پائین است.

آرمان شهداد نژاد: دروازه بانی که هنوز شرایط شماره یکی تیم مس را پیدا نکرده است اما با صبر و پشتکاری که او در پیش گرفته است قطعا به این مهم خواهد رسید. او در این فصل یک بازی خاطره انگیز در جام حذفی برابر صبای قم داشت که تیم مس با دستان او در ضربات پنالتی موفق حریفش را شکست دهد و به نیمه نهایی برسد. آرمان در تک بازی هایی که به او رسیده است همیشه عملکرد خوبی داشته است تا کرمانی ها در دروازه بانی هم حرف برای گفتن داشته باشند. شهدادنژاد برای یک شدن در دروازه مس باید فوق العاده تجربه کسب کند و مطمئن باشد که صبوری او سرانجام روزی به بهترین شکل جواب خواهد داد.

باسلام خدمت شما وعوامل باشگاه صنعت مس

تیم مس سرچشمه بایددرانتظارمعجره ای بماندکه دراینصورت درلیگ می ماندکه اگرتیم های بالایی مس سرچشمه یعنی تیم های شاهین وشهرداری تبریزبازی هایی بازی های خودراباباخت پشت سربزارند ولی تیم مس سرچشمه بازی های خودرابابردپشت سربگذاردمی توانددرلیگ برتر بمان که سخت ترین بازی مقابل تراکتورواستقلال است که می توانداین تیم هاروهم حتی متوقف کنددرکرمان ویکی ازبازی های دیگردرمقابل تیم مس کرمان است که اگربتوانداین تیم ها روشکست دهدبه احتمال زیاددرلیگ برترمی ماندکه امیدواریم نماینده فوتبال رفسنجان درلیگ برتربماند که دورازانتظارنیست

 

مطلب ارسالی از مجتبی عباس زاده ساکن شهداد

دو شنبه 7 فروردين 1391برچسب:, :: 1:29 ::  نويسنده : آرش

 

سال سیاه

سال 90 برای آن هایی که ورزش کرمان را دنبال می کردند از آن سال هایی شد که هیچ گاه نخواهند خاطره آن را به یاد بیاورند! اکثریت تیم های کرمانی در رشته های گوناگونو و در لیگ های مختلف با شایستگی تمام رده های آخر جدول را به خود اختصاص دادند تا حریفان تیم های کرمانی از رویارویی با آن ها بسیار خرسند باشند! اگر در این میان تنها لیگ برتر فوتبال بانوان ایران را یک استثنا تلقی کنیم بررسی سایر لیگ هایی که در آن تیم های کرمانی حضور داشتند چیزی جز شرمندگی را از آن ساکنین این استان نخواهد کرد! اکثر تیم های کرمانی مشکل مالی داشتند و طبیعی بود در سالی که اداره تربیت بدنی کرمان هم جیبش خالی تر از همیشه باشد، ورزش کرمان هم مجبور به پوشیدن مندرس ترین لباس هایش باشد تا با بدترین شمایل در کشور خودنمایی کند! در این شرایط هیچ ناجی هم پیدا نشد که دست ورزش کرمان را بگیرد و هر زمان صحبت از کمک مالی به ورزش در نهادهای مختلف می شد، اخم ها به شدیدترین شکل ممکن در هم کشیده می شد تا ورزش کرمان هیچ گاه در این فصل به خوشبختی نرسد. نگاهی کوتاه به وضعیت تیم های کرمانی و نتایج آن ها در سال نود نشان می دهد تا چه حد این سال برای ورزش کرمان مملو از خاطره های سیاه و تلخ بود.

     

لیگ برتر فوتبال مردان: کورس کرمانی ها در پائین جدول

زمانی که کرمانی ها در اوج شگفتی صاحب دو تیم در لیگ برتر فوتبال شدند خیلی زود خود را با اصفهانی ها مقایسه کردند و همانند مردم نصف جهان رویای کورس قهرمانی سپاهان و ذوب آهن را برای مس کرمان و مس سرچشمه می دیدند. اما با شروع بازی های لیگ برتر مشخص شد که آن ها خیلی خوشبینانه به فضیه نگاه کرده بودند چراکه آن ها می بایست همانند مردم خراسان برای دو مس همانند دو تیم پیام و ابومسلم کورس این دو تیم را در پائین جدول نگاه کنند و با نتایج این دو تیم در هر هفته حرص را روی حرص در دل خود تلمبار کنند! دو تیم کرمانی در لیگ برتر فوتبال مردان اوج ناامیدی را برای هم استانی های خود به ارمغان آوردند و در سر لیست ورزش استان و معتبر ترین لیگ ورزشی ایران قرار بر خلق افتخار آفرینی برای کرمانی ها از سوی دو تیم نبود و از همان ابتدا فصل تیم مس سرچشمه در قعر جدول جا خوش کرد و تیم مس کرمان هم هیچ گاه نتوانست حتی نیمه بالای جدول و یک رتبه تک رقمی را تجربه کند!

لیگ دسته اول فوتبال مردان: اوج خوشبتی در بقای کرمانی ها

اوضاع در لیگ دسته اول فوتبال کشور هم برای تیم های استان کرمان بهتر نبود و دو تیم مس سرفسنجان و گل گهرسیرجان هم هیچگاه بساط افتخار آفرینی مردم استان را فراهم نکردند. تیم گل گهر که بازی ها را فراتر از انتظار شروع کرد در ادامه بازی ها، پیش بینی ها را در رابطه با خود خیلی زود تحقق بخشید و پله به پله از بالای جدول سقوط را آغاز کرد که همچنان ادامه دارد تا جایی که سیرجانی ها که در ابتدای فصل صحبت از صعود می کردند حالا به بقا در بازی ها راضی شدند! تیم مس رفسنجان هم که سنت تیم های مسی را در این فصل خیلی خوب در لیگ یک ادامه داد و بازی ها را با قعر نشینی آغاز کرد و هرچند موفق شد خود را چند پله ای بالا بکشد اما هنوز خطر سقوط سایه خود را از روی سر این تیم کم نکرده است تا این تیم هم زجری شود بالای همه زجرهای ورزش دوستان کرمانی.

لیگ برتر هندبال مردان: یاد گذشته ها به خیر

در حالی که کرمانی ها عادت داشتند حداقل در لیگ برتر هندبال مردان حداقل هر هفته از بخش های مختلف اخبار ورزشی خبرهای خوش بشنوند، این رشته هم در این فصل حسابی کرمانی ها را ناامید کرد و دو تیم شهرداری و مس اصلا نتوانستند چهره مقتدر سال های قبل خود را داشته باشند. کرمانی ها از طریق هندبال همواره مرزهای ورزش آسیا را برای خود باز می کردند اما در سال نود تیم شهرداری که تا روز آخر به زور قسم و آیه برای خود اسپانسر جور کرد و بقای خود را در لیگ برتر تثبیت کرد و مسلم بود در این شرایط باید هم چهره یک تیم زمین خورده را در طول مسابفات داشته باشد که از آن شهرداری ترسناک سابق در لیگ برتر هندبال فقط نامش را یدک بکشد. تیم مس هم که با ادعای زیاد وارد مسابقات شد و اگر به قهرمانی فکر نمی کرد به کسب سهمیه آسیا حتما می اندیشید، در خوشبینانه ترین حالت از رتبه چهارم فراتر نمی رفت تا این تیم هم هواداران کرمانی خود را به شدت ناامید کرده باشد. لیگ برتر هندبال مردان هم چیزی جز سرخوردگی برای کرمانی ها چیزی نداشت!

لیگ برتر والیبال: اف سی هالیوود دستی

اما به طور قطع و یقین لقب پر ماجرا ترین ایم این فصل کرمانی ها با شایستگی تمام به تیم هیات والیبال کرمان داده می شود که هر هفته با نتایجش فقط خنده استهزاء را نصیب همشهریانش می کرد! تیم والیبال کرمان پس از اینکه اصلی ترین دلسوز خود یعنی رئیس هیات والیبال کرمان را در سانحه تصادف از دست داد به روزگاری دچار شد که حتی احساس ترحم سایر رقیبانش را هم برانگیخته بود. اتفاقات عجیب و غریب آن هم به عظیم ترین شکل خود در این تیم کم رخ نداد و از کتک کاری به اکشن ترین حالت خود گرفته تا در خیابان خوابیدن بازیکنان این تیم به گفته خودشان از بابت بی پولی همه سبب شده بود که این تیم سوژه مناسب برای برنامه های طنز باشد تا جایی که بازگو کردن ماجراهای این تیم بدون حتی کوچکترین تغییر موج خنده را به خانه های ایرانی ها ببرد! به هر شکل این تیم به دسته یک سقوط کرد تا معلوم شود اگر قرار است تیمی بدون کوچکترین برنامه ریزی فقط در مسابقات لیگ برتر حضور فیزیکی داشته باشد، همان به طور کلی حاضر نشود و مهر انحلال به پیشانی اش بخورد خیلی بهتر و محترمانه تر است! واقعا باید به مسئولین تبریک گفت که سیستم مرگ گرفتن و راضی شدن به تب را به صورت وارانه کاملا خوب اجرا کردند و حالا این تب آنقدر داغ شده است که ملت به همان مرگ راضی شده اند!

لیگ برتر واترپلو: کرمانی ها را به مسابقات راه ندادند

مردم کرمان زمین که همه گونه تحقیر را در این فصل از نتایج داخل زمین تجربه کرده بودند انتظار همه گونه رخ دادی را داشتند غیر از این نمونه از تحقیر غیر فنی! تیم واترپلو کرمان در حالی خود را برای شرکت در مسابقات لیگ برتر آماده می کرد ناگهان با حکم فدراسیون از شرکت در این مسابقات منع شد! علت واقعا مایه تاسف و تحیر بود... استان کرمان با این حجم از سرمایه و فراروانی های اقتصادی یک استخر مناسب برای میزبانی این مسابقات در اختیار نداشت و نمی توانست در هیچ کی از استخرهای کرمان از تیم های شهرهای دیگر پذیرایی کند...! به همین راحتی تیم واترپلو کرمان از گردونه مسابقات کنار گذاشته شد تا مردم کرمان این نمونه از شکست های خارج از زمین را هم تجریه کنند تا کمبودی در این زمینه نداشته باشند!

لیگ برتر تکواندو: ضربه ها یکی پس از دیگری در صورت کرمانی ها

تیم مس کرمان روزگاری حرف اول را در تکواندو کشور می زد و این تیم در کنار تیم هایی مثل پاس برای قهرمانی می جنگید. اما به لطف سال خوش ورزش کرمان! این تیم هم در لیگ این فصل از قعر جدول تکان نخورد و تیمی که روزگاری با امثال هادی ساعی نام کرمان را در این رشته سرافراز می کرد در پائین جدول این لیگ در این فصل دست از خودنمایی بر نمی داشت! هر هفته هم اوضاع برای این تیم بدتر می شد و مشت و لگدهای بیشتری بود که تکواندوکاران این تیم به نیابت از مردم کرمان در سر و صورت خود تحمل می کردند.

لیگ برتر هندبال زنان: اشک و لبخند برای کرمانی ها

اوضاع ورزش برای زنان کرمانی کمی بهتر است و آن ها در کنار همه ناکامی هایشان مواردی برای افتخار کردن هم دارند. در لیگ برتر هندبال تیم زیتون کرمان که البته فقط نام کرمان را یدک می شکد و تمامی عوامل و اکثریت بازیکنان خود را از اصفهان می بیند در رده دوم جدول قرار دارد. اما به هر حال پیروزی های این تیم به نام کرمانی ها ثبت می شد تا سرها در این شهر کمی از شانه فاصله بگیرد. اما در همین لیگ دیگر تیم کرمانی یعنی شهرداری عظم خود را برای نشستن در پائین جدول جذم کرده است و بانوان هندبالیست شهرداری با شکست های پیاپی خود بازهم کرمانی ها را در این رشته شرمنده خود کردند. درد آن ها نیز همانند خیلی از این تیم های ناکان از بی پولی نشات گرفته است.

لیگ برتر والیبال زنان: کرمانی ها با پول زنده می مانند

در این لیگ هم تیم شهرداری راه ورزش کرمان را به خوبی ادامه داد و رسما جواز سقوط به دسته یک را خیلی زود از آن خود کرد. خبر باخت های این تیم نیز هر هفته مخابره می شد تا عدالت در این زمینه به بهترین شکل میان مردان و زنان کرمانی برقرار باشد! حالا به تیم سقوط کرده شهرداری خبر داده اند که اگر فصل آینده هیچ تیم دیگری حاضر نباشد در شهرهای دیگر برروی زنان والیبالیستش سرمایه گذاری کند و کرمانی ها همچنان مایل به تیم داری باشند با لطف فدراسیون والبیال می توانند در بازی های لیگ برتر همچنان بازی کنند و احتمالا سهمیه سقوط را همچنان حفظ کنند!

6 فروردين 1391برچسب:, :: 10:12 ::  نويسنده :

باسلام وعرض تبریک به مناسبت سال نو :

انشاالله سال سرشارازخوبی خوشی داشته باشید

ازالآن می توان گفت تیم مس سرچشمه به لیگ دسته یک سقوط زیرااین تین از28 بازی 19امتیازکسب کردکه می توان درسال جدیدخبر ناخوشایندبه کرمانی ها ومردم رفسنجان باشه این تیم مس سرچشمه درطول فصل فقط یک مربی عوض کرددرصورتی بهترین مربی ها درکرمان هستندامیدواریم که تیم مس سرچشمه درلیگ دسته یک بتواندامتیازات کافی راجمع کندتادوباره شاهدحضوراین تیم درلیگ برترباشیم اما این دفعه تیم قدرتمندوبامربی خوب وخلاق ....ان شاالله

مطلب ارسالی ازMogtaba

درباره وبلاگ


به وبلاگ خودتون خوش آمدید شما نویسنده این وبلاگ باشید!!! بله تعجب نکنید با عضویت در این وبلاگ که خیلی ساده و رایگان است میتونید خیلی ساده مطالبتون رو برای ما و همه ی ورزش دوستان ایران بفرستید . در ضمن با عضویت در خبرنامه وبلاگ میتونید هر هفته از آخرین اخبار باشگاه و وبلاگ باخبر بشید راستی نظر فراموش نشه و اگه توی نظر سنجی وبلاگ هم شرکت کنید خوشحال میشم . . . .
مشاهده جدول کامل ليگ برتر ايران
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت مس کرمان و آدرس meskerman.LoxBlog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان