باشگاه مس کرمان
باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت مس کرمان
یک شنبه 21 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 3:0 ::  نويسنده : آرش

روز حساس بازدید

شاید فردا هیچکس منتظر یک مسابقه حساس فوتبال در کرمان نباشد اما روز دوشنبه یکی از روزهای به شدت مهم فوتبال کرمان محسوب می شود جایی که مقامات ای اف سی برای بازدید از امکانات کرمان به این شهر سفر می کنند.

  

علت بازدید هم اینبار میزبانی مس در لیگ قهرمانان آسیا نیست بلکه آن ها به کرمان می آیند تا امکانات کرمان را برای میزبانی بازی های جام ملت های آسیا بازدید کنند. میزبانی که ایران درخواست آن را برای جام ملت های آسیا 2019 داده است و جدی تر از همیشه، خیلی امیدوار به کسب آن است. پیش از این قرار بود چهار شهر تهران، تبریز، اصفهان و مشهد به عنوان شهرهای منتخب ایران برای میزبانی جام ملت ها از سوی ایران به ای اف سی معرفی شوند اما با افزایش تعداد کشورهای حاضر در این بازی ها دو شهر دیگر به این لیست اضافه شد و کرمان و شیراز نیز فرصت میزبانی از بازی های جام ملت های آسیا را پیدا کردند. حالا بازرسان ای اف سی به ایران آمده اند تا روز دوشنبه به کرمان سفر کنند و با ذره بین جزئیات این شهر را از حمل و نقل شهری گرفته تا وضعیت هتل ها و زمین های تمرین و دیگر امکانات لازم را مورد بازبینی قرار دهند.

 اما عمده بازدید آن ها به ورزشگاه در حال ساخت شهدای مس اختصاص خواهد یافت که قرار است بازی های ملت های آسیا در آن برگزار شود. ورزشگاهی که رفته رفته همان داستان ورزشگاه نقش جهان اصفهان را پیدا می کند و روند ساخت آن آنقدر سینوسی شده است که کرمانی ها اصلا نمی دانند دقیقا در چه تاریخی باید برای نشستن روی سکوهای آن حساب باز کنند. ورزشگاهی که سال 85 کلنگ ساختش به زمین خورد و تاکنون چهار نوبت از وعده افتتاحش گذشته است که آخرین آن همین مهر ماه سال گذشته بود.

ورزشگاهی که تا سال 87 روند ساخت خوبی داشت اما به یکباره از سال 87 تا 91 روند ساختش به طور کلی متوقف شد و مجددا با چند درصد پیشرفت فیزیکی از سر گرفته شد اما مجددا در ماه های اخیر با توقف روبرو شد تا مشخص شود آن عزم جدی که برای تکمیل این ورزشگاه لازم است فعلا وجود ندارد و این شل و سفت کردن ها برای ساخت ورزشگاه، این نوید را نمی دهد که فعلا این ورزشگاه روند سریعی برای ساخت به خود بگیرد. البته پس از اینکه شرکت مس برای عدم خرید امتیاز در لیگ برتر این فصل نظرش را اعلام کرد، در یکی از وعده هایش اعلام کرده بود که درصدد است ساخت این ورزشگاه را تسریع بخشد و اگر بخواهد برای مس در لیگ برتر امتیاز بخرد مجبور به هزینه از بودجه این ورزشگاه است که حالا باید دید با عدم صرف این بودجه برای خرید امتیاز در لیگ برتر، آیا واقعا بودجه در ساخت ورزشگاه خرج خواهد شد و مثلا ما سال آینده شاهد روشن شدن چراغ های این ورزشگاه خواهیم بود؟!

جدا از این مسئله شاید رسیدن میزبانی جام ملت ها به ایران نیز سبب شود که روند ساخت این ورزشگاه ناگهان سرعت فوق العاده به خود بگیرد. اتفاقی که نه فقط روند ساخت این ورزشگاه که خیلی اتفاقات مثبت را برای روی دادن به خصوص در شهرهای میزبان سرعت می بخشد و اگر میزبانی به ایران برسد، شش شهر یاد شده می توانند یک جشن عروسی واقعی را در خود ببینند. از همین روست که بازرسی فردا از کرمان و شهرهای دیگر ایران بسیار مهم و حیاتی است که می تواند به یک اتفاق خارق العاده ختم شود. اما ظاهرا ایران آنقدر امتیازهای منفی از عدم حضور بانوان در ورزشگاه گرفته تا مسائل ترانسپورتر و سخت افزاری دارد که شانسش برای میزبانی خیلی کم است. به خصوص اینکه کشور امارات که هیچ چیز غیر از امکانات برای فوتبال ندارد چند صد کیلومتر آنطرف تر برای میزبانی جام ملت های 2019 دست تکان می دهد...

 همانند صعود ایران به جام جهانی، برای رسیدن ایران به میزبانی جام ملت ها نیز دست به دعا برمی داریم تا در کنار همه کمبودهایی که داریم شاید مقامات ای اف سی درهای بهشت را با دادن میزبانی به ایران برای ایرانی ها و کرمانی ها فوتبال دوست باز کنند.

سه شنبه 25 تير 1392برچسب:, :: 8:33 ::  نويسنده : آرش

 

ادینهو رسما به مس کرمان بازگشت

سرانجام انتظار هواداران مس برای بازگشت لوسیانو ادر ملقب به ادینهو به مس کرمان پایان یافت و این بازیکن سابق مس با امضای قرارداد رسمی، صبح امروز به باشگاه مس پیوست.

      

ادینهو که صبح روز گذشته به ایران آمده بود، پس از نزدیک به 13 ساعت مذاکره فشرده با مقامات مس سرانجام قرارداد خود را با این باشگاه امضا کرد تا در فصل آینده باردیگر پیراهن تیم مس را بر تن کند. با ورود این بازیکن به ایران، دیگر باشگاه های فوتبال لیگ برتر از جمله استقلال تهران و ذوب آهن اصفهان اقدامات جدی برای به خدمت گرفتن این بازیکن انجام دادند اما در نهایت مقامات باشگاه مس موفق شدند قرارداد یکساله ای را به شرط تمدید  با این بازیکن به امضا برسانند. ادینهو پس از توافق نهایی با باشگاه مس طی روزهای آتی کارهای ثبت قرارداد خود را در فدراسیون نهایی خواهد کرد و پس از آن راهی دبی خواهد شد تا با شروع تمرینات تیم فوتبال مس در کرمان به تمرینات این تیم در اواسط هفته آینده اضافه شود. اضافه شدن این بازیکن که از بهترین چهره های خارجی فوتبال ایران و از تاثیرگزار ترین بازیکنان تاریخ باشگاه مس محسوب می شود، موجی از شادی را میان هواداران این تیم ایجاد خواهد کرد. ادینهو پس از جدایی از مس دو فصل در لیگ امارات فوتبال خود را ادامه داد و در حالی که در طول این دو فصل بسیاری از باشگاه های ایرانی خواهان جذب این بازیکن بودند، ادینهو به نوعی به خانه خود در فوتبال ایران بازگشت.

چهار شنبه 1 خرداد 1392برچسب:, :: 13:33 ::  نويسنده : آرش

با سلام آهنگ جدید و زیبای دیگه ای واستون میزارم به هیچ وجه از دستش ندین...

آهنگ جدید و بسیار زیبای گروه AG-LO Band

لینک:

http://1.irrap.com/300/ag-lo-band---moroore-khaterat/

سه شنبه 24 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 8:51 ::  نويسنده : آرش

جلالی امروز سرمربی مس می شود؟!

ظاهرا صبح امروز لوکا و مس به پایان همکاری خود رسیده اند و طرفین نتوانستند نظر نهایی خود را بابت همکاری در فصل بعا جلب کنند.

   

مصاحبه تندی که چند هفته پیش لوکا در رابطه با ادامه کارش در تیم مس انجام داده بود ظاهرا تاثیر زیادی در این اتفاق داشته است ولی با این حال تا زمان انتخاب مربی جدید مس هنوز احتمال رخ دادن حوادث عجیب هست ولی آنچه که از شواهد و قراین مشخص است لوکا فصل آینده روی نیمکت مس نخواهد نشست. از سوی دیگر به نظر می رسد کار توافق مس و مجید جلالی قطعی شده است و جلالی که در مصاحبه های روز دوشنبه خود بارها تاکید کرده بود که ظرف 24 ساعت آینده تیم فصل بعد خود را معرفی خواهد کرد ظاهرا با مس کرمان به توافق نهایی دست یافته است. او البته از تیم های دیگر هم پیشنهاد دارد ولی ظاهرا خبر توافق نهایی او با مس اگر اتفاق خاصی رخ ندهد امروز رسما مخابره خواهد شد. فعلا هنوز اخبار بر مدار شنیده ها می چرخد ولی آنچه که بیشتر توجهات را به خود جلب می کند این است که فصل آینده مجید جلالی روی نیمکت مس خواهد نشست.

کرمان - خبرگزاری مهر: در حالیکه کلنگ ساخت ورزشگاه اختصاصی باشگاه صنعت مس کرمان در سال 85 در ابتدای جاده هفت باغ شهر کرمان به زمین خورد و قرار بود طی 18 ماه این استادیوم به بهره برداری برسد اما این اتفاق تاکنون رخ نداده است.

به گزارش خبرنگار مهر، تغییر مدیریت های مداوم در شرکت صنایع ملی مس و همچنین بحران مالی این شرکت در سال های اخیر همگی سبب شد که کار این پروژه تنها چند ماه پس از شروع متوقف شود اما از 9 ماه قبل و با تعیین تیم جدید ساخت این ورزشگاه، روند تکمیل آن سرعت بیشتری گرفته است به طوری که تاکنون بیش از 50 درصد از این ورزشگاه ساخته شده است.

در آخرین بازدیدی که مسئولین شرکت مس و استاندار کرمان از این پروژه داشتند قول داده شد که تا شهریور ماه سال آینده این مجموعه به بهره برداری خواهد رسید.

این ورزشگاه که 30 هزار نفر ظرفیت تماشاچی خواهد داشت مجهز به سالن های چند منظوره و استخر نیز خواهد بود. اما با شروع مجدد ساخت این استادیوم مشکل جدیدی که بر سر راه آن قرار گرفته است بحث مالکیت معارض زمین در حال ساخت این ورزشگاه است.

 

شركت ملی صنایع مس سه وزرشگاه را در كرمان در دست ساخت دارد

 

ظاهرا بخش هایی از این ورزشگاه در زمین های اختصاص یافته به دانشگاه شهید باهنر کرمان قرار گرفته است که همین مسئله باعث شکایت حقوقی این دانشگاه شده است.

هرچند هنوز طرفین برای این مسئله به توافق نهایی نرسیده اند اما استانداری کرمان قول مساعد داده است با میانجیگری میان طرفین مشکل آن ها را حل کند و با اختصاص زمینی دیگر برای دانشگاه باهنر آن ها را از شکایت خود صرف نظر کنند.

با این حال روند ساخت ورزشگاه شهدا صنعت مس همچنان ادامه دارد و کرمانی ها فوتبال دوست به شدت علاقه مند هستند که وعده مسئولین برای ساخت این ورزشگاه در موعد مقرر عملی شود.

بیش از 20 میلیارد تومان بودجه برای این ورزشگاه که از معدود ورزشگاه های مسقف ایران نیز است اختصاص یافته است.

جمعه 9 فروردين 1392برچسب:, :: 23:39 ::  نويسنده : آرش

به ما توجه نکنند سال دیگر تیم داری نمی کنیم

بدون شک یکی از بهترین اتفاقات ورزش کرمان در سال گذشته قهرمانی تیم فوتبال دختران شهرداری بم در رقابت های لیگ برتر بود که نشان از قدرت بالای این تیم در این بازی ها دارد.

    

دختران بمی در حالی به این عنوان رسیدند که در بازی های فصل قبل هم قهرمان بازی های لیگ برتر شده بودند و به عنوان مدافع قهرمانی به بهترین شکل ممکن از عنوان خود دفاع کردند و تنها در دو بازی خود برابر ملوان و استقلال تهران بود که به تساوی و شکست رسیدند و با پیروزی در سایر بازی های خود مقتدرانه ترین قهرمانی ممکن را برای خود رقم زدند. در این میان نقش مرضیه جعفری سرمربی این تیم کاملا پررنگ است که حالا نام خود را در سطح فوتبال زنان ایران به خوبی معرفی کرده است. جعفری پس از قهرمانی تیمش از مشکلات خود برای قهرمانی و مصائب تیمش پس از قهرمانی و ادامه فعالیت های این تیم برای سال های آینده می گوید. مرضیه جعفری  قهرمانی تیمش در این فصل را به مراتب سخت تر از فصل قبل ارزیابی می کند و می گوید:" بازی های این فصل دشوارتر از سال های قبل بود و علت آن هم به پخش شدن بازیکنان خوب در همه تیم ها برمی گردد. سطح بازی ها در این فصل بسیار بالا بود و این نشان از پیشرفت لیگ فوتبال زنان ایران دارد و من امیدوارم این روند در سال های آتی هم ادامه پیدا کند". برای همه فوتبال دوستانی که امکان تماشای بازی های لیگ فوتبال بانوان را ندارند این سوال پیش می آید که قدرت بالای تیم دختران بم عامل اصلی موفقیت این تیم است و یا ضعف سایر رقبا موجب یکه تازی این تیم در این رقابت ها می شود که جعفری در این باره می گوید:" باشگاه هایی که تیم راهی مسابقات لیگ برتر بانوان می کنند با تمام توان وارد این بازی ها می شوند و همه آن ها به هدف قهرمانی راهی مسابقات هستند. اکثر تیم ها نیز هزینه های خوبی برای تشکیل یک تیم قوی انجام می دهند و این گونه نیست که حریفان ما فقط زنگ تفریح باشند. آن ها در اکثر بازی ها ما را دچار مشکل می کنند اما در مقابل بازیکنان ما نیز به خوبی توجیه شدند که در هر بازی باید با تمام توان به زمین بروند و دستکم گرفتن رقیبان به راحتی ما را از هدفمان که قهرمانی است دور می کند. کارشناسان فوتبالی که موفق به دیدن بازی های لیگ بانوان شده اند به قدرت تیم ها اذعان کرده اند و خوشبختانه تیم ما نیز از قوی ترین تیم های این مسابقات است که با بچه های جوان و خوبش قهرمانی خود را تکرار کرد". اما ظاهرا این قهرمانی مجدد هم سبب نشده است که مربی تیم دختران شهرداری بم از حالا و با خیالی راحت به مسابقات فصل آینده و تشکیل یک تیم قوی تر فکر کند. جعفری در کمال شگفتی از احتمال انحلال این تیم به واسطه بی توجهی ها خبر می دهد! او می گوید:" هنوز مشخص نیست که در فصل آینده هم تیم داری کنیم! اگر فدراسیون فوتبال بخواهد همانند قبل به ما بی توجهی کند از لیگ کنار می کشیم و قطعا با کنار کشیدن ما سطح این بازی ها با افت شدید مواجه خواهد شد. ما انتظار داریم که فدراسیون فوتبال برای کسب قهرمانی در این بازی ها ایجاد انگیزه کند اما فدراسیون فوتبال برنامه ای برای اعزام تیم قهرمان این بازی ها به مسابقات بین المللی ندارد. هرچند ما لیگ قهرمانان آسیا در بخش بانوان نداریم اما فدراسیون می تواند تیم قهرمان بازی ها را به مسابقاتی مثل غرب آسیا اعزام کند و یا زمینه چند بازی بین المللی خوب را برای آن فراهم کند. سال قبل هم ما با هزینه های شخصی خودمان به مسابقات جهانی دانشجویان رفتیم و نیاب قهرمان جهان شدیم ولی بهتر است برای بالا رفتن سطح بازی ها لیگ هم که شده فدراسیون توجه بیشتری به قهرمان این بازی ها کند. در حال حاضر عمده توجه فدراسیون به ما پیام تبریکی بوده است که دفتر آقای کفاشیان برای ما ارسال کرده است! و البته قرار است در جشن قهرمانی جام ما را نیز اهدا کنند". اما گلایه های جعفری فقط به فدراسیون برنمی گردد و او از مقامات استان کرمان هم گلایه هایی دارد. جعفری با بیان اینکه تیم ما فقط به بم مربوط نیست و متعلق به همه استان کرمان است گفت:" من جا دارد از مقامات شهرستان بم و به خصوص شهرداری تشکر کنم اما این نهادها نباید در حمایت از تیم ما تنها بمانند. در سال های قبل که مدیران کرمانی در باشگاه مس بودند مثل آقای نژاد زمانی و گنجعلی خانی کمک های خوبی به ما می کردند اما امسال مدیران باشگاه حتی حاضر به صحبت با ما نشدند. هزینه های تیم داری آن هم در جریان لیگی مثل فوتبال بسیار بالاست و اگر مقامات کرمانی علاقه دارند که این تیم برای این استان و مردمانش همچنان افتخار کسب کند باید کمک بیشتری به ما کنند". جعفری از بی توجهی رسانه های کرمان به این تیم هم گلایه مند است و می گوید: " ما دو سال قهرمان لیگ برتر شدیم ولی واقعا تیم ناشناخته ای حتی در سطح استان باقی مانده ایم. هرچند صدا و سیما نتیج تیم ما را اعلام می کند ولی توجهی که شایسته یک تیم قهرمان باشد از سوی رسانه ها به ما نمی گردد. این در حالی است که در شهرهای دیگر مثل انزلی توجه ویژه ای به تیم بانوان ملوان می شود و زمانی که ما به این شهر می رویم کاملا متوجه می شویم که توجهات ویژه ای به این تیم می شود که ما در استان کرمان از آن بی بهره ایم. من فکر می کنم صدا و سیما و سایر رسانه ها از نظر فنی و اخلاقی خیلی بیشتر می توانند به ما کمک کنند". جعفری در پایان به حضور کاستای پرتغالی برروی نیمکت تیم ملی زنان ایران اشاره می کند و می گوید:" او یک مربی بسیار با سابقه است و من آینده تیم ملی را با او خوب می بینم ضمن اینکه ما در سطح باشگاه ها نیز باید کمک رسان او باشیم". مرضیه جعفری که یکی از موفق ترین چهره های ورزشی کرمان در سال گذشته بود امیدوار است در پایان سال آینده از حجم گلایه هایش در باب مسائل مختلف کم شده باشد.

امروز تو سایتا میگشتم به یه آهنگ توپ رسیدم!

 

گفتم واسه شما هم بزارم که از دستش ندید!

آهنگ بغض با صدای تاک و محمد قریشی

خیلی آهنگه قشنگیه حتما دانلودش کنید
 

اینم لینک دانلودش:

http://irrap.com/72/Taak-Ft-Mohammad-Ghoreyshi---Boghz

 

(لینک اصلاح شد)


در ضمن فکر کنم از رپرهای خوبه شهر خودمونه

جمعه 20 بهمن 1391برچسب:, :: 22:33 ::  نويسنده : آرش

دوقلوهای هندبال کرمان روز به روز ضعیف تر

تیم هندبال مس کرمان شکست دیگری را در رقابت های لیگ برتر پذیرفت و در خانه با نتیجه 29 بر 25 مغلوب ثامن الحجج مشهد شد تا مشخص شود این تیم در این فصل عملا حرفی برای گفتن نداشت.

    

در پایان بازی تیم های مس و ثامن دانیال امینایی مربی کرمانی که در کادر فنی تیم مشهدی مشغول به کار است در رابطه با وضعیت هندبال کرمان حرف های جالبی می زند. او می گوید: هندبال کرمان از گذشته مشکل هیات داشته است به طوری که رئیس هیات آن فقط برای جذب اسپانسر برگزیده می شد و عملا بحث فنی در این زمینه نداشت و دبیر هیات امور را در دست می گرفت که معولا این اتفاق سبب می شد که بین تیم های شهرداری و مس اختلافات بیشتر شود. متاسفانه این مسئله همچنان در هیات هندبال کرمان حاکم است و با این روند امیدی به بهبود وضعیت این هیات در کرمان نمی رود. وی مشکلات امروز تیم شهرداری را ناشی از کم کاری آن ها در گذشته می داند و می گوید: زمانی که شهرداری اسپانسر بهتری داشت و زیر نظر شهرداری اداره می شد به جای خرج روزمره در هندبال می بایست کمی هم به سرمایه گزاری فکر کند و با پرورش بازیکنان و تاسیس آکادمی های قوی برای خود بازیکنانی پرورش دهد که در روزهای بی پولی مثل چند فصل اخیر از آن ها استفاده کند. اما دست های تیم شهرداری عملا خالی است و طبیعی است که در این شرایط این تیم اوضواع خوبی نداشته باشد. امنیایی ادامه می دهد تیم مس نیز با همین مسئله روبرو است و آن ها نیز از سرمایه گزاری برروی جوانان کرمانی کاملا غافل هستند و اگر آن ها نیز در آینده با مشکل مالی روبرو شوند وضعیتی به مراتب بدتر از شهرداری پیدا خواهند کرد. این کارشناس هندبال در رابطه با مشکلات تیم های کرمانی در لیگ برتر این فصب ادامه داد: هر دو تیم از نفرات خوبی بهره مند هستند و این تیم ها به خصوص مس در زمین مشکل ندارند. آن ها برابر تیم های صدرنشین همانند بازی این هفته مس پا به پای آن ها حرکت می کنند و با اختلاف گل کم بازی را واگذار می کنند. این مسئله نشان می دهد که مشکلات خارج از زمین بیشتر است و بحث مدیریت هندبال به خصوص در تیمی مثل مس به آن ضربه های بزرگی می زند. متاسفانه خیلی از مربیان ما در کرمان خود را به دانش روز مجهز نمی کنند چراکه مدیران هندبالی از آن ها بازخواستی نمی کنند. امینایی در رابطه با پیشنهاد ادغام دو تیم کرمانی در لیگ برتر هم گفت: قطعا این کار باعث تقویت تیم داخل زمین هندبال کرمان خواهد شد اما تا زمانی که ما مشکلات مدیریتی خود را حل نکرده باشیم با این مسئله هم عملا اتفاقی نمی افتد و چه بسا اگر غیر کارشناسانه این کار را انجام دهیم اختلافات مدیریتی در هندبال کرمان را بیشتر هم کرده باشیم. به نظر من تا زمانی که مدیریت حاکم بر هیات هندبال کرمان نتواند مشکلات مدیریتی آن را حل کند ما همچنان شاهد ضعف تیم های کرمانی در بازی های لیگ برتر خواهیم بود که جایگاه بالای جدول خود را به راحتی هرچه تمامتر به حریفان خود واگذار کرده اند. من امیدوارم که هندبال کرمان هرچه سریعتر به جایگاه واقعی خود در لیگ برتر بازگردد و مجددا مردم کرمان اقبال خود را به هندبال نشان دهند.

(منتشر شده در نشریه استقامت)

پنج شنبه 7 دی 1391برچسب:, :: 1:23 ::  نويسنده : آرش

سه امتیاز خاطره انگیز و آرامش بخش

تیم فوتبال مس کرمان در اولین بازی خود در دور برگشت لیگ برتر یک پیروزی خاطره انگیز را برابر سپاهان کسب کرد تا با شکست صدرنشین بازی ها به رتبه هفتم جدول و فاصله چهار امتیازی صدر جدول برسد.

       

این سه امتیاز شیرین در حالی خاطره ساز شد که اتفاقات عجیب و غریب بسیاری پیش از این دیدار رخ داد تا جایی که نیمکت مس در فاصله سه ساعت مانده به بازی مربی جدیدی برای خود ببیند. این بازی کاملا تحت تاثیر اتفاقات سرمربی مس بود جایی که ابراهیم قاسمپور با حرف هایی که به وسیله کاشی اعلام کرد رسما به همکاری خود و مس پایان داد. البته قاسمپور صبح بازی برای اینکه مستعفی شناخته نشود به هتل محل اقامت تیم آمد ولی حرف های شب قبل او آنقدر سنگین بود که راه بازگشتی برایش نگذارد. در حالی که مهدی محمدی در فاصله چند ساعت مانده به شروع بازی حکم مربیگری خود در مس را دریافت می کرد و جلسه معارفه او در حال برگزاری بود، ابراهیم قاسمپور به هتل تیم می رود و زمانی که اعضای باشگاه جلوی حضور او را می گیرند با رفتار تند قاسمپور مواجه می شوند به نحوی که حتی درگیری فیزیکی بین او و برخی از اعضای تیم نظیر کهندل پیش می آید. به هر شکل در حالی که تصور می شد این اتفاق در روحیه تیم تاثیر منفی بگذارد اما مهدی محمدی و سایر اعضای مدیریتی تیم برای التیام روحیه بازیکنان تلاش خود را معطوف می کنند و با شروع بازی مشخص می شود که این تلاش ها تاثیر مثبت خود را برجای گذاشته است. ظاهرا همه این اتفاقات سبب شده بود که بازیکنان مس برای کسب پیروزی در این بازی هم قسم شوند و بیش از آنچه که همیشه از آن ها دیده می شد در زمین انرژی بگذارند. اتفاقات تلخی که ظاهرا باعث خیریت در تیم مس شد و تماشاگران کرمانی را نیز برای حمایت از تیمشان متحدتر کرد تا پس از گلی که رضا عنایتی به ثمر رساند برای حفظ آن جان دهند تا سرانجام با یک پیروزی فوق العاده شیرین تمامی اتفاقات بد تیم خود را طی این دو روز به حاشیه ببرند و حالا باشگاه مس تیم خود را با آرامش زیادی در مسیر خود قرار دهند. از این رو این سه امتیاز برای مس بیش از آنچه که در جدول ثبت شد ارزش دارد. نکته جالب تر اینکه مهدی محمدی در حالی این پیروزی را کسب می کند که او چهار سال پیش هم درست در همین روزها در زمانی که مامور شد به جای فرهاد کاظمی به صورت موقت نفر اول نیمکت مس باشد برابر سپاهان قرار گرفت و در حالی که این تیم در کورس قهرمانی بود موفق شد با نتیجه یک بر یک این تیم را متوقف کند تا سپاهان در آن هفته صدر جدول را به پرسپولیس واگذار کند! حالا بعد از این مدت بازهم مهدی محمدی گربه سیاه سپاهان شد و شکست تلخی را به این تیم تحمیل کرد. خبرها حکایت از آن دارد که لوکا بوناچیچ اصلی ترین گزینه مسی ها برای نیمکت خودشان است ولی هنوز این مسئله قطعی نشده است و این احتمال نیز وجود دارد که شخص محمدی در نیم فصل دوم هدایت مس را برعهده داشته باشد. برای روشن تر شدن جریانات نیمکت مس باید به انتظار روزهای آینده نشست.

چهار شنبه 8 آذر 1391برچسب:, :: 15:22 ::  نويسنده : آرش

بمب فاجعه روی سکوهای کرمان منفجر شده است

خبرنگاران کرمانی که می بایست اخبار آخرین بازی مس در کرمان برابر فجر را به روزنامه های تهرانی مخابره کنند در اعلام یک خبر به شدت مشکل داشتند و گفتن آن برایشان سخت ترین کار ممکن بود و آن اعلام تعداد تماشاگران حاضر در ورزشگاه بود.

   

البته سختی این خبر نه به دلیل زیادی تعداد هواداران و مشکلات شمردن آن ها که کاملا برعکس به دلیل کمی تعداد هواداران مس بود که به راحتی می شد آن ها را با دست شمرد و با اعلام تعداد آن ها به روزنامه های پایتخت فقط نکات و تکه های طنز بود که از آن سوی خط حواله کرمان می شد!! هرچند سردی هوا و برگزاری بازی در وسط هفته و اتفاقات فوتبال ملی همه در قهر تماشاگران فوتبال ایران دخیل است اما این اتفاق امروز و دیروز مس نیست و این تیم از سال گذشته است که مداوم در موضوع کم تماشاگرترین بازی های هفته در حال ثبت رکوردهای جدید است. فصل قبل هم اگر از دو بازی آخر فصل این تیم در کرمان چشم پوشی کنیم میانگین تماشاگران مس بک فاجعه تمام عیار بود اتفاقی که در این فصل هم در حال رخ داده است و حضور 500 نفره تماشاگران در بازی با فجر این مسئله را تائید می کرد. فاجعه ای که از سال قبل بی توجهی به چرایی و ریشه یابی آن و رفع آن همچنان ادامه دارد و این نظریه سوخته نیز که با خوب شدن نتایج تیم تماشاگران با تیمشان آشتی می کنند نیز کاملا رد شده است. چراکه مس در 5 هفته اخیر نتایج خوبی به خصوص در مقابل پرسپولیس کسب کرده است و اگر قرار بود تماشاگران تنها به واسطه نتیجه با تیم آشتی کنند این اتفاق در همین بازی با فجر می بایست رخ دهد. اما علت در حال ریشه دواندن فراتر از این مسائل بدیهی و ساده است. همین سه یا چهار سال قبل بود که با وجود اینکه مس در میانه های جدول قرار داشت برای بازی این تیم در یک روز میانه هفته و سرد مثلا در برابر پاس همدان یا همین فجر سپاسی بالای 5 هزار هوادار به ورزشگاه می آمد و تازه صدای کرمانی ها از کم بود تماشاگران در می آمد! اما حالا کار به جایی رسیده است که با رسیدن تعداد هواداران به هزار باید کلاه از سر به هوا پرت کنیم!! این نشان می دهد که هواداران کرمانی پتانسیل آمدن به ورزشگاه را حتی در بدترین شرایط جوی هم دارند هرچند که آن ها در این دو سال نیز به شدت تنبل شده اند و آنقدر برای آمدن به ورزشگاه بی حوصله شده اند که تنها وضعیت های خارق العاده و اضطراری مثل بازی فصل قبل با شاهین بوشهر سبب می شود که ورزشگاه باهنر تمام صندلی های خود را اجاره دهد! بی حالی به شدت به ساق های هواداران مس نفوذ پیدا کرده است و آن ها خیلی راحت وظایف و مسئولیت خود را در قبال تیمشان فراموش کرده اند. همانطور که باشگاه وظایف خود را در قبال هوادارانش فراموش کرده است. مسلما وظیفه باشگاه در برابر تماشاگران تنها به زدن چند بنر در سطح شهر و مشخص کردن ساعت بازی های مس تمام نمی شود و باشگاه مس باید هرچه بیشتر تیم خود را به دل مردم بکشاند و ارتباط کرمانی ها و مس را فراهم کند. اما متاسفانه در دو سال اخیر تنها تلاشی که خیلی خوب انجام شده است خارج کردن تیم مس از دید مردم کرمان بوده است و باشگاه مس تمام تلاش خود را در طی این دو سال انجام داده است که تیم مس را در قوطی جای دهد و هیچ ارتباط دیگری به غیر از زمین مسابقه میان این تیم هوادارانش و سایر مردم کرمان برقرار نکند. سال های دوری نبود که تیم مس در ایران آنقدر مردمی شده بود که حتی در شهرهای دیگر هم هوادار پیدا کرده بود اما حالا در خود شهر کرمان هم باید با ذره بین به دنبال هواداران مس گشت! فوتبالی که باید باعث هزاران جذابیت و شور و شوق در محیط خود شود فقط به زمین مسابقه محدود شده است و متاسفانه باشگاه مس اصلا در این مورد تلاشی نمی کند و با نادیده گرفتن نقش رسانه ها در این زمینه و به حداقل ممکن رساندن ارتباط خود با رسانه های استان فقط موجبات دوری مردم و تیم خود را فراهم می کند که در نهایت منجر به این می شود که برای بازی حساس این تیم در کرمان تنها 200 تماشاگر به ورزشگاه بیاید! البته هواداران مس هم در این باره نظر جالبی دارند و می گویند هر زمان تیم شمشیر خطر را روی بیخ گردن خود دید همانند سال گذشته به یاد می اورد هواداری هم هست تا برای جذب آن ها به ورزشگاه برنامه های چند روزه تدارک ببیند! متاسفانه باشگاه مس نیز در حال دچار شدن به روزمرگی است و صرف اینکه در زمین نتیجه مطلوب را بگیرد برای خود کار را تمام شده فرض می کند و اصلا تمایلی هم ندارد به این فکر کند که این همه هزینه های کلان در باشگاه باید ایجاد نشاط بیشتری هم در سطح کرمان داشته باشد. نشاطی که فعلا اصلا در میان مردم کرمان نسبت به تیم مس حس نمی شود این موضوعی است که باید هرچه بیشتر به آن پرداخته شود تا بی خیالی کرمانی ها نسبت به تیم مس یک اپیدمی خطرناک نشود.

مظلومی و مایلی کهن گزینه های جدی نیمکت مس

مس کرمان برای اولین بار در تاریخ بازی های خود در لیگ برتر برابر ماوان انزلی در کرمان هم باخت تا این تیم در فصل جاری رقابت های لیگ برتر نیز هوادارانشان را در آستانه دق دادن قرار دهد!

      

پس از این مسابقه حرف های ابراهیم قاسمپور مربی تیم مس نیز وضعیت روحی هواداران مس را همانند بازار دلار این روزها ملتهب تر از همیشه کرد! و سبب شد رابطه کرمانی ها و قاسمپور به بدترین شکل خود درآید. سرمربی تیم مس پس از این بازی بازهم به هواداران مس در ورزشگاه حمله کرد و این بار تمام کسانی که علیه او شعار دادند را اراذل و اوباش خواند و حتی تلاش خبرنگاران برای کم کردن افرادی که به این صفت قاسمپور مبتلا شده بودند نتیجه نداد و مربی مس بر اینکه این اراذل و اوباش اکثریت ورزشگاه را تشکیل می دادند پافشاری نمود! آن هم در حالی که مس در یکی از بازی هایی که به صورت سنتی همواره برنده آن بود، یک باخت خانگی به شدت تاسف بار را کسب کرده بود و حالا بازهم اختلاف امتیاز این تیم با پائین جدول به حداقل ممکن رسیده است. در این شرایط معمولا یک مربی نباید انتظار داشته باشد که هواداران او را روی سر خود بگذارند و فریاد حلوا سر دهند!! قاسمپور که می توانست پس از این بازی با لحنی آرام تر فرصت جبران اشتباه را در بازی های بعد برای خود همچنان حفظ کند بازهم با ادبیاتی دور از شان یک مربی حرفه ای به هواداران تیمش حمله کرد و در حالی که به جو کرمان حمله می کرد که توقعات او با وجود شرایط فعلی تیم مس نامتوازن به نظر می رسید. در این شرایط به نظر نمی رسد که قاسمپور دیگر شانسی برای ادامه کار کردن در کرمان داشته باشد. او که برای گرفتن تمام مبلغ قرارداد خود از باشگاه مس اصلا به استعفا نیز فکر نخواهد کرد، پس از برکناری حسن واحدی خیلی علاقه مند است که او را نیز از مس به نوعی اخراج کنند و برای همین شاید برروی این نوع مصاحبه های خود بیشتر هم تاکید داشته باشد. با وجود این مسئله ظاهرا برای انتخاب جانشین قاسمپور نیز اقدامات عملی آغاز شده است و گفته می شود که شب گذشته حتی با پرویز مظلومی و محمد مایلی کهن تماس های تلفنی هم برقرار شده است تا به نوعی برنامه آن ها برای باشگاه مس کسب شود. مایلی کهن که از چندی پیش متوجه شده بود با آمدن گروه مدیریتی سایپا به مس شانس نشستن روی نیمکت این تیم را دارد، خیلی روی پیشنهاد تیم نفت آبادان پافشاری نکرد و ترجیح می دهد که در کنار دوستان خود در کرمان کار کند. اما چند سال پیش که بحث حضور مایلی کهن در کرمان شده بود با شدیترین واکنش ممکن در کرمان روبرو شد و هواداران مس اصلا از پیشنهاد آمدن حاجی به کرمان استقبال نکردند و این برای آمدن مایلی کهن به کرمان قطعا مشکل زا خواهد بود. مظلومی نیز که در مصاحبه های چند روز گذشته خود نشان داد نزدیک تر از همیشه به باشگاه مس است، منتظر نهایی شدن تکلیف قاسمپور و مس است تا اوکی نهایی برای آمدن به کرمان را بدهد. هواداران مس نیز بار دیگر در جریان بازی مس و ملوان او را تشویق کردند و شاید این موضوع روی انتخاب مربی بعدی مس نیز تاثیر داشته باشد.

شنبه 1 مهر 1391برچسب:, :: 1:13 ::  نويسنده : آرش

درگیری بازیکنان و هواداران مس در شب پیروزی این تیم

در حالی که بازی تیم های مس کرمان و ذوب آهن اصفهان با تک گل مصطفی شجاعی با نتیجه یک بر صفر به سود مس به اتمام رسید، در پایان این بازی اتفاقات تلخی برای این تیم رخ داد.

     

پس از کشیده شدن سوت پایان بازی برخی هواداران مس که روبروی جایگاه قرار داشتند بازهم به عملکرد قاسمپور در شعارهای خود اعتراض کردند. آن ها همچنین به پنالتی که فرزاد حسین خانی نیز در این بازی از دست داده بود معترض بودند. اما زمانی که فرزاد حسین خانی نزدیک آن ها شد الفاطی میان آن ها ردوبدل گردید که اصلا جالب نبود. در این زمان شعارهای این تماشاگران بیشتر شد و موجب گردید که برخی دیگر از بازیکنان مس نیز وارد ماجرا شوند و درگیری لفظی طرفین بیشتر شود تا جایی که آرمان شهدادنژاد با زدن لگد زیر تابلوهای تبلیغاتی کنار زمین اعتراض خود را به این ماجرا نشان دهد. اما با خروج تماشاگران و بازیکنان از زمین این درگیری پایان نیافت و ظاهرا در بیرون از ورزشگاه نیز این اتفاقات تلخ برای طرفین ادامه داشته است تا شیرینی پیروزی مس در این بازی تحت الشعاع قرار بگیرد. فرزاد حسین خانی کاپیتان تیم مس که در کانون این درگیری ها قرار داشت در بیرون از ورزشگاه با عصبانیت تمام از خبرنگاران خواست پیام تشکر او را از تماشاگرانی که به او دشنام دادند را منتشر کنند! به هر شکل با دخالت نیروی انتظامی این درگیری ها در بیرون از ورزشگاه خاتمه پیدا کرد.

چهار شنبه 22 شهريور 1391برچسب:, :: 13:5 ::  نويسنده : آرش
چهار شنبه 22 شهريور 1391برچسب:, :: 12:54 ::  نويسنده : آرش
مظلومی: بدترین شکست تاریخ فوتبال ایران رقم خورد
مظلومی: بدترین شکست تاریخ فوتبال ایران رقم خورد

سرمربی فصل گذشته تیم استقلال تهران، شکست  یک بر صفر تیم ملی فوتبال ایران مقابل لبنان را بدترین شکست تاریخ تیم ملی کشورمان توصیف کرد.
 
به گزارش ایرنا، شکست دور از ذهن تیم ملی فوتبال ایران برابر لبنان در مرحله مقدماتی جام جهانی 2014، واکنش های مختلفی را از سوی مربیان و کارشناسان فوتبال کشورمان در پی داشت.
 
ˈپرویز مظلومیˈ سه شنبه شب در گفت و گویی با ضعیف دانستن نمایش تیم ملی فوتبال ایران مقابل لبنان اظهار داشت: نمی دانم بازیکنان تیم ملی در زمین چه کار می کردند. این بازی برای فوتبال ملی کشورمان واقعا تاسف بار بود.
 
وی عنوان کرد: بازیکنان تیم ملی هیچ تلاشی برای باز کردن دروازه لبنان به کار نمی بستند و برابر تیم درجه چندم آسیا، با شکستی تحقیرآمیز روبرو شدند.
 
سرمربی پیشین استقلال عنوان کرد: واقعا ناراحت هستم و شکست تیم ملی برابر لبنان برایم غیرقابل تصور است.
 
مظلومی که بارها با ˈکارلوس کی روشˈ درگیری لفظی پیدا کرده است، گفت: فکر می کنم حالا مسوولان فدراسیون فوتبال و آنهایی که طرفدار کی روش بوده اند به صحبت هایم پی برند. وقتی یک مربی، جام حذفی را تعطیل کرده و به دنبال کاهش تیم های لیگ باشد و برای تیم های لیگ برتری تعیین تکلیف کند، نتیجه ای بهتر از این نصیب فوتبال ایران نمی شود.

جمعه 17 شهريور 1391برچسب:, :: 1:51 ::  نويسنده : آرش

زیبا تر از همه ستاره های آسمان کویر

در دیاری که ستاره های کاغذی فوتبال فقط در ادعا و رقم قرارداد سر بر سقف می کشند، کهکشان های واقعی از همین آب و خاک اما در دیاری دیگر سوسو می زنند و آسمان دل تاریک ساکنانش را روشن می کنند.

     

هنوز بهانه ای برای لبخند هست و هنوز جایی برای افتخار زمانی که اولین بانوی مدال آور پاراالمپیک تاریخ ورزش کشورت همان هماسیه ات باشد. زهرا نعمتی جور همه کمبودهای ورزش کرمان را کشید همان عرصه ای که مدت هاست فراموش کرده بود وظیفه اش نقش بستن یک لبخند سرشار از افتخار بر لبان کویرنشینان است. چند ساعتی بیشتر نمی گذرد که این لبخند افتخار با اشک شوق همراه می شود و دیگر همسایه مردمان این دیار یعنی پیمان نصیری با سرعت پاهای خود مرز قلب ها را در می نوردد و با مدال طلایش شب کرمانی ها را چنان روشن می کند که خورشید نتواند...دو ورزشکار کرمانی در پاراالمپیک لندن رخت شادمانی بر تنمان کردند. دو طلایی که در تاریخ ورزش کرمان سابقه نداشت. تیر بانوی کرمانی بسان تیر آرش کمانگیر وسعتی داشت به درازای تمام مرزهای ایران اولین مدال طلای یک زن ایرانی در المپیک و پاراالمپیک محسوب می شد تا مرزهای ایران تا این حد گشایش داشته باشد. طلای پیمان نصیری همان قدر ارزش دارد که مدال احسان حدادی قیمت داشت. چراکه حالا در دومیدانی پارالمپیک نیز و آن هم در ماده سرعت ما صاحب سری در میان سرها شده ایم. کرمانی ها شب چهاردهم شهریور هزاروسیصد نود و یک را هیچگاه فراموش نخواهند کرد. شبی که عقده گشایی کرمانی ها در کسب مدال های بزرگترین رقابت های ورزشی جهان با کسب دو مدال چنان گشاده شد که کرمانی ها به اندازه تمام تاریخشان نفس کشیدند. اتفاقی بس بزرگ رخ داد. به شادباشش دست دو بانی آن را می بوسیم که برای کرمان پیر تاریخ سازی کردند. آن هم از طریق ورزشی که خیلی وقت بود رختی بد ریخت بر تن کرده بود...سرخابی که این دو قهرمان بر چهره اش کشیدند تا همیشه بر جای خواهد ماند...قهرمانان وطن...جاودان باد نام شما.

شنبه 11 شهريور 1391برچسب:, :: 23:56 ::  نويسنده : آرش
کرمانی ها از این هفته شاهد رقابت هایی در این استان هستند که در نوع خود جالب توجه است. اولین المپیاد کرمانیان برگزار خواهد شد نا ورزشکاران کرمانی در رشته های مختلف ورزشی به مصاف یکدیگر بروند. در زمان مدیریت محمد علی آبادی بر سازمان تربیت بدنی ایران هم دو دوره مسابقات ورزشی تحت عنوان المپیاد ایرانیان با حجم زیاد تبلیغاتی و هزینه هایی بسیار برگزار شد که عملا هیچ دست آوردی برای ورزش کشور هم نداشت و با عدم تداوم برگزاری آن یک پروژه شکست خورده ورزشی تمام عیار لقب گرفت. این مسابقات نه به کشف استعدادهای ورزشی کشور کمکی کرد تا در مسابقاتی مثل بازی های آسیایی و المپیک مفید باشد و نه استقبال مردمی را پشت سر خود دید تا به نوعی از این طریق تاثیرگزار بوده باشد. شاید اگر مدیریت قوی و با برنامه ای پشت این رقابت ها و به طور کلی المپیاد ایرانیان بود می توانستیم امیدوار باشیم که در هر دو هدف صرف هزینه ها برای این مسابقات مفید باشد اما عملا این مسابقات با شلختگی محض برگزار شد تا دست آوردش صفر باشد. البته بزرگترین دست آورد این بازی ها برد تبلیغاتی آن بود که همواره در آمارهای سازمان ورزش آن سال ها به آن استناد می شد اما این تبلیغات هم آنقدر بی مزه بود که حتی زمانی جواد خیابانی در افتتاحیه آن بازی ها از علی آبادی به عنوان پدر ورزش ایران یاد کرد با انواع انتقادها که حتی به توهین هم کشید روبرو شد!! تا حتی در زمینه تبلیغاتی هم برگزاری این مسابقات اثر سو برای ورزش ایران داشته باشد! حالا در کرمان قرار است مسابقاتی شبیه به آن در سطح استان با عنوان المپیاد کرمانیان برگزار شود. لفظ کار و عنوان آن بسیار خوب و پسندیده است اما عملا با کدام برنامه ریزی قبلی باید از این مسابقات لذت ببریم؟! ای کاش دستگاه ورزش کرمان از پنج سال قبل به دنبال ایجاد زیر ساخت برای برگزاری این مسابقات بود تا حالا که درصدد اجرایی کردن آن است استان کرمان با تمام وجود از مزه این مسابقات لذت ببرد. اما با آنچه که از برگزاری این مسابقات در ذهن داریم و برنامه ریزی هایی که در کرمان برای این رقابت ها در سال های قبل دیدیم می توانیم بگوئیم که به غیر از همان برد تبلیغاتی که ممکن است همان هم به شکست بی انجامد نمی توانیم انتظار اتفاق فوق العاده از از این مسابقات برای ورزش کرمان داشته باشیم. مثلا برای رشته ورزشی مثل تیراندازی کدام امکانات برای شهرهایی مثل جیرفت و کهنوج و... فراهم شده است که حالا انتظار داشته باشیم استعدادهای این شهرها به المپیاد کرمانی ها بیایند و خودی نشان بدهند استعدادشان را به رخ بکشند؟! در خیلی از رشته های ورزشی عملا هیچ ورزشکاری در شهرهای مختلف کرمان وجود ندارد چراکه امکانات آن برای این رشته ها در شهرهای مختلف کرمان نیست و حالا باید مثلا سنگنوردان و یا شمشیربازان خود شهر کرمان برای جذاب تر شدن بازی ها تحت عنوان شهرهای دیگر به این مسابقات اعزام شوند! قطعا با برگزاری بدون برنامه ریزی بلند مدت این بازی ها هیچ هدف عمده ای شناسایی نخواهد شد و اصلا مشخص نیست کدام هدف از طریق آن زده می شود. هرچند معتقدیم که صرف این بازی ها در نوع خودش بسیار خوب است اما به شرطی که زمینه آن فراهم شده باشد. قطعا برگزاری بدون زمینه این بازی ها همانند المپیاد ایرانیان آن را ناتمام و ابتر خواهد گذاشت و در روزهایی که ورزش کرمان در فقر مطلق به سر می برد این گونه بازی ها نیز فقط منجر به خرج های بی آتیه در ورزش کرمان خواهد شد.
چهار شنبه 18 مرداد 1391برچسب:, :: 14:36 ::  نويسنده : آرش

موسوم داغ تغییرات فرا رسیده است؟!

ظاهرا کرمانی ها باید خود را آماده کنند که همانند سال گذشته در همین ایام یک تابستان داغ دیگر را در رابطه با تحولات باشگاه مس پشت سر بگذارند.

 

حرف و حدیث های زیادی وجود داشت که پس از بازی با استقلال و در مدت تعطیلات دوازده روزه بازی های لیگ برتر باشگاه مس کرمان دستخوش تحولاتی خواهد شد. درست روز بعد از بازی با استقلال تلفن تمامی مقامات ارشد در شرکت مس و همچنین باشگاه یا خاموش شد و یا از دست رس خارج ماند که تجربه معمولا ثابت کرده است چنین حالتی مقدمه ای برای وقوع اتفاقات بزرگ است. در حال حاضر همه گوش ها تیز شده است تا آخرین تحولات باشگاه مس را بشنود. تحولاتی که ظاهرا در اولین مرحله در هیات مدیره باشگاه مس رخ خواهد داد. ظاهرا این بار شخص سعدمحمدی رئیس شرکت مس دست به چینش این هیات خواهد زد و در حال حاضر بیشتر از هر زمانی جلسات خود را برای مشخص کردن نفرات نهایی این هیات با حضور اسفندیار رئیس هیات مدیره باشگاه برگزار می کند. گفته می شود که تا شنبه این اعضا معرفی خواهند شد. اسامی زیادی هم برای این هیات مطرح شده است که البته تا نهایی شدن آن ها اعضای شرکت مس ترجیح می دهند که از رسانه ای شدن آن ها اجتناب کنند. اما به احتمال زیاد هیات مدیره مس به 5 نفر افزایش خواهد یافت و در صورتی که روی اسامی بیشتری اجماع شود شاید تا 7 نفر هم در هیات مدیره باشگاه حاضر باشند اما قطعا سعی بر آن است که اسامی از میان کسانی باشد که هم فوتبالی های کرمان آن ها را می شناسند و هم غیر فوتبالی ها به مدیریت آن ها اطمینان دارند. بحث دیگری که این روزها در مورد آن شایعات به شدت داغ است تغییر در مدیر عاملی باشگاه مس است. البته گنجعلی خانی چندان کم شانس برای ادامه تصدی در این پست نیست و خیلی ها اعتقاد دارند با معرفی هیات مدیره جدید، تازه دوران مدیر عامل گنجعلی خانی شروع خواهد شد اما شاید اتفاقاتی رخ دهد که مدیر عامل باشگاه مس نیز از خوان تحولات بی نصیب نماند. اگر بنا به تغییر گنجعلی خانی باشد در حال حاضر 4 گزینه مهم برای جانشینی او مطرح است که همگی ان ها فعلا به شدت این پست را برای خود رد می کنند و از کاندیداتوری خود برای آن ابراز بی اطلاعی می کنند. که البته تجربه نشان داده است این تکذیب ها خودش به نوعی تائید آن می باشد! با این حال یکی از مدیرعامل های سابق باشگاه مس و همچنین یکی از مدیران با تجربه در فوتبال کرمان ظاهرا گزینه های نهایی برای جانشینی احتمالی گنجعلی خانی هستند. البته گفته می شود مدیر عامل فعلی باشگاه همچنان گزینه اول برای این پست محسوب می شود. در کرمان بیشتر از هرکسی تغییر ابراهیم قاسمپور محتمل است. کسی که ظاهرا در این شهر برای همه شمشیر را از رو بسته است و از تماشاگر گرفته تا خبرنگار و مدیر باشگاه و... همگی را با خود سرشاخ می کند. هرچند گفته می شود تا زمان انتخاب مدیران جدید مس سرمربی این تیم تغییر نخواهد کرد و تغییرات روی نیمکت با نظر مستقیم این افراد خواهد بود ولی از همین حالا گمانه زنی ها برای جانشین قاسمپور هم مطرح شده است. پرویز مظلومی که اصلی ترین گزینه محسوب می شود به دلیل فضایی که برای او جهت آمدن به مس ایجاد شده است شانس نشستنش برروی نیمکت مس کمتر شده است. باید دید مدیران جدید باشگاه مس حاضر به پذیرفتن ریسک انتخاب او هستند. از گزینه های دیگری مثل لوکا بوناچیچ و بلاژویچ هم صحبت می شود. اما افرادی مثل جلالی و حتی صمد مرفاوی هم در آب نمک هستند که البته با هیچ یک از آن ها فعلا مذاکره جدی نشده است و تا زمان مشخص شدن مدیریت باشگاه که به احتمال زیاد شنبه خواهد بود نیز تغییری روی نیمکت مس انجام نمی شود. ولی به هر شکل قاسمپور با رفتاری که در کرمان پیش گرفته است و با توجه به نتایج ضعیف تیم او روز به روز ادامه کارش در کرمان سخت تر می شود. با این حال همه خبرها در شرایط کنونی در حد گمانه زنی است و مشخص نیست خروجی های جلسات پر تعداد مس در این روزها به چه سمت و سویی جهت پیدا می کند. جلساتی که البته اختلاف نظرات در آن می تواند به طور کلی سرنوشت نتایجش را هم تغییر دهد.

پنج شنبه 12 مرداد 1391برچسب:, :: 1:35 ::  نويسنده : آرش

این روزها مس به همه می بازد حتی به داوران!

تیم فوتبال مس در سومین مسابقه خود در لیگ برتر دوازدهم هم به نتیجه ای بهتر از باخت دست نیافت تا همچنان بدون امتیاز در قعر جدول لیگ برتر قرار داشته باشد.

      

قابل پیش بینی بود که تیم های مس و تراکتور که هر دو در شرایطی بد به مصاف یکدیگر می رفتند برای کسب امتیاز در این بازی یک رقابت پر برخورد را نمایش بگذارند. به خصوص تبریزی ها که تساوی هم در این بازی اصلا نمی توانست آن ها را راضی کند. بازی پربرخورد و البته نه چندان جذاب دو تیم تا دقایق پایانی بدون گل پیش می رفت و پس از اخراج قاسم دهنوی از تراکتور امید به کسب امتیاز از این بازی دشوار برای مسی ها پررنگ تر هم شد. اما ظاهرا شاگردان قاسم پور اصلا دوست ندارند تیم های ده نفره را ناامید کنند و در دقیقه 85 و روی یک ضربه ایستگاهی که با خروج اشتباه شهداد نژاد همراه شد دروازه خود را باز شده دیدند. هرچند سرانجام  قفل گل نزدن های مس در این فصل سه دقیقه بعد توسط شجاعی شکسته شد تا بار دیگر امید به کسب امتیاز در این بازی در چشم کرمانی ها برق بزند اما اعلام یک پنالتی جنجالی از سوی مظفری زاده در دقیقه 93 به سود تبریزی ها بار دیگر مس را در آستانه شکست قرار داد. مشکوکیت این پنالتی زمانی بیشتر شد که تلویزیون تبریز که معمولا خطاهای روی بازیکنانش را در انواع و اقسام زاویه ها نشان می داد ترجیح داد یکبار و آن هم به صورت سریع! این پنالتی را نمایش دهد که در همان تصویر هم چیزی که خطا باشد به چشم نخورد تا در روزهایی که غریب و خودی مس را شکست می دهند، داوران هم برای شکست مس آستین همت بالا بزنند! با گل شدن این پنالتی سومین باخت مس هم ثبت شد تا همچنان اوضاع تیم بحرانی تر از قبل هم بشود. اوضاعی که هیچکس در کرمان دوست ندارد برای تیم باقی بماند و ظاهرا کسی هم توان خروج تیم از این وضعیت را فعلا نداشته است. تاکتیک های قاسمپور هم نتوانسته است مشکلات فنی تیم را در زمین کم کند و علی رغم تغییراتی که در ترکیب تیم در این بازی داده شده بود مس همچنان در زدن گل ناکام و در کنترل میانه زمین ناتوان است. جدا از مشکلات فنی تیم حاشیه های کمر شکن هم روز به روز در تیم بیشتر می شود به طوری که بازیکنان را از نظر روانی تحت تاثیر قرار می دهد. پیش از این هم گفته بودیم مس در مدیریت روانی تیم خود قبل از بازی ها دچار مشکل است و متاسفانه قبل از این بازی هم برخی از عوامل درون تیم هم با رواج برخی شایعات عجیب و غریب در بین اعضای تیم برای بدبین کردن آن ها به برخی افراد در کرمان، اجازه ندادند تیم از نظر روانی شرایط آرمانی خود را حفظ کند. استرسی که در ساق های بازیکنان مس در جربان بازی هم کاملا مشهود بود. متاسفانه حجم این گونه فعالیت ها در درون تیم و توسط برخی اعضای آن روز به روز بیشتر می شود و با بحرانی تر شدن وضعیت روحی تیم پس از این باخت احتمالا باید منتظر شنیدن مسائل عجیب تر هم باشیم. به نظر می رسد اگر مس جلوی این حاشیه سازی های درون تیمی خود را نگیرد حتی اگر از نظر فنی هم مشکلاتش را حل کند بازهم با مشکل مواجه می شود. در چنین شرایطی اگر بخواهیم سرمنشا این اتفاقات را در تیم پیدا کنیم قطعا به همان جریانات پیش فصل مس می رسیم. قطعا مسئولیت این نتایج جدا از مشکلات فنی بر عهده کسانی است که یک تنه قصد داشتند مسئولیت تیم پیش از شروع بازی ها را برعهده داشته باشند. مسئولانی که با اقدامات خود بیش از آنکه از کار تیم گره ای باز کرده باشند امروز نتیجه اقدامات نامدیرانه خود را به بدترین شکل ممکن برای هواداران مس نثار کرده اند. دوستانی که تا امروز حتی از کوچکترین صحبتی در رابطه با نقش خود بابت نتایج این سه هفته خودداری کرده اند و مدیریت را همچنان در پشت میزهای افطار می جویند!! ای کاش به احترام هواداران، آن ها در رابطه با نقش خود در این سه شکست ابتدایی کمی خود را ملزم به پاسخگویی می دیدند.  

.

.

.

لطفا در نظر سنجی جدید وبلاگ هم شرکت کنید

 

 

سه شنبه 27 تير 1391برچسب:, :: 16:22 ::  نويسنده : آرش
آرمان شهدادنژاد, استفان بارتز, میلان میاتوویچ, مسعود نظر زاده, فرهاد سالاری پور, شجاع خلیل زاده, مهدی محمدی, آرش روشنی پور, حسین کاظمی, فرزاد حسین خانی, شهرام گودرزی, مهرزاد کریمیان, پویا سیف پناهی, احمد زنده روح, وحید اسماعیل بیگی, کیوان امرایی, ایوان پترویچ, رضا عنایتی, حمید کاظمی و احسان پور شیخ علی بازیکنان مس کرمان را در لیگ دوازدهم فوتبال تشکیل خواهند داد.

گفتنی است: مس کرمان در اولین دیدار خود در مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور ساعت 20:45 دقیقه در فولاد شهر به مصاف صدر نشین سه سال گذشته لیگ برتر فوتبال کشور , سپاهان اصفهان می رود.

برنامه کامل دیدارهای تیم مس کرمان در  ۷ هفته اول لیگ برتر فوتبال اعلام شد .

سازمان لیگ برتر فوتبال برنامه 7 هفته آغازین دوازدهمین دوره لیگ برتر را اعلام کرد که بر این اساس برنامه دیدارهای تیم مس کرمان به شرح ذیل می باشد ؛

هفته اول:

جمعه 30/4/91

سپاهان و مس کرمان- ساعت 20:45- فولاد شهر اصفهان

هفته دوم:

چهارشنبه 4/5/91 - ساعت22

مس کرمان و نفت تهران- باهنر کرمان

هفته سوم:

سه شنبه 10/5/91- ساعت22

تراکتورسازی و مس کرمان- یادگار امام تبریز

هفته چهارم:

دوشنبه 16/5/91- ساعت22

مس کرمان و استقلال- باهنر کرمان

هفته پنجم:

جمعه 27/5/91- ساعت22

فولاد خوزستان و مس کرمان- تختی اهواز

هفته ششم:

جمعه 3/6/91

مس کرمان و داماش- ساعت18:30 - باهنر کرمان

هفته هفتم:‌

چهارشنبه 8/6/91

آلومینیوم هرمزگان و مس کرمان- ساعت 19:30- نام ورزشگاه متعاقبا اعلام خواهد شد

از همان ابتدا به لقب مس کهکشانی اعتقاد نداشتم

مدیر عامل شرکت صنایع ملی مس ایران در حاشیه بازدید از روند ساخت ورزشگاه اختصاصی باشگاه مس کرمان در رابطه با آخرین اتفاقات رخ داده در این تیم توضیحاتی ارائه کرد.

     

اردشیر سعد محمدی از مشخص شدن وضعیت هیات مدیره باشگاه مس کرمان در دو هفته آینده خبر داد و گفت: " در حال حاضر به طور ویژه ای برروی این مسئله تمرکز کرده ایم و قصد داریم پس از بررسی های لازم وضعیت هیات مدیره باشگاه را مشخص کنیم. سعی می کنیم تا دو هفته آینده تصمیمات لازم را برای هیات مدیره باشگاه اتخاذ کنیم و هر اقدامی که برای دور کردن حاشیه از باشگاه لازم باشد را انجام خواهیم داد". سعد محمدی همچنین در رابطه با اتفاقات پیش آمده برای تیم فوتبال مس در چند روز اخیر گفت:" به طور قطع حواشی را مدیریت خواهیم کرد. همه آگاه هستند که در مدت اخیر اتفاقاتی در تیم مس رخ داد که موجب بروز برخی حواشی شد اما سعی می کنیم با برنامه هایی که داریم تیم را کاملا آماده روانه بازی های لیگ برتر کنیم. خوشبختانه تیم در ترکیه اردوی خوبی برگزار کرده است و در همه نقاط زمین نیز بازیکنان خوبی داریم که می توانند در طول بازی های لیگ به مس کمک کنند. ضمن اینکه به کار ابراهیم قاسمپور نیز اعتقاد داریم و با توجه به سابقه اش مطمئنیم وی می تواند نتایج خوبی با مس بگیرد اما به این نکته هم واقف هستیم که تیم های او معمولا با حواشی خاصی روبرو می شوند اما با جلساتی که با قاسمپور داشته ایم و همچنان برگزار خواهیم کرد اجازه نمی دهیم که این حواشی در تیم او شکل بگیرد. به هر شکل ما در رابطه با حواشی یک دوران گذر داشته ایم و بهتر است حالا به آینده نگاه کنیم و برای موفقیت تیم همگی دست به دست هم دهیم و همدل شویم". مدیر عامل شرکت مس در رابطه با سکوت طولانی خود در رابطه با اتفاقاتی که در باشگاه رخ می داد گفت:" به هر شکل در آن زمان من تشخیص دادم که نیاز است سکوت کنم ولی حالا با مجموعه مدیریتی که در شرکت و باشگاه مس خواهد بود ما برنامه ریزی سه ساله ای را برای باشگاه تدارک دیده ایم که تکیه آن بر بومی گرایی و پرورش بازیکنان کرمانی است. قطعا از این پس هر جا که لازم باشد قاطعانه وارد عمل خواهم شد ولی اجازه نمی دهیم که اصول باشگاه پایمال شود. هواداران مطمئن باشند که باشگاه در مسیر طبیعی و حرفه ای خود قرار خواهد گرفت و تصمیمات به شکلی منطقی اتخاذ خواهد شد". وی در رابطه با ادعاهای تشکیل مس کهکشانی برای این فصل از بازی ها گفت:" از همان اول هم اعتقاد نداشتم که لقب کهکشانی را برای باشگاه انتخاب کنند و شفاف بگویم هیچ اعتقادی به مس کهکشانی ندارم. مطمئن باشید در باشگاه ما فقط بحث برنده شدن و فتح قله های پوشالی آن هم از راه هایی که هیچ آینده ای ندارند نیست و رعایت اصول و حفظ شان و شخصیت کرمان از همه چیز مهمتر است. به طور قطع ما حاضر نیستیم یک پول کلان را به صورت دفعی، به گونه ای خرج کنیم که با آن می توانیم صدها کار آینده دار در باشگاه بکنیم و یا با آن ایجاد اشتغال در مناطق محروم کنیم. مطمئن باشید زین پس هیچ هزینه ای خارج از عقل و منطق در باشگاه انجام نمی شود و اصلا برای من جذاب نیست طبل های توخالی ولی پرسروصدا را برای مردم به صدا در بیاوریم! امیدوارم اهالی ورزش هم صحبت های من را درک کنند و با آن هم اعتقاد باشند". سعدمحمدی در رابطه با خرید امتیاز باشگاه تراکتورسازی از سوی شرکت مس هم گفت:" قرار بود این برنامه اجرا شود اما در نهایت در مذاکرات مقرر شد یگان ورزشی سپاه هزینه های این تیم را تقبل کند و شرکت مس برنامه ای برای خرید این تیم دیگر ندارد". مدیر عامل شرکت مس در پایان به بازیکنان تیم فوتبال مس خبر خوشی را می دهد و می گوید:" تا ابتدای هفته آینده قسط اول قرارداد تمامی بازیکنان پرداخت خواهد شد و طبق مقررات فدراسیون فوتبال 40درصد از قرارداد آن ها را پرداخت می کنیم تا با روحیه تمام وارد بازی ها شوند". گفتنی است ورزشگاه اختصاصی تیم فوتبال مس هم طی ده ماه اخیر روند ساخت با سرعتی چند برابر گرفته است و ظاهرا تاکنون پیشرفتی 40درصدی داشته است. قرار است این ورزشگاه 30 هزارنفری شهریور سال آینده در ابتدای جاده هفت باغ به بهره برداری برسد. این ورزشگاه یکی از معدود استادیوم های مسقف ایران خواهد بود. مدیریت این پروژه برعهده عبدالرضا برهانی نژاد مدیر عامل سابق باشگاه مس است که پس از مدت ها با بازدید نجار استاندار کرمان و سعدمحمدی از این ورزشگاه در برابر دوربین های خبرنگاران آفتابی شد!  

شنبه 17 تير 1391برچسب:, :: 17:20 ::  نويسنده : آرش

قصه بود هرچه شنیدی!!

فصل نقل و انتقالات فوتبال ایران در حالی به اتمام رسید که تیم فوتبال مس یکی از عجیب ترین دوران یارگیری خود را از زمان صعود به لیگ برتر تجربه کرد.

      

در این دوران که قرار بود هواداران مس با شنیدن نام های بزرگ برای تیمشان حسابی به سر شوق بیایند با همتی که گروه جذب بازیکن مس به خرج دادند عملا یکی از پرحواشی ترین دوران جذب بازیکن خود را تجربه کردند. فصل قبل هم در دوران جذب بازیکن، باشگاه مس اصلا عملکرد مناسبی نداشت و همه در کرمان امیدوار بودند در این فصل جبران مافات صورت گیرد و با استفاده از تجربه نه چندان خوب فصل قبل مس در نقل و انتقالات خیال هوادارانش را راحت کند. آن ها وقتی امیدوار به این قضیه شدند که داوری و واحدی از اعضای هیات مدیره باشگاه صحبت از تشکیل تیم کهکشان کویر کردند! گویی که عزم آن ها برای قهرمانی در انتقالات کاملا جزم است اما این قهرمانی تنها قرار است در مصاحبه با روزنامه ها و خبرگزاری ها صورت گیرد به نوعی که در کنار نام رویانیان مدیر عامل باشگاه پرسپولیس، نام عبدالرضا داوری و حسن واحدی بیش از هر اسمی برای مخاطبان بازار انتقالات شنیده می شد! به هر شکل مس با نام کانوته، نکونام، پولادی، عقیلی ، آودوکیچ، ادینهو و... کار خود را آغاز کرد و برخلاف این اسامی با جذب بازیکنان تیم های پائین نشین فصل پیش کارش را ادامه داد تا صدای همه در کرمان بلند شود. مقامات مس سپس با سروصدای زیاد باب مذاکره با بازیکنانی مثل رحمتی را آغاز کردند که علی رغم اینکه اعلام می کردند با او به توافق نهایی رسیدند او سر از استقلال در آورد. اما این پایان شاهکارهای اعضای نقل و انتقالات مس نبود و آن ها بلافاصله نام مجیدی و جباری را برای تیم خود مطرح کردند. اما در نهایت، شلوغی و حاشیه سازی مذاکرات آن ها سبب شد که در شرکت مس عذر رئیس هیات مدیره باشگاه را بخواهند و حالا با رفتن او مشخص می شود که مجیدی اصلا در جریان مذاکره با باشگاه مس نبوده است!! و ظاهرا این افراد با هنرمندی تمام در حال بالا و پائین کردن قیمت بر سر مجیدی با دلالی که مجیدی اذعان می کند اصلا او را نمی شناسد بوده اند!! و این نشان می دهد که آقایان تا چه حد بر بازار نقل و انتقالات فوتبال ایران اشراف داشته اند! فرهاد مجیدی در تازه ترین اظهارات خود گفته است که اصلا با باشگاه مس مذاکره نداشته است و تنها یک بار با داوری صحبت کرده است و به او اعلام کرده است که در ایران فقط در استقلال بازی می کنم و اگر استقلال نشد با شما جدی تر صحبت می کنم. این اظهار نظر اصلا بویی از توافق نهایی نمی دهد که در باشگاه مس مسئولین نقل و انتقالات از جمله حسن واحدی خبر از توافق نهایی حتی در روزی مشخص را با مجیدی می دادند و حالا مشخص می شود که مثل موارد قبلی جذب این بازیکن هم قصه ای بیشتر نبوده است تا کرمانی ها متوجه شوند در این فصل از انتقالات تا چه حد سرکار و فریب خورده بودند! درست همانند جذب کانوته، ادینهو، رحمتی، آودوکیچ، نکونام و حالا هم مجیدی... در این میان نکته عجیب تر این است که شرایطی که گفته می شد در قرارداد مجیدی گذاشته شده است مثل بازی نکردن برابر استقلال در قرارداد مجیدی نیز چگونه و با چه کسی گذاشته شده است؟!! همه این ها نشان می دهد مسئولین امر انتقالات مس در این فصل تا چه حد بی برنامه و بی پایه به خرید رفته اند. نکته ای که ما از خیلی وقت پیش در همین رسانه نسبت به آن تذکر دادیم اما در جواب شبنامه در سطح شهر و تهدید به شکایت پس گرفتیم! این مسئله حتی به خبرگزاری ها هم کشیده شده است و خبرگزاری مهر نیز در گزارشی نسبت به عملکرد باشگاه مس در انتقالات و ضعف آن ها گزارش مفصلی نوشته است. به هر شکل مس با همین تیم راهی بازی های لیگ برتر می شود و ما از امروز تمام قد به حمایت همین تیم و بازیکنانش می پردازیم اما اقدامات مجموعه ای که برای مس بازیکن جذب کرد را فراموش نخواهیم کرد و بی برنامه گی های آن ها در انتقالات را هرجا که لازم باشد به یاد همه خواهیم آورد تا بازهم تجربه ای باشد برای استفاده نکردن! درست همانند سال های قبل.

پنج شنبه 4 خرداد 1391برچسب:, :: 18:13 ::  نويسنده : آرش

جنبش اشغال تلفن های باشگاه از سوی هواداران مس!!

هواداران تیم مس در کرمان هنوز منتظر هستند تا وعده مسئولین باشگاه مبنی بر بستن یک تیم رویایی برای آن ها محقق شود و به همین جهت کنجکاوانه اخبار انتقالات را پیگیری می کنند.

    

با صحبت هایی که مسئولین باشگاه مس طی روزهای اخیر انجام داده اند به خوبی می دانند که اگر موفق به انجام این کار در کرمان نشوند تا چه اندازه زیر فشار قرار خواهند گرفت. آن ها که با تشکیل کمیته ای موسوم به پرواز آسیایی درصدد هستند تیمی برای سه رده بالای جدول ببندند روزهای بسیار دشواری را پشت سر می گذارند. آن ها که پس از پترویچ نتواستند بازیکن شاخص دیگری به تور بی اندازند و تنها بازخوردهای نه چندان خوب از بازیکنان در حال مذاکره خود در یافت کردند، با انتشار خبر جذب عنایتی تا حدودی درصدد آرام کردن فضای روانی ایجاد شده برای خود برآمدند. اما عنایتی هم خبر قطعی شدن آمدنش به مس را تکذیب کرد تا مشخص شود حالا که قلعه نویی در آستانه ورود به استقلال است او نیز با تمام چشم به این تیم نگاه می کند. از سوی دیگر مسئولین باشگاه به شدت اصرار دارند که بگویند خلیل زاده با تیم آن ها قرارداد دارد اما مشخص شد که این قرارداد مشروط است و خلیل زاده می تواند از مس جدا شود. هرچند که مسئولین تیم قویا از ماندن این مدافع در تیم خود می گویند اما خلیل زاده هم ماندن قطعی اش را تکذیب می کند و از مذاکراتش با سپاهان می گوید. جدا از این مسائل در فضای مجازی نیز شرایط چندان بر وفق مراد باشگاه مس نیست. قاسم دهنوی در یکی از سایت های اجتماعی خداحافظی پرسوز و گدازی با هواداران مس انجام داده است و برای کرمانی ها می نویسد:" علی رغم میل باطنی خود مجبور به خداحافظی با کرمانی ها هستم. من با مس یک سال دیگر قرارداد داشتم اما به واسطه اقدامات آقای قاسمپور و بی توجهی باشگاه مجبورم از تیم بروم. این اتفاق برای برخی دیگر از بازیکنان تیم مثل سیفی هم رخ داده است. امیدوارم اتفاقات در نهایت منجر به شادی کرمانی ها شود". این مسئله سبب شده است که هواداران مس در فضای مجازی جبهه تندی علیه باشگاه بگیرند و آن ها که فعلا از عملکرد باشگاه در نقل و انتقالات رضایت ندارند با این صحبت های دهنوی اقدامات باشگاه را زیر سوال ببرند. آن ها حتی قول و قرار گذاشته اند که تلفن های باشگاه را به تسخیر خود در بیاورند تا مانع از جدایی دهنوی از مس کرمان شوند. نصرالله گنجعلی خانی مدیر عامل باشگاه مس که خیلی ها معتقدند نقش پررنگی در انتقالات مس ندارد خلاف این موضوع را تاکید می کند و می گوید:" برای جذب نفرات در باشگاه هماهنگی کامل وجود دارد و ظرف چند روز آینده هواداران خبرهای بسیار خوبی خواهند شنید. چند روز صبر ارزش شنیدن این خبرها را دارد". گفته می شود داوری و واحدی اعضای اصلی هیات مدیره باشگاه فعلا سیاست سکوت را در پیش گرفته اند تا برخلاف روزها گذشته کمتر زیر فشار جذب ستاره ها قرار بگیرند. آن ها حالا متوجه شده اند خرید در بازار انتقالات فوتبال ایران تا چه اندازه سخت و سنگین حتی بدتر از بازار بورس فلزات جهانی است!

یک شنبه 24 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 13:53 ::  نويسنده : آرش

سوپر کرمانی ها!

هفته آخر لیگ برتر برای کرمانی ها کاملا رویایی تمام شد تا آن ها هرچه لیگ یازدهم را با زجر سپری کرده بودند در هفته آخر حسابی کیف کنند و امیدوار باشند که سال آینده هم بیشتر این احساس خوشایند هفته آخر را تجربه کنند.

      

در کرمان مس به هدف نهایی خود در این فصل رسید و با یک پیروزی شیرین برابر ذوب آهن سرانجام رتبه خود را در این فصل تک رقمی کرد تا به راحتی بتواند خاطرات بد این فصل را فراموش کند. اما مهمتر و شیرین تر از پیروزی مس و رتبه این تیم در این بازی شیرین کاری جمع زیادی از بازیکنان جوان کرمانی بود. از سوپر گل احمد حسن زاده گرفته که خاطره گل قاسم دهنوی به شاهین در آخرین بازی فصل قبل را زنده کرد تا درخشش مشترک شهدادنژاد و صدقی در دروازه مس و سایر بازیکنان جوان تیم کرمانی در این بازی که نشان داد روی چه منبع غنی این تیم خوابیده است. هواداران مس که حسابی در این بازی کیفور شدند در ابتدای بازی هم از نارنجی پوش وفادار یعنی فرزاد حسن خانی تقدیر کردند تا یک سوپر کرمانی تمام عیار در باهنر برپا شود. اما سرچشمه که بازی های آخر فصل او دقیقا مصداق آواز قو در روزهای آخر زندگی اش بود با یک بازی بسیار چشمگیر قهرمانلیگ را تا جایی که در اصفهان جا داشت اذیت کرد تا حقانیت خود را باردیگر ثابت کند. بازیکنان سرچشمه که می دانستند در این بازی کاملا زیر نظر هستند تا جایی که در توانشان بود خودشان را ثابت کردند تا حالا در نقل و انتقالات دست بالا را داشته باشند! در راس آن ها خزایی دروازه بان این تیم بود. به هر شکل با پایان یافتن بازی ها کرمانی ها خیلی زود برنامه فصل بعد خود را شروع کردند تا ثابت کنند برای لیگ دوازدهم با توپ پر می آیند. پترویچ جذب مس شد تا یکی از خوب های نقل و انتقالات به کرمان بیاید. آن ها برای نیمکت خود مذاکره با قلعه نویی را هم آغاز کردند تا از حالا منتظر یک مس پر خبر و جالب باشیم...

جمعه 22 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 1:37 ::  نويسنده : آرش

مدیر طرح‌های عمرانی شرکت ملی صنایع مس:
ورزشگاه اختصاصی صنعت مس 92 افتتاح می‌شود

مدیر طرح‌های عمرانی و احداث ورزشگاه‌های شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: ورزشگاه اختصاصی تیم فوتبال صنعت مس کرمان تا اواسط سال 92 به بهره‌برداری می‌رسد.

خبرگزاری فارس: ورزشگاه اختصاصی صنعت مس 92 افتتاح می‌شود

عبدالرضا برهانی‌نژاد امروز در گفت‌وگویی در کرمان با اشاره به آغاز ساخت مجتمع فرهنگی ورزشی 30 هزار نفری "شهدای صنعت مس" کرمان از سال 86 اظهار داشت: روند اجرا و پیشرفت این پروژه در زمان مدیریت سابق شرکت ملی صنایع مس ایران به دلیل برخی مسائل و بی‌توجهی‌ها تعطیل و عملیات احداث با توقف مواجه شد.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های به عمل آمده در دوران مدیریت سعد‌‌محمدی پروژه از مجموعه‌های نظارتی باشگاه صنعت مس کرمان خارج و ادامه عملیات احداث به شرکت ملی صنایع مس ایران محول شد، گفت: در حال حاضر عملیات احداث این پروژه بزرگ فرهنگی ورزشی با جدیت بیشتر انجام شده و تا حدود 49 درصد ساخت این ورزشگاه پیشرفت داشته است.

برهانی‌نژاد گفت: به جز ورزشگاه اصلی این مجموعه بزرگ دارای دو استخر شنای مردان و زنان، سالن‌های پنج هزار نفری در رشته‌های هندبال، والیبال، بسکتبال و زمین‌های تنیس خاکی است.

مدیرعامل سابق باشگاه صنعت مس کرمان تصریح کرد: پارکینگ طبقاتی، یک مسجد بزرگ و دو زمین تمرینی با چمن‌های مصنوعی و طبیعی از دیگر امکانات مجموعه ورزشی شهدای صنعت مس است.

وی در پاسخ به سئوالی زمان بهره‌برداری از این مجموعه بزرگ را بسته به پارامترهای خاصی دانست و عنوان کرد: اختصاص بودجه مناسب و سرعت در پرداخت پول و همچنین چگونگی انجام کار توسط شرکت پیمانکار این مجموعه در آغاز بهره‌برداری از این پروژه دخیل هستند.

برهانی‌نژاد بیان داشت: در حال حاضر یکی از اهداف ما برگزاری مناقصه برای تسریع در روند احداث دیگر بخش‌ها و قسمت‌های این پروژه چون راهسازی و سر درب مجموعه و سایر سازه‌ها است.

مدیر طرح‌های عمرانی و احداث ورزشگاه‌های شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده زمان ساخت و بهره‌برداری از ورزشگاه مجموعه ورزشی شهدای صنعت مس پایان سال 91 بوده است، گفت: اما با توجه به برخی مشکلات و پیش‌بینی‌ها می‌توان زمان پایان ساخت این ورزشگاه را اواسط سال 92 اعلام کرد.

وی با بیان اینکه تنها عملیات ساخت و احداث این ورزشگاه به اعتباری 22 میلیارد تومانی نیاز دارد، ابراز داشت: تا کنون اعتباری قریب به 5 میلیارد و 300 میلیون تومان برای احداث این ورزشگاه هزینه شده است.

برهانی‌نژاد تصریح کرد: در عملیات ساخت و احداث این ورزشگاه با توجه به الگو برداری‌های به عمل آمده از آخرین متد و روش‌هایی استفاده شده که با استانداردهای مد نظر فیفا مطابقت دارد.

وی افزود: در صورتی که با انجام برخی تغییرات در عملیات احداث این ورزشگاه موافقت شود، امکان مسقف شدن ورزشگاه نیز وجود دارد.

جمعه 22 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 1:23 ::  نويسنده : آرش

چنان رفت که گویی اصلا نبود!

تیمی که از روز اول بازی ها تا روز آخر آن در قعر جدول جاخوش کند کاملا مشخص است که مشکل از در و دیوار آن بالا می رود. درست همانند تیم فوتبال مس سرچشمه که تنها حسن حضورش در لیگ برتر امسال برای کرمانی ها این بود که اجازه نداد مس کرمان به قعر جدول برود! و همچنین خیال کرمانی ها و سایر تیم های لیگ برتری را از سقوط خود به لیگ یک راحت کند تا سایر تیم ها برای قرار نگرفتن در جمع دو تیم دیگر سقوط کرده تلاش کنند! بنیان تیم مس سرچشمه از همان روز اول تلاش این تیم برای شروع بازی های لیگ برتر سست بود و مشخص است که چقدر زود هم این دیوار کج فرو بریزد! در این مطلب سعی می کنیم مجموعه اتفاقاتی که منجر به سقوط این تیم به لیگ یک شد را بررسی کنیم تا حداقل دست آورد سقوط چند میلیاردی این تیم تجربه ای باشد برای عدم تکرار که پشت سر آن باقی می ماند.

      

جیبی که برای سرچشمه خشک شد

یادمان باشد زین پس هر زمان تیمی به لیگ برتر صعود کرد برای بررسی سرنوشت آن تیم و اینکه آیا آن تیم سقوط می کند و یا خیر در ابتدای فصل به این مسئله توجه کنیم که آیا مسئولین آن برای فروش امتیازش تلاش کرده اند یا خیر؟! اگر تلاش کردند و در نهایت آن تیم فروخته نشد آن تیم قطعا سقوط خواهد کرد! این سرنوش مشترک همه تیم های ایرانی است که در پائین جدول دست و پا می زنند. درست همانند اتفاقی که برای برق شیراز رخ داد، در انزلی گریبان ملوان را گرفت و استقلال اهواز به آن دچار شد و اکثر تیم های سقوط کرده لیگ برتر در سال های اخیر در ابتدای فصل به آن دچار شدند. حتی تیم مس کرمان هم سه سال پیش همین بلا مبتلا شد و اگر این تیم در آن سال آسیایی نبود تا بازیکنان به واسطه همان انگیزه بازی های باشگاه های آسیا، در لیگ هم به بدبختی تمام تیم را حفظ کنند. در آن فصل هم همانند امسال مس کرمان یکی از کاندیدهای مسلم سقوط بود. اما بدبختانه تیم مس سرچشمه همان روز اول مهر فروش امتیاز روی پیشانی اش خورد تا سرنوشت این تیم هم رو به شومی برود. این تیم در فاصله سه هفته مانده به شروع لیگ برتر به این بازی ها صعود کرد آن هم در حالی که مقامات شرکت مس اصلا علاقه ای به دو تیمه شدنشان در لیگ برتر نداشتند. در شرایط بد اقتصادی کشور خرج چند میلیاردی آن هم برروی دو تیمی که بازده سود آور اقتصادی ندارند بدترین کار ممکن برای شرکت مس بود. به هر شکل شرکت مس مجبور شد با دستور محمود احمدی نژاد تیم را زیر نظر خود حفظ کند اما از همان زمان هم مشخص بود که شرکت مس با سقوط این تیم بیش از همه رقیبانش شاد خواهد شد که مجبور به خرج هزینه های مضاعف نباشد! تیم بعد از صعود دو هفته فقط در گیرودار فروش و یا عدم فروش امتیازش بود تا فقط یک هفته در نقل و انتقالات زمان داشته باشد و مشخص است که در این یک هفته فقط بی برنامگی و شتابزدگی است که حرف اول را می زند.

مگسان به دور شیرینی

باشگاه سرچشمه آنقدر بی برنامه و شتابزده برای بازی های لیگ برتر آماده می شد که از همان روز اول قامت یک شیرینی خوشمزه را برای برخی دغل دوستان فراهم کرد! از دلال هایی که مس سرچشمه و البته مس کرمان را به خاک سیاه نشاندند در این فصل آنقدر نوشتیم که ادامه مطلب را می توانید چشم بسته بخوانید! اما کاش برای یک بار هم که شده می توانستیم خبرهای برخورد با این مگسان دور شیرینی بنویسیم! امسال چند جبهه دلالی در سرچشمه فعالیت کردند. گروهایی از تهران و کرمان که هرکار دلشان خواست و هر بازیکنی که خواستند به سرچشمه ای ها غالب کردند. آن هم با ارقامی که سوت را از سر هرکسی به صدا در می آورد. جالب اینکه باشگاه به خوبی می داند که این افراد چه کسانی هستند و چه بلایی بر سرشان آوردند اما در تازه ترین خبر برای شما باید بگوئیم که این عزیزان لیست های خود را برای تعیین مربی و بازیکنان فصل بعد سرچشمه هم تقدیم مقامات باشگاه کرده اند تا رسما به سنگ پای قزوین بگویند زکی!!

پای هیچ مس دیگری به کرمان باز نمی شود

مس سرچشمه فصلی که در لیگ یک بازی می کرد از جایی به خوشبختی رسید که ورزشگاه این تیم در شهر سرچشمه قرار داشت. سبک ساخت این ورزشگاه، ارتفاع آن، تماشاگرانش و... همه عواملی بودند که سبب شدند این ورزشگاه ترسناک یک قلعه عقاب برای سرچشمه در لیگ یک شود که فتح آن برای حریفان سرچشمه غیر ممکن شود. اما درست از زمانی که سرچشمه به کرمان آمد قلعه عقاب خود را با لانه موش عوض شده دید که هرکه از راه می رسید می توانست با انگشت خود آن را فتح کند! این روند یک تجربه بزرگ است که اگر در سال های دیگر مثلا مس رفسنجان یا همین مس سرچشمه و یا تیم های دیگر کرمانی مثل گل گهر و... به لیگ برتر آمدند از دروازه شهر کرمان به داخل راهشان ندهید تا امکانات خود را برای بازی در لیگ برتر در شهر خودشان فراهم کنند! هواداران مس و مردم شهر کرمان در این فصل چنان بی رحمانه با مس سرچشمه برخورد کردند که پای هر تیم دیگری غیز از مس کرمان را به این شهر و ورزشگاه باهنر قطع کنند! که البته این اقدام فوتبال دوستان کرمانی سبب می شود که در شهرهای اطراف کرمان تا امکانات خود را لیگ برتری نکرده اند به این بازی ها حتی فکر هم نکنند و این بهترین دست آورد برخورد بی رحمانه آن ها بود!

تیمی از نظر فنی زیر صفر

با وجود همه مشکلات حاشیه ای تیم مس سرچشمه از این نکته اصلا نباید غافل شد که تیم مس سرچشمه به لحاظ فنی وضعیتی زیر صفر داشت! در این تیم بازیکنی که کیفیت لیگ برتری داشته باشد به زیر سه نفر می رسید! نیمکت این تیم هم که با دو سرمربی تغییر کرد از نظر دانش فنی اصلا این توانایی خارق العاده را نداشت که از این بازیکنان لیگ یکی و دویی تیمی بزرگ و شگفتی ساز بسازد. شاید اگر اصغر شرفی و یا حتی سنجری امروز با سرچشمه نتایج خوبی کسب کرده بودند می توانستیم آن ها را آرسن ونگر فوتبال ایران بدانیم که با تیمی بدون کیفیت برتر تیمی لیگ برتری تحویل دادند اما آن ها همان سنجری و شرفی بودند و نه بیشتر تا بازیکنان سرچشمه هم هیچ پیشرفتی نداشته باند و اتفاقا روز به روز هم از توان کیفی آن ها کم شود. سقوط سرچشمه با مشتی از بازیکنان بومی و کرمانی این پیام را هم برای ما داشت که صرف شعار بومی گرایی فقط منجر به سقوط است! اگر ساختارهای فوتبال در کرمان درست نباشد امثال نوراللهی و ابراهیمی و فیروز آبادی و... را هم به لیگ برتر که بیاوریم خیلی زود از دستشان می دهیم. قبل از بومی گرایی در لیگ برتر باید ساختار تربیت و پرورش بازیکن را در کرمان درست کنیم و بعد نهایت استفاده را از او بکنیم. یعنی همان کاری که با حسین خانی، فخرالدینی می کنیم...به هر شکل سرچشمه در کنار همه مشکلات حاشیه ای خود از نظر فنی هم در بازی هایش چیزی نشان نداد تا سزاوارانه به لیگ یک سقوط کند.هرچند در ایمان استثنائاتی مثل بازی با تراکتورسازی و سپاسی هم وجود داشت که البته اصلا کافی نبود.

به امید استفاده از این تجربه 5 میلیارد تومانی  

به هر شکل مس سرچشمه چنان رفت که گویی اصلا نبود! هیچکس هیچ لذتی از لیگ برتری شدن این تیم نبرد تا به تبع آن خمی به ابرو بیاورد بابت سقوط این تیم. تنها ضرر این تیم از نظر مالی بود که به گفته مقامات این تیم مبلغی نزدیک به 5 میلیارد تومان هزینه روی دست کرمانی ها گذاشت. مبلغی که البته گفته می شود بیشتر از این ارقام است. با این حال چه کرمانی ها و چه سرچشمه ای ها باید از این تجربه 5 میلیارد تومانی نهایت استفاده را کنند. سرچشمه ای ها که از حالا باید به صعود سال آینده خود به لیگ برتر فکر کنند باید از حالا در این اندیشه باشند که چگونه جبران این سقوط خفت بار خود را در لیگ برتر انجام دهند و اصلا خود را درگیر تفکر لیگ یکی نکند. به هر شکل این تیم شخصیت لیگ برتری پیدا کرده است و صرف حضور این تیم در لیگ برتر سبب می شود که مس سرچشمه نام شناخته شده  و محترمی در فوتبال ایران باشد. ظاهرا اقداماتی هم انجام شده است که این تیم در فصل آینده درگیر مشکلات این فصلش نباشد و کلا حساب و کتاب هایش جدا از باشگاه مس کرمان باشد. این تجربه 5 میلیاردی در نهایت باید به این ختم شود که ما مس سرچشمه را دیگر تا این حد ضعیف نبینیم.

(منتشر شده در نشریه استقامت)

شنبه 16 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 14:21 ::  نويسنده : آرش
 روزهای هراس انگیز برای هواداران تیم صنعت مس کرمان تقریبا به پایان رسید و این تیم می تواند از هم اکنون برای فصل بعدی لیگ برتر فوتبال ایران برنامه ریزی مدون و حساب شده ای داشته باشد.

     


اما اتفاقات هفته های پایانی لیگ برتر فوتبال ایران نکات بسیار آموزنده ای برای مدیران این باشگاه پرطرفدار داشت که باید و باید از آن درس بگیرند. نکاتی که نتیجه آنها قهر تماشاگران با ورزشگاه شهر کرمان، کسب نتایج ضعیف و سربرآوردن حواشی متعدد در دل این تیم بود. با این وجود در دو سه هفته پایانی تماشاگران دست از دل برداشتند و با فراموش کردن قهر خود با ورزشگاه و تیم، دلسوزانه و پرشور به ورزشگاه آمدند و به عنوان یار دوازدهم در کسب 6 امتیاز ارزشمند برای تیم مشارکت کردند. در غیاب یک ارتباط مستمر و برنامه ریزی شده با هواداران، باشگاه مجبور به استفاده از سیستم های دهه شصتی از جمله وانت و بلندگو و پارچه نوشته برای جذب تماشاگران و به شور درآوردن آنها شد و البته این تجربه به دست آمد که یک سیستم ارتباطات عمومی و با برنامه، چقدر جایش در این فصل در تیم خالی بود.از سوی دیگر باید این تجربه برای مدیران مس به دست آمده باشد که یک برنامه بلند مدت و حساب شده و البته برنامه ای که کار اساسی بر روی آن شده است چقدر می تواند در آمادگی و کسب نتایج مطلوب برای تیم مفید باشد. ادامه همان روند مقطع نگری و نداشتن یک برنامه میان مدت و بلند مدت گره ها را در تیم کور می کند و باعث می شود رویدادهایی پیش آید که کرمانی ها را در لیگ برتر جاری حسابی رنج داد و نگران کرد. بهره گیری از نظرات کارکشته های فوتبال کرمان و کشور در تدوین این برنامه و استفاده از یک کادر فنی که تک تک نیروهای آن بر اساس حساب و کتاب جذب شده اند می تواند روند مطلوبی را در تیم مس کرمان به وجود آورد. همین برنامه کار جذب بازیکن را به قضا و قدر و شانس و سنبه پرزور دلالان نمی کشاند و باعث می شود بر اساس داشته ها و نیاز ها بهترین نیروها جذب شود. حالا که تقریبا کار کمیته بحران باشگاه به پایان رسیده است بهتر است به جای آن از همین روزها کمیته برنامه ریزی و تدوین برنامه فصل بعد تشکیل شود تا با حضور کارشناسان و فعالان با دانش عرصه فوتبال برنامه ای جامع و با حساب و کتاب برای لیگ برتر بعد ارائه دهند تا اتفاقات این فصل که به سختی گذشت تکرار نشود. تجربه نشان داده است که اگر از اشتباهات گذشته در هر عرصه ای درس گرفته شود پلی برای پیروزی های قاطع آینده ساخته خواهد شد.

دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 11:33 ::  نويسنده : آرش

دسته گل مس برای بدرقه سرچشمه

دومین دربی شهر کرمان بین تیم های مس کرمان و مس سرچشمه در حالی برگزار می شد که با سقوط تیم سرچشمه شاید تا سال ها، دیگر کرمانی ها "مس کرمانیکو" نبینند! خیلی ها در سراسر کشور با قاطعیت از ملاطفت برادران مسی در این بازی برای بقای برادر بزرگتر در لیگ برتر می گفتند اما آن هایی که در کرمان از وضعیت دو باشگاه خبر داشتند به خوبی می دانستند که این دو تیم برای اثبات خیلی مسائل روبروی هم قرار می گیرند. به خصوص مس کرمان که هم انگیزهای بقا را داشت و اصلا دوست نداشت توسط مس سرچشمه به جمع تیم های فانوس به دست دعوت شود و هم به شدت از باخت دو بر صفر دور رفت آزرده خاطر بود و خیلی دوست داشت انتقام آن شکست را بگیرد. مجموعه ای از اتفاقات از نشستن قاسمپور برروی نیمکت مس و الهامی برروی نیمکت سرچشمه و اختلافات شدید دو سرمربی تیم ها با یکدیگر و حرف های مدیر عامل باشگاه سرچشمه قبل از بازی و... سبب شده بود که این بازی کاملا انگیزه های حیثیتی داشته باشد. کرمانی هایی که ورزشگاه را با پرچم نارنجی تسخیر کرده بودند کاملا منتظر بودند تا مزه یک دربی واقعی را زیر دندان مزه کنند.

    

15 دقیقه قبل از بازی: ورزشگاه باهنر که در بازی با شاهین بوشهر دچار ناپرهیزی کامل شد و تمام صندلی هایش به سود مس کرمان تسخیر شده بود این انتظار را داشت که برای دربی هم تمام صندلی هایش را حراج کند اما با اینکه ده هزار صندلی آن پر شده بود اما بازهم صندلی های خالی به چشم می زد. اما وقتی ورزشگاه شرایط سکوهای بازی رفت را به یاد آورد به همین اندازه هم کاملا خوشحال و مغرور شد!

10 دقیقه قبل از بازی: با توجه به اینکه هم نام هر دو تیم یکسان بود و هم رنگ پیراهن های آن ها تشخیص اینکه هواداران کدام تیم را تشویق می کنند بسیار سخت بود!! اما زمانی که کل ورزشگاه فریاد مس بزرگ کرمان را با لحنی طعنه آمیز سر داد مشخص شد در نبرد سکوها هیچ شانسی برای مس سرچشمه وجود ندارد.

5 دقیقه قبل از بازی: از دورن تونل ورزشگاه خبرهای جالبی به گوش می رسید. گویا مسئولین دو تیم برای سردتر شدن برخوردهایشان با یکدیگر از هیچ کوششی دریغ نمی کردند! آن ها کاملا قهر آمیز با یکدیگر رفتار می کردند تا مشخص شود سطح برادری دو مس در چه سطحی قرار دارد! البته آن ها صورت هایشان را گرم می کردند که در برابر دوربین های تلویزیونی لبخندی به غایت تصنعی به یکدیگر بزنند!

2 دقیقه قبل از بازی: روبوسی دو نیمکت با یکدیگر خودش در حد یک فیلم اکشن سوژه داشت! الهامی و قاسمپور سردترین دست ممکن را بدون روبوسی با یکدیگر دادند. اکثر بازیکنان دو تیم ترجیح دادند به سمت نیمکت های یکدیگر نروند و در مهمترین اتفاق اصغر شرفی بیشترین فاصله را با قاسمپور گرفت تا با او مجبور به احوال پرسی نشود! مربی مس سرچشمه اصلا به روی نیمکت نیامد تا اوج تخاصم طرفین مشخص شود.

1 دقیقه قبل از بازی: آرمان شهداد نژاد که دوباره دروازه بان فیکس مس شده بود برای اینکه نشان دهد چقدر با اخلاق است و درصدد رفع کدورت ها می باشد و درصدد است دو تیم را به هم نزدیک تر کند، با جوراب های همرنگ تیم سرچشمه به زمین آمد که البته این کار او باعث شد بازی برای دو دقیقه به وقفه بی افتد و به دستور داور او مجبور به تعویض آن ها شود! حالا بیا و اخلاق مداری کن...!

دقیقه 3: دو طرف که قبل از بازی برای یکدیگر دسته گلی سفارش نداده بودند نشان دادند که در زمین از همان اول برای هم گل کنار گذاشته اند. قاسم دهنوی سریع ترین گل این فصل مس را به ثمر رساند و پاس عرضی سالاری را با یک شوت محکم از پشت شش قدم به تور سرچشمه جسباند. او هم ثابت کرد که برای نزدیک تر کردن دو تیم برنامه دارد چراکه بعد از گل به جای خوشحالی با هم تیمی هایش خود را به آغوش ساکت الهامی مربی مس سرچشمه رساند! هرچند که الهامی که حسابی ساکت شده بود با این شیوه شادمانی دهنوی بیشتر عصبانی تر شد!

دقیقه 6: دهنوی نشان داد که می خواهد نقش اول این بازی باشد. شوت سرکش او را خزایی دفع کرد تا یکبار دیگر ساکت الهامی در شادی او شریک نشود.

دقیقه 7: اصغر شرفی که مجبور شده بود گل قاسمپور را به گونه ای دیگر دریافت کند سرانجام رضایت داد از رختکن بییرون بیاید و روی نیمکت تیمش بنشیند! البته او بعدها رسما اعتراف کرد که به خاطر طولانی شدن کارهای واجب در رختکن نبوده است و به خاطر روبرو نشدن با قاسمپور در آنجا مانده است.

دقیقه 10: گویا آمدن شرفی روی نیمکت سرچشمه روحیه بازیکنانش را ناگهان چند برابر کرده است چراکه چند دقیقه بعد کرنر ارسالی منصوری پس از برگشت شهدادنژاد در شلوغی جلوی دروازه به باجلان رسید تا او با شوتی محکم زیر طاق دروازه مس جای دهد تا شرفی هم گل قاسمپور را جواب داده باشد.

دقیقه 21: کرمانی ها که از بازی زیبا حسابی کیفور شده بودند و منظر اتفاقات جالب تر هم بودند خیلی معطل نشدند چراکه در این دقیقه دهنوی با یک پاس عمقی زیبا شجاعی را صاحب توپ کرد و او با دریبل دروازه بان سرچشمه دومین گل تیمش را هم به ثمر رساند تا یکبار دیگر تیم های پائین جدول پیغام بفرستند دیدید گفتیم تبانیه!!

دقیقه 35: اگر هواداران لیونل مسی از بازی های اخیر او حسابی دلخور شده بودند و دلشان برای آن مسی جادویی تنگ شده بود می توانستند در این بازی برای یادآوری آن مسی به نمایش قاسم دهنوی خیره شوند! شماره پنج مس در حدی فوق العاده ستاره شده بود و در این بازی هر کار که دلش می خواست انجام می داد. دریبل لب خط او در این دقیقه نشان داد این دهنوی حداقل در این بازی مهار شدنی نیست.

دقیقه 39: شجاع خلیل زاده بعد از خطای خود کخ منجر به دریافت کارت زرد هم شد به داور چیزهایی گفت که خیلی ها را به یاد احمد حسن زاده و محرومیت بی دلیلش انداختند. البته شانس با او یار بود که جو ورزشگاه با مس کرمان بود در غیر این صورت یکبار دیگر یک اخراج بی مورد دیگر کار مس را گره دار می کرد. البته این اتفاق یک حسن دیگر داشت که شرفی را بعد از این همه مدت از روی نیمکت بلند کند تا حداقل کمر او خشک نشود.

دقیقه 48: نیمه دوم هم درست مثل شروع نیمه اول با گل آغاز شد تا همچنان کیف کرمانی ها کوک باشد. سرچشمه آنقدر سخاوت داشت که حتی سپهر حیدری هم سرانجام موفق شد با پیراهن مس در سابقه بازیگری اش گل به ثبت برساند! بازهم ردپای یک قاسم دهنوی در گل دیده شد و سانتر او از روی کرنر بعد از تاثیر گزاری شجاعی در روی تیر دو به حیدری رسید تا او با ضربه سر گل سوم مسی های کرمان را به ثمر برساند و خیال ها را راحت کند.

دقیقه 53: گزارشگر بازی که از ابتدا نفهمیده بود تماشاگران دقیقا کدام تیم را تشویق می کنند کاملا دچار جو عاطفی بازی شده بود تا یک جمله تاریخی را بگوید! او بعد از گل حیدری فرمودند:" هواداران یکصدا مس رو تشویق میکنن که نشان از اتحاد هواداران دو تیمه که دوست دارن برای دوتا تیم گل به ثمر برسه..."!! به صد نفر از کسانی که مفهموم این جمله را درک کنند یک دوره کلاس گزارشگری زیر نظر جواد خیابانی اهدا می گردد!!

دقیقه 55: بازهم قاسم دهنوی و سانتر دقیق او و بازهم ضربه سر سپهر حیدری اما اینبار برای اینکه ببیندگان تلویزیونی خیلی به زحمت نیافتند مدافع مس توپش را میلی متری به اوت زد!

دقیقه 80: تماشاگران که از برد مس کرمان و گرفتن انتقام بازی رفت و بقای این تیم خیالشان راحت شده بود ورزشگاه را ده دقیقه پیش از موعد ترک کردند تا نشان دهند کرمانی ها همانند تیمشان کاملا وقت شناس هستند و می دانند چه زمانی مناطق پر خطر را ترک کنند!

دقیقه 86: مقداد قباخلو یک دقیقه بعد از تعویضش روی پاس امرایی گل چهارم مس راهم روی یک تک به تک به ثمر برساند تا بهترین پیروزی مس در این فصل بعد از شکست سه بر صفر سپاهان رقم بخورد.حالا کرمانی ها که نتایج سایر تیم ها را هم شنیده بودند کاملا برروی ابرها سیر می کنند با این پیروزی درخشان سقوط آن ها تقریبا غیر ممکن شده است. ان ها حالا یک امتیاز از دو بازی آینده خود می خواهند تا دیگر روی کاغذ هم ترس سقوط نداشته باشند.

یک دقیقه بعد از بازی: اصغر شرفی که گویا قصه جن و بسم الله را با قاسمپور اجرای زنده می کند! بازهم برای رویارو نشدن با مربی سرچشمه به سرعت راهی رختکن می شود.

ده دقیقه بعد از بازی: ماجراها همچنان حول حوش اصغر شرفی چرخ می زند و او در کنفرانس مطبوعاتیش با پدر یکی از بازیکنانی که روی نیمکت نشانده بود درگیر می شود تا تلخی های این بازی برای او تمامی نداشته باشد!

پانزده دقیقه بعد از بازی: نصرالله گنجعلی خانی که حالا با بقای تیمش خستگی را بیشتر روی دوشش احساس می کند جلوی درب ورزشگاه روی زمین می نشیند و حتی قصد بوسیدن دست هواداران تیمش را دارد. او که در چند جمله کوتاه می گوید سی سال سابقه خودم را در این چند ماه گذاشته بودم خداروشکر که خراب نشد...حرف های او یک دنیا حرف در خود دارد...دنیایی که با گذر مس از شرایط خطر حالا بیشتر از زوایای پنهان آن پرده برداری می شود!

(منتشر شده در نشریه استقامت)

جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 13:33 ::  نويسنده : آرش

تابلوهایی که مس سرچشمه را کرمانی نمی داند!

در حالی که هنوز خیلی ها بدبینانه به دربی روز جمعه کرمان نگاه می کنند و معتقدند که نتیجه این بازی پشت میزهای شرکت مس تعیین شده است اما در حال حاضر جو کرمان اصلا چنین چیزی را نشان نمی دهد!

       Ghasem Dehnavi

البته خبرهایی مخابره می شود، در این بازی که برای تیم مس کرمان کاملا سرنوشت ساز محسوب می شود و پیروزی در آن می تواند بقای تیم کرمانی را تثبیت کند، پای شرکت مس هم به میان باز شده است و بزرگترهای این شرکت تلویحا و خیلی ملایم به عوامل باشگاه سرچشمه پیغام رسانده اند که هوای برادر بزرگتر خود را داشته باشند! اما ظاهرا مس سرچشمه اصلا دوست ندارد فرصت یک گوشمالی بزرگ به تیمی که هرگز نتوانست خود را در این فصل از زیر سایه آن خارج کند را از دست بدهد. مس سرچشمه به دور از هواداران و مردمان شهرش به قول خودشان در کرمان تنها به مهمانی رفتند و هیچگاه میزبان نبودند. البته آن ها در این "میهمانخانه میهمان کش" که حکم میزبانی را برای آن ها داشت تا آنجا که می توانستند از سوی هواداران مس کرمان با نگاه تحقیر دیده شدند که اوج ان در بازی با استقلال تهران بود که آنقدر تاثیر داشت تا اصغر شرفی را مجاب کند آستین ها را بالا بزند و درصدد تنبیه لیدر مس کرمان باشد! سرچشمه ای ها در روزی که ورزشگاه باهنر به رنگی کاملا نارنجی است هیچ نشانی از حمایت خود نمی بیند و این دردناک ترین قصه برای آن ها در این فصل خواهد بود. آن ها در بازی رفت و در روزی که مس کرمان هوادارانش را در اختیار نداشت به اوج خوشبختی رسیدند و حیثیتی ترین سه امتیاز ممکن فصل را برای خودشان کسب کردند. آن ها خیلی دوست دارند که این اتفاق را باردیگر تکرار کنند آن هم در روزی که مس کرمان برای تثبیت بقایش در لیگ از هر ابزاری در شهر کرمان استفاده می کند. کمیته بحرانی که سرچشمه ای ها معتقد بودند اگر با کمک مقامات استان برای آن ها هم تشکیل شده بود آن ها الان عزای سقوطشان را نمی گرفتند و برای همین خیلی دوست دارند لیاقت خود را به اعضای این کمیته نشان دهند. اما در سوی مقابل مس کرمانی ها نیز هیچ رحمی به برادر کوچکتر خود نخواهد کرد. بیلبوردهایی که در سطح شهر کرمان نصب شده است کاملا روشن کرده است که مس سرچشمه یک تیم طرد شده در کرمان محسوب می شود! درج عبارت " تیم شهرمان را تنها نخواهیم گذاشت" برروی بیلبوردهایی که هواداران مس کرمان را به ورزشگاه دعوت می کند کاملا روشن می سازد که سرچشمه اصلا کرمانی نیست و در این شهر یک میهمان ناخوانده بیشتر نبوده است! جای شکرش باقی بود که سرچشمه در کرمان عاری از هرگونه هوادار بود در غیر این صورت همین بیلبوردها قبل از بازی حسابی دردسر درست می کرد! سرچشمه ای ها که به نوعی این تفکر را دارند که مظلومیتشان در لیگ برتر این فصل حاصل ظلم مس کرمان است! به نوعی در تمرینات چند روز اخیر برخورد کرده اند که از این فرصت اصلا نخواهند گذشت و حتی برخی از آن ها صحبت از گلایدیاتور بازی برابر مس کرمان کرده بودند! در مقابل خیلی از بازیکنان مس کرمان اصلا بازیکنان سرچشمه را در حدی نمی دانستند که بخواهند در رابطه با رویارویی با ان ها صحبتی کنند و یا کری بخوانند! با اینکه دو تیم هر دو تحت یک عنوان مس قرار دارند خیلی از هواداران مس کرمان با لفظ "خدارا شکر سقوط کردند" این تیم را بدرقه می کنند! حتی خیلی از آن ها نسبت به باقی ماندن مس رفسنجان در لیگ یک هم ناخرسندند و معتقدند در صورت سقوط این تیم بودجه مس کرمان افزایش می یافت! با این حال کرمانی ها که شاید تا سال ها، دیگر طعم یک دربی لیگ برتری را نچشند خیلی دوست دارند که بازی دو تیم در شرایطی که گلایدیاتور بازی نداشته باشد، تبدیل به یک بازی کلاسیک و به یاد ماندنی برای آن ها شود. به هر شکل این احتمال هم هست که توصیه های شرکت مس شرایط این بازی را تغییر دهد باید صبر کرد و دید مس کرمانیکویی که حداقل با شرایطی داغ آغاز می شود به کجا ختم می گردد.

پنج شنبه 7 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 1:3 ::  نويسنده : آرش

اعلان رسمی جنگ برای "مس کرمانیکو"

هرچند دربی دور رفت کرمان در لیگ برتر با استقبال بسیار سرد تماشاگران روبرو شد و حضور تنها هزار تماشاگر سبب شد که بازی مس کرمان و مس سرچشمه آن جذابیت های خاص یک دربی را نداشته باشد اما این مسئله هم سبب نشد که این بازی حواشی مخصوص خود را نداشته باشد.

       

پس از شکست غیر منتظره مس کرمان که در آن ایام با بلاژویچ اوج هم گرفته بود برابر مس سرچشمه، سبب شد خیلی ها در کرمان دو باشگاه را متهم به تبانی کنند و اینکه مس کرمانی ها با دادن "وا" برابر دیگر مس، شرایط خروج این تیم را از انتهای جدول فراهم کرده اند. هرچند بازیکنان مس کرمان پس از این باخت با خنده با این مسئله برخورد می کردند تا به نوعی توافقی بودن آن را تائید کنند اما در ادامه مشخص شد که هیچ برنامه ریزی برای این شکست از سوی دو تیم صورت نگرفته بود و سرچشمه ای ها در کمال غافلگیری تیم اول مس را در ورزشگاه باهنر شکست داده اند! اصغر شرفی بعد از کسب یکی از معدود بردهای تیمش گفت:" برخی بازیکنانم در زمین برای این بازی چیزهایی نشان دادند که اصلا فکرش را هم نمی کردم. به خاطر اسم دربی حدس می زدم شرایط بازی متفاوت باشد اما اصلا گمان نمی کردم بازیکنان سرچشمه تا این حد با انگیزه برابر مس کرمان بازی کنند". در کرمان همه می دانند علت این انگیزه های مضاعف بازیکنان به کجا برمی گردد. اکثر فوتبالیست های کرمانی ادعای بازی در تیم اول مس را دارند. برای همین هر زمان برابر این تیم قرار می گیرند چه در بازی های رسمی و چه در بازی های دوستانه سطح آن ها چند برابر افزایش دارد. چراکه همه آن ها سطح خود را از بازیکنان حاضر در مس بالاتر می دانند. طبیعی بود که در دربی دو مس که در کرمان به "مس کرمانیکو" شهرت یافته است نوراللهی، فتح اللهی، ابراهیمی، مظفری و.. برای سرچشمه فوق ستاره شوند و در نهایت مس کرمان را شکست دهند. اما حالا بازی برگشت دو تیم شرایط کاملا ویژه تری دارد. به خاطر شرایط حساس مس کرمان تماشاگران این تیم مجبور به آشتی با ورزشگاه باهنر شده اند تا تیمشان را از سقوط نجات دهند و این می تواند "مس کرمانیکو" برگشت را جذاب تر هم بکند. مس سرچشمه هم که سقوطش قطعی شده است حالا بدون استرس می خواهد وداع باشکوهی با لیگ برتر داشته باشد و پیروزی هفته قبل این تیم برابر سپاسی از همین حکایت داشت. آن ها برنامه های کاملا ویژه ای برای دربی کرمان دارند. در تیم سرچشمه از مدیرعامل گرفته تا مربی و بازیکنان همه کمر به قتل مس کرمان بسته اند! آن ها خیلی دوست دارند حالا که مس کرمان به شرایط با ثبات تری در جدول رسیده است با یک شکست خانگی، این تیم را در دو هفته پایانی لیگ حسابی به زحمت بی اندازند. مدیر عامل باشگاه سرچشمه که از ابتدای فصل همیشه به توجه زیاد مقامات شرکت مس به تیم کرمانی و کم توجهی آن ها به تیم سرچشمه شکایت داشت، دوست دارد شایستگی بیشتر تیم خود را در بازی رودرو یکبار دیگر نشان دهد. حسین منصوری معتقد است اگر به اندازه تیم مس کرمان به آن ها توجه می شد الان آن ها سقوط کرده نبودند و برای همین است که صراحتا می گوید:" خیلی دوست داریم کاری کنیم که مس کرمان هم سقوط کند تا شرکت مس سال آینده سه تیم در لیگ یک داشته باشد تا دسته جمعی بیشتر خوش بگذرد!". و این یک اعلان جنگ رسمی برای دربی کرمان است! این اعلان جنگ ها در قسمت های دیگر هم وجود دارد. ابراهیم قاسمپور در مقطعی از فصل حتی به کرمان آمد تا هدایت مس سرچشمه را برعهده بگیرد و اصغر شرفی مدیر فنی تیم شود. اما مربی فعلی مس کرمان رسما اعلام کرد:" که سرچشمه هیچ چیز ندارد و برای همین به این تیم نمی آیم". این حرف به شدت کینه را در دل سرچشمه ای ها ایجاد کرد و حالا اصغر شرفی درصدد است ثابت کند که تیمش خیلی چیزها داشته است که از چشم قاسمپور دورمانده است! در طرف دیگر ساکت الهامی که فصل قبل با بی مهری تمام از مس کرمان اخراج شد حالا که در دربی کرمان رودروی این تیم قرار می گیرد خیلی انگیزه های انتقامی دارد. او در تمرینات چند روز اخیر جنب و جوش دیگری دارد و بارها به بازیکنانش اعلام کرده است که :" اگر تمام بازی های لیگ را باخته اید با برد در این بازی می توانید آن را جبران کنید و اسم خود را در کرمان ماندگار کنید!". بازیکنان سرچشمه هم به این مسئله زیاد فکر می کنند. آن ها که در این فصل و در شهر کرمان اصلا طعم میزبانی را نچشیدند حتی در بازی با استقلال از سوی تماشاگران و لیدرهای مس به شدت آزار دیدند، خیلی دوست دارند انتقام آن بی مهری ها را از تماشاگران تیم مس کرمان بگیرند. جالب اینکه تیم مس کرمان همواره در بازی های رسمی که برابر دیگر تیم های مس برگزار کرده است ناموفق بوده است. نمونه فراموش نشدنی آن بازی جام حذفی مس کرمان برابر مس رفسنجان در سال 87 بود که رفسنجانی ها با تاکتیک "اسب تروا" مس کرمان را شکست دادند! آن ها در حالی که گفته بودند احترام مس کرمان را نگه می دارند و خیلی راحت به این تیم می بازند تا پرویز مظلومی هم خودش و هم شش بازیکن اصلی تیمش را به مرخصی بفرستد ناگهان برابر مس رفسنجان تا بن دندان مسلح روبرو شدند و در نهایت یک بر صفر این بازی را هم واگذار کردند تا دردناک ترین حذف ممکن را داشته باشند!! حالا هم هنوز خیلی ها مصاحبه ها و حرف های این چند روز مسی ها قبل از "مس کرمانیکو" را به نوعی فرار رو به جلو برای توجیه شکست احتمالی و توافق شده مس سرچشمه می دانند اما آن هایی که در کرمان با وضعیت تیم ها آشنا هستند می دانند که مس کرمان تا چه اندازه روز دشواری خواهد داشت مگر اینکه مس کرمان فصل آینده درصدد جذب همه بازیکنان مس سرچشمه باشد!!    

پنج شنبه 29 فروردين 1391برچسب:, :: 22:22 ::  نويسنده : آرش

و این بحران همچنان باقی است...!

در حالی که بعد از پیروزی مس کرمان برابر شاهین بوشهر حالا لبخند به لبان کرمانی ها برگشته است و عوامل تیم مس با راحتی خیال بیشتری در رابطه با وضعیت تیم صحبت می کنند که هنوز جدول لیگ برتر این هشدار را به کرمانی ها می دهد که درصورت غفلت بازهم می توانند ضررهای غیر قابل جبرانی متحمل شوند.

     

کسب هر نتیجه ای غیر از پیروزی برابر شاهین کار مس را چنان به اما و اگر می کشاند که هفته های پایانی لیگ قطعا مرز سکته برای کرمانی ها به باریکی یک مو در می امد اما به هرشکل پیروزی شیرین مس برابر شاهین اجازه می دهد که آن ها با آرامش بیشتری بازی های بعد خود را ارزیابی کنند. آرامشی که البته به خاطر اختلاف کم چهار امتیازی مس با سقوط فوق العاده شکننده است. خصوصا اینکه مس هفته آینده یکی از سخت ترین بازی های خود را هم برگزار می کند. جمعه هفته آینده مس میهمان ملوان بندر انزلی است که با شکست خود در این هفته با اختلاف یک امتیاز پائین تر از مس کرمان قرار گرفت. قطعا حالا در انزلی همان جوی حاکم است که پیش از بازی با شاهین در کرمان حکم فرما شده بود. آن ها خود را در یک قدمی سقوط می بینند و برای همین جهت کسب سه امتیاز بازی برابر مس حاضرند جان بدهند. جالب اینکه همان اندازه که شاهین در کرمان برای بازی دچار مشکل می شود و در این شهر معمولا امتیازهای درشتی را از دست می دهد، کرمانی ها در انزلی با مشکل مواجه هستند و تا به حال در تاریخ بازی های خود در این شهر رنگ پیروزی ندیده اند. از همین روست که اگر بازیکنان مس به خیال اینکه در کرمان کار را برابر شاهین تمام کرده اند راهی انزلی شوند خیلی زودتر از آنچه که فکر کنند با مشکل مواجه می شوند. کافی است انزلی چی ها مس راشکست دهند و در بوشهر هم شاهین یقه استقلال را بگیرد تا مصیبت خیلی شدیدتر به سراغ مسی ها بیاید. قاسمپور که برای این بازی بازیکنان اصلی خود را هم نظیر حسن زاده و کلاه کج در اختیار دارد باید از نظر روانی خیلی بیشتر روی بازیکنان خود اثر بگذارد چراکه در انزلی هواداران مس هم حضور ندارند تا همانند بازی با شاهین زمینه ساز اصلی برد مس باشند. باشگاه مس هم به همان اندازه که برای پیروزی بر شاهین بازیکنانش را تشویق کرد و به آن ها جایزه اهدا می کند باید آن ها را از تنبیه شکست برابر ملوان آگاه کند تا مشخص شود هنوز هیچ چیز تمام نشده است. تیم مس برای بازی با ملوان بیشتر از هر چیز برای گرفتن امتیاز به حرفه ای گری و یک تفکر باز نیاز دارد چراکه تیم ملوان برابر تماشاگران خود به شدت زیر فشار قرار دارد و سابقه بازی های ملوان نشان داده است که هر تیمی در انزلی از استرس این تیم استفاده کرده است نتیجه بهتری گرفته است. طلسم نبردن ها در انزلی باید خیلی به موقع در این هفته شکسته شود تا خیال کرمانی ها راحت شود. مس با این برد حتی می تواند به تک رقمی کردن رتبه خود در جدول فکر کند. مس هنوز چهار بازی به شمایل فینال و مرگ زندگی در پیش دارد. به واسطه نتایج قبل مس بحران برای این تیم همچنان خط و نشان می کشد و این تیم نباید با خیال آسوده راهی انزلی شود که در این صورت بازهم کرمانی ها می مانند و چشم هایی کاملا نگران.

زندگی در دقیقه نود

بقای معجزه آسا مس رفسنجان در لیگ یک

تیم فوتبال مس رفسنجان که تا قبل از پایان بازی های هفته آخر لیگ یک کاندیدای اصلی سقوط به لیگ دو بود تنها در صورت رخ دادن یک حالت که به معجزه شباهت داشت در لیگ یک باقی می ماند که با دعای خیر مردم رفسنجان و تلاش بازیکنان این تیم معجزه رخ داد و مس رفسنجان در لیگ یک باقی ماند. تیم فوتبال مس رفسنجان تنها در صورتی می توانست خود را در لیگ یک حفظ کند که برابر تیم سایپای قتئمشهر به برتری برسد و رقیبان پائین جدولی این تیم هم یعنی صنعت ساری و پیام مخابرات هم برابر حریفانشان شکست بخورند. که همین اتفاق هم رخ داد و تیم رفسنجانی با برتری 4 بر1 برابر حریف خود با شنیدن خبر شکست صنعت ساری با نتجیه 1 بر 0 برابر ایرانجوان و همچنین شکست 2 بر 1 پیام مخابرات برابر فولاد یزد موفق شد در کمال شگفتی جشن بقای خود را در لیگ یک جشن بگیرد ان هم در حالی که با هر دو تیم سقوط کرده هم امتیاز بود و فقط به لطف تفاضل گل منفی شش خود در لیگ یک باقی ماند. جالب تر اینکه دو تیم رقیب مس رفسنجان هر دو گل هایی که منجر به شکست تیم هایشان شد را در دقیقه ۸۵ دریافت کردند تا بقای مس رفسنجان در لیگ یک شمایلی کاملا دراماتیک داشته باشد. آن هم در حالی که تا روز قبل همه مس رفسنجان را سقوط کرده مسلم این گروه می دانستند. تکلیف تیم‌های صعودکننده این گروه از پیش مشخص شده بود  پیکان به عنوان تیم اول راهی لیگ برتر شده بود و ایران‌جوان بوشهر نیز به دیدار پلی‌آف را یافته بود، اما در انتهای جدول پنج تیم استیل‌آذین، پارسه تهران، صنعت ساری پیام مخابرات و مس رفسنجان با خطر سقوط مواجه بودند که در پایان رقابت‌های امروز صنعت ساری و پیام مخابرات به لیگ دسته دوم سقوط کردند. مس رفسنجان نیز که در قعر جدول حضور داشت به لطف پیروزی 4 بر یک برابر سایپای قائمشهر توانست 26 امتیازی شود و در لیگ دسته اول باقی بماند.

جمعه 18 فروردين 1391برچسب:, :: 22:33 ::  نويسنده : آرش

 

شبه وجود دلالی در سرچشمه

به هر شکل طی روزهای آینده اخبار جالب تری از فعالیت دلال ها در کرمان و اتفاقاتی که باعث شد یک تیم تازه وارد 8 میلیارد تومانی در نهایت به لیگ یک برگردد و کسی سراغ پولی که از جیب مردم محروم سرچشمه خارج شده را نگیرد، منتشر خواهد شد.


 

حالا و با این شرایط گفته می شود فدراسیون فوتبال برای بررسی اتفاقاتی که در تیم های کرمانی رخ داده، ازافرادی که نزدیک به این دو تیم بوده اند، دعوت کرده تا تحقیقات خود را کامل تر کند.حتی شایعه شده چند نفر به خاطر این پرونده دستگیر هم شده اند اما هنوز خبر رسمی دراین بار مخابره نشده است.
 البته مس سرچشمه نزدیک به 10 امتیاز با فرار از منطقه سقوط فاصله دارد و شرایطش برای ماندن در لیگ برتر کاملا سخت و غیرممکن به نظر می رسد.

آنقدر سخت که خیلیها در خود کرمان از حالا سقوط تیم شان به لیگ یک را پذیرفته اند. اما شاید در این میان، مرور مهم ترین دلایلی که باعث شد این تیم تازه وارد کرمانی در نخستین فصل حضورش در لیگ برتر وداعی زود هنگام با این مسابقات داشته باشد، جالب به نظر برسد.

در هفته های اخیر خبرهایی مخابره می شود که حکایت از بررسی همه جانبه پرونده فعالیت های دلالی در کرمان دارد.هرچند یک پرونده بسیار حجیم از فعالیت های دلال ها در کرمان در فدراسیون فوتبال باز است وحتی حجت الاسلام علیپور، مسئول پیگیری این امور در فدراسیون فوتبال در برنامه نود هم به آن اشاره کرده بود اما ظاهرا پرونده جدیدی در این زمینه در فدراسیون باز شده است که پیچیده تر و بزرگتر از پرونده قبلی است.

به هر حال آن هایی که از نزدیک وضعیت تیم مس سر چشمه و حتی مس کرمان را در این فصل به خصوص در زمان نقل و انتقالات را بررسی می کردند، می دانند که حجم وسیعی از فعالیت آن ها در کرمان رقم خورد. اتفاقی که حاصل آن ورود ده ها بازیکنان بی کیفیت به مس سرچشمه و البته مس کرمان بود. به طوری که سرمربی هر دو تیم چه اصغر شرفی و چه ابراهیم قاسمپور و میروسلاو بلاژویچ از کیفیت پائین ومصدومیت شدید برخی از آن ها ابراز تعجب می کردند.

حالا و با این شرایط گفته می شود فدراسیون فوتبال برای بررسی اتفاقاتی که در تیم های کرمانی رخ داده، ازافرادی که نزدیک به این دو تیم بوده اند، دعوت کرده تا تحقیقات خود را کامل تر کند.حتی شایعه شده چند نفر به خاطر این پرونده دستگیر هم شده اند اما هنوز خبر رسمی دراین بار مخابره نشده است.

ضمن آنکه با معرفی افرادمتخلف جدید در زمینه نقل و انتقالات حالا تعداد شاکیان آن ها بیشتر هم شده است و در این میان بخش عمده شکایت کنندگان را کرمانی ها تشکیل داده اند.  مدتی قبل شایعه ای در کرمان مطرح شد که علت بسته شدن حساب های مالی باشگاه های مس به همین خاطر بوده اما مقامات هر دو باشگاه با رد این قضیه اعلام کردند که این مسئله مربوط به حساب و کتاب های پایان سال بوده و مسئله بسته شدن حساب ها مطرح نیست.

به هر شکل طی روزهای آینده اخبار جالب تری از فعالیت دلال ها در کرمان و اتفاقاتی که باعث شد یک تیم تازه وارد 8 میلیارد تومانی در نهایت به لیگ یک برگردد و کسی سراغ پولی که از جیب مردم محروم سرچشمه خارج شده را نگیرد، منتشر خواهد شد.
جمعه 18 فروردين 1391برچسب:, :: 1:32 ::  نويسنده : آرش

 

مرگ و زندگی روی ریل راه آهن

هفته بیست و نهم بازی های لیگ برتر در حالی روز جمعه با سه بازی آغاز می شود که قطعا حساس ترین بازی این روز مصاف تیم های راه آهن و مس در ورزشگاه اکباتان خواهد بود.

      

تیم های چهاردهم و پانزدهم جدول در حالی به مصاف یکدیگر می روند که به خوبی می دانند امتیاز این بازی تا چه اندازه در سرنوشت پایان فصل آن ها موثر است. رقابتی که برای هر دو تیم حکم فینال دارد. تیم راه آهن که پس از فاصله گرفتن از روند تساوی های پرتعداد خود حالا نتایجش اصلا قابل پیش بینی نیست، با انگیزه های متفاوتی برابر مس به میدان می رود. شاگردان علی دایی پس از شکست سنگین خود برابر سپاهان زمینه عصبانیت سرمربی خود و در ادامه تصادف وحشتناک او را فراهم کردند و این سبب می شود که آن ها برای دلجویی از سرمربی خود هم که شده است به بازی برابر مس به دیدی دیگر نگاه کنند و قطعا با انگیزه های بیشتری برابر میهمان خود صف آرایی کنند. راه آهن همچنین روی این سه امتیاز خانگی نیز خیلی حساب باز کرده است و قطعا از دست دادن امتیاز در این شرایط به شدت به ضرر آن ها تمام خواهد شد. آن ها می دانند که با کسب یک نتیجه بد دیگر برابر مس از نظر روحی نیز با مشکل مواجه خواهند شد. اما در سوی مقابل تیم مس کرمان هم به خوبی می داند که با نگرفتن نتیجه در این بازی با چه دردسرهای بزرگی مواجه می شوند. مدیران باشگاه مس در حال روبرو شدن با همان بلایی هستند که به شدت از آن هراس داشتند. آن ها پس از برکناری بلاژویچ و انتخاب قاسمپور به جای او خیلی امیدوار بودند با کسب چند نتیجه خوب تصمیم خود را در این جا به جایی توجیه کنند اما نتایج مس پس از دو بازی به گونه ای نشد که در کرمان آرامش حاکم شود. هرچند تساوی برابر پرسپولیس در تهران می تواند نتیجه قابل اتکایی برای تیم قاسمپور باشد اما اگر نتیجه بازی با راه آهن به گونه ای شود که قاسمپور نتواند از آن دفاع کند، با توجه به نزدیکی فوق العاده تیم های فانوس به دست به مس، روزهای کابوس وار و استرس آوری برای مس رقم خواهد خورد و قطعا مدیران مس به خاطر همان تصمیمات، بیشترین انتقادها را خواهند شنید. از همین روست که هم قاسمپور و هم مدیران مس حتی بیشتر از تیم مس! به امتیازات این بازی نیاز دارند تا از شر این کابوس ها فرار کنند. جدا از این مسئله اگر مس نتواند در این بازی با دست پر خارج شود عملا یکی از کاندیدهای سقوط آن هم در پنج هفته پایانی بازی های لیگ برتر می شود که اصلا مطلوب هواداران این تیم نیست. همه این ها نشان می دهد که مس تا چه اندازه باید برای این بازی تلاش به خرج دهد. اما در صورتی که کرمانی ها موفق شوند سه امتیاز کامل این بازی فینال گونه را کسب کنند خیلی راحت می توانند از طریق ریل راه آهن فرار بزرگی را از انتهای جدول انجام دهند. آن ها ضمن اینکه با این پیروزی این پتانسیل را پیدا می کنند که حتی تا رده دهم جدول صعود کنند، می توانند حداقل با ورود یک تیم دیگر به جمع تیم های فانوس به دست عملا شر این اتفاق را از سر خود باز کنند. بازی تیم های مس و راه آهن نردبانی است به درازای یک ریل راه آهن! که تیم برنده را به سمت بهشت و بازنده را راهی روزهای جهنمی خواهد کرد.در تصادف مس و راه آهن روی این ریل کرمانی ها اصلا نباید اجازه دهند که تیم دایی زنده از آن خارج شود تا خودشان روی این ریل مجبور به جان دادن نشوند!

شنبه 12 فروردين 1391برچسب:, :: 14:31 ::  نويسنده : آرش

 

جای ستاره خالی!

لیگ برتر فوتبال 90-91 به هفته های پایانی خود نزدیک شده است. فصلی که در آن کرمانی ها اصلا احساس آرامش نداشتند و دو تیم کرمانی با قرار گرفتن در پائین جدول به شدت هواداران فوتبال را سرخورده کردند. از خالی بودن ورزشگاه کرمان در زمان برگزاری بازی های این دو تیم هم مشخص بود که سال 90 برخلاف اسمش اصلا برای کرمانی ها یک سال به یادماندنی فوتبالی نشد و آن ها حداقل در این بخش از تمان شدن این سال بسیار خوشحالند و امیدوارند که اتفاقات سال آینده از همان ابتدا به گونه ای باشد که خاطرات تلخ سال نود را بتوانند خیلی زود فراموش کنند. آن ها سال جدید را در حالی آغاز می کنند که برای بقا در لیگ برتر باید هیجان و استرس را در بالاترین حد خود تجربه کنند. هدف آن ها در آغاز این سال حفظ تیم مس کرمان در لیگ برتر و هدف بعدی و بزرگتر آن ها دیدن یک مس قوی در فصل آینده بازی های لیگ برتر است. اتفاقی که از همین حالا توقعات را از مقامات و بازیکنان تیم به شدت بالا برده است. بررسی عملکرد بازیکنان مس در پایان سال نود در فصلی که هنوز به پایان نرسیده است مشخص می کند که مس در کدام مناطق بیشتر به بازیکن نیاز دارد. این بررسی به وضوح نشان می دهد که آنچه که مس در این فصل به شدت نیاز داشت ستاره ای بود که هیچگاه طلوع نکرد...البته همه در کرمان امیدوارند در هفته های باقی مانده مس به گونه ای نتیجه بگیرد که هیچکس دلتنگ ستاره نباشد!

   

ارشاد یوسفی: دروازه بان مس که برای دومین فصل متوالی در دروازه مس قرار می گیرد اصلا نتوانست اعتمادها را به خود جلب کند. یوسفی در حالی که در برخی از مقاطع فصل عملکرد فوق العاده ای دارد و این توانایی را دارد که دروازه تیمش را در چند هفته متوالی بسته نگه دارد اما در بیشتر مقاطع فصل هم اصولا علاقه چندانی به تداوم این اقتدار خود در دروازه ندارد و با دریافت گل هایی که بعضا برروی آن ها مقصر اصلی هم هست هیچگاه نمی تواند خیال هوادارن تیمش را درون دروازه راحت کند. البته این روال معمول یوسفی در درون دروازه شده است و عملکرد او در فصل قبل هم دقیقا به همین شکل بود. او احتمالا اگر فصل بعد هم دروازه بان اول مس باشد بازهم نمی تواند تکیه گاه مناسبی برای چارچوب این تیم باشد. ای کاش یوسفی ثابت می کرد که همیشه می تواند دروازه بان خوب مقاطع اوجش باشد.

فرهاد سالاری پور: درحالی که فوتبال ایران از دفاع چپ رنج می برد هواداران مس عادت کرده اند که در این قسمت از زمین بازی های او را ببینند. هرچند سالاری پور یک دفاع چپ فوق العاده که بتوان تمام مشکلات این منطقه زمین مس را به وسیله او حل شده دید نبوده است اما این بازیکن به شدت در مسیر پیشرفت قرار دارد. مس در این فصل گل های زیادی را دریافت کرد که علت آن خالی بودن فضای پشت سر سالاری در زمان نفوذهایش بود اما این بازیکن می تواند در آینده ای نزدیک حتی به کارهای بزرگتر مثل بازی فیکس در تیم ملی هم فکر کند.

سپهر حیدری: یکی از خریدهای ناکام بزرگ مس در این فصل. حیدری در حالی همچنان ادعای بستن بازوبند کاپیتانی پرسپولیس را داشت و برای از دست دادن آن بسیار شاکی بود که هواداران پرسپولیس با دیدن گل هایی که مس در این فصل دریافت کرد، برای از دست دادن او بسیار شادمان می شدند! حیدری اصلا آنی نبود که هوادران مس انتظارش را داشته باشند. او دقیقا عملکردی داشت که اکثر مدافعان جدا شده پرسپولیس و استقلال در مس داشتند یعنی عملکردی فوق العاده ضعیف! انتظارمان از حیدری خیلی بیشتر از این بود.

شجاع خلیل زاده: هرچند خلیل زاده فصل قبل به مراتب خیلی بهتر از خلیل زاده این فصل بود اما با این حال این بازیکن جوان یکی از خوب های مس در این فصل بود. هرچند تیم مس در این فصل در ارائه اصول دفاعی آنقدر ضعیف بود که بازی خلیل زاده هم تحت تاثیر قرار بگیرد اما بازی فردی این بازیکن نشان داد که اگر تیم او در کارهای دفاعی عملکرد بهتری داشته باشد قطعا خلیل زاده هم می تواند در مرکز خط دفاع نمایش بهتری نشان دهد. دعوت او به تیم ملی نشان داد که بازی فردی او مورد تائید کیروش هم قرار گرفته است. این بازیکن نیز در این فصل در دسته خوب های مس قرار می گیرد.

قاسم دهنوی: سال به سال در مسیر پخته ترشدن گام برمی دارد و همین حالا هم خیلی از تیم ها جای او را در ترکیب تیمشان خالی می بینند. خوبی دهنوی این است که در هرکجای زمین قرارش دهند می تواند با قدرت بدنی خوب اثرش را در زمین نشان دهد. هرچند دهنوی هم در این فصل عملکرد فوق العاده ای نداشت اما روحیه جنگندگی و تجربه بالای او در این هشت هفته حساس پیش رو و فصل بعد خیلی به درد تیم مس می خورد.

وژنوویچ: بازیکنی که قرار بود جای مهرداد پولادی را پر کند. کسی که بلاژویچ در وصف او خیلی توصیف کرده بود و همه منتظر بودند یک فوق ستاره را در ترکیب تیم مس ببینند. هرچند زمان برای جا افتادن او در ترکیب نیاز است و او در برخی از بازی ها نیز نشان داده است اگر این زمان به او داده شود شاید بتواند این مهم را انجام دهد ولی بازیکن کروات مس هنوز هواداران تیمش را از بابت این مسئله مطمئن نکرده است.

مصطفی سیفی: یکی از مشکلات مس در این فصل مصدومیت های طولانی این بازیکن بود. اگر سیفی در این فصل آمادگی دو فصل قبل خود را داشت شک نکیند که امروز در تیم ملی حاضر بود. هواداران مس که می دانند چه هفته های وحشتناکی پیش رو دارند روی آمادگی این بازیکن حساب زیادی باز کردند و برگشت او را به ترکیب در بهترین زمان ممکن می دانند. آن ها اصلا دوست ندارند سیفی آن ها را ناامید کند. سیفی در چهار سال اخیر در تیم مس بازی کرده است و به نوعی محصول تیم بزرگسالان مس است! او باید در فصل پیش رو هم کار ناتمام این فصلش را برای این تیم انجام دهد و نشان دهد سرمایه گذاری برروی او بی جهت نبوده است.

کیوان امرایی: با اینکه در این فصل گل های بسیار حساسی برای مسی ها به ثمر رساند و بارها خود را در حد یک ناجی برای تیمش معرفی کرد اما بیشتر از انکه ذهن هواداران این تیم معطوف به گل های او باشد او را در این فصل با حاشیه های ریز و درشتی که ایجاد کرد به یاد می آورند! امرایی اگر کمی عاقلانه تر فقط به فکر بازی باشد قطعا خیلی موثرتر از آنی است که نشان می دهد. سال ها قبل کرمانی ها بازیکنی دقیقا با شمایل امرایی تجربه کردند. آن ها صابر میرقربانی را به یاد می آورند که با همین خصلت های امرایی شناخته می شد اما امروز قطعا خود امرایی هم نمی داند که نام او کجای فوتبال نوشته شده است!

فرزاد حسین خانی: کاپیتان مس در این فصل بیشتر از هر زمانی مصدوم بود. شاید به همین دلیل بود که سطح فنی او هم در این فصل بیشتر از هر زمانی زیر سایه بازی های فصول گذشته خودش در مس قرار گرفته باشد. اما به هر شکل در بازی های پیش رو مس بیش از هر زمانی به یک بزرگتر در زمین نیاز دارد که تیم را چه از نظر روانی و چه از نظر فنی بر خودش مسلط تر کند و این وظیفه کاپیتان را سخت تر از همیشه می کند. حسین خانی نماد مس است و قطعا بیشتر از هرکسی دلش بابت وضعیت تیم در بازی های پیش رو نگران است. همه در کرمان امید دارند این نگرانی حسین خانی در نهایت به روان تر شدن بازی مس در زمین منجر شود.

وحید اسماعیل بیگی: در حالی که با میلاد فخرالدینی در حال تشکیل یک زوج بسیار ایده آل در سمت راست زمین بودند جدایی فخرالدینی از مس سبب شد که او به تنهایی وظیفه پر کردن جای او را در ترکیب مس داشته باشد. الحق همان اندازه که از نظر ظاهری و فیزیکی اسماعیل بیگی به فخرالدینی شباهت داشت از نظر فنی هم اصلا اجازه نداد جای یکی از بهترین بازیکنان جدا شده مس احساس شود و کرمانی ها از کشف جدیدشان که توسط بلاژویچ حاصل شد بسیار شادمان هستند. قطعا همانند فخرالدینی فوتبال ایران منتظر درخشش ستاره ای جدید از فوتبال کرمان خواهد بود. اسماعیل بیگی حرف های زیادی برای گفتن در طول سال های پیش رو دارد. منتظر شنیدن آن ها در زمین بازی هستیم...!

عادل کلاه کج: عملکردش در این فصل قابل قیاس با با فصل قبل نبود. هرچند در لیگ سال قبل به دلیل درگیری با صمد مرفاوی تعداد بازی هایش به انگشتان دو دست هم نرسید اما در هر زمان هم که به او بازی می رسید نمی توانست ثابت کند که روزی بازیکن ملی پوش این کشور بوده است. هرچند در این فصل یکی از مهره های ثابت مس بود اما بازهم نتوانست ثابت کند که بازیکنی است در حد تیم ملی. برای او خیلی زود است که گفته شود تیم ملی برای او دیگر دیر شده است. کلاه کج در این فصل در برخی بازی ها چشمه هایی نشان داد که هنوز می تواند بازیکن بزرگ چهار سال قبل باشد اما این چشمه ها خیلی زود خشک می شدند.

احمد حسن زاده: بدون شک یکی از بهترین های مس در این فصل نه چندان خوب مس بود. بازیکن بمی تیم مس علاوه بر بازی های خوبی که در این فصل نشان داد دو خاطره خود را در سال نود هیچگاه فراموش نخواهد کرد. اول برنامه نودی که او مهمانش بود و تبدیل به یکی از جالب ترین نودهای سال با حرف های ساده و صادقانه او شد و بعد گل خاطره انگیز او در ورزشگاه آزادی به استقلال که حکم به پیروزی مس در این بازی داد. حسن زاده بدون شک یکی از آینده داران فوتبال کرمان و ایران خواهد بود او اگر مسیری را که در پیش گرفته است با احتیاط به سلامت طی کند خیلی زودتر از آنچه که تصورش را کند به مقصد ختم می شود. حالا حسن زاده یکی از مهره های اصلی مس است که خیلی ها روی بازی و درخشش و حتی گل های زیبای او حساب باز می کنند. باید از مرفاوی به عنوان ارائه کننده حسن زاده به شدت متشکر بود.

احمد زنده روح: یکی از شگفتی های مس در این فصل بود. تقریبا هیچکس فکر نمی کرد این بازیکن تا این حد زود خود را در ترکیب مس جا بی اندازد. شاید اگر مصدومیت های بازیکنان مس نبود شخص بلاژویچ هم به این زودی ها به این بازیکن فوق العاده جوان بازی نمی داد اما فرصت شناسی دقیقا همان چیزی بود که احمد زنده روح در ترکیب مس نشان داد. او با اینکه هیچ تجربه بزرگی هم نداشت آنقدر مسلط در زمین توپ زد که به سرعت هم از سوی کارلوس کی روش به تیم ملی دعوت شود. نام زنده روح را به خاطر بسپارید او به همان زودی که به ترکیب مس راه پیدا کرد به همان زودی هم می تواند خود را به ترکیب تیم ملی برساند اگر از لغزش هایی که فوتبالیست های ایرانی به آن مبتلا می شوند دوری کند. البته خوشبختانه درصد این لغزش ها در بین بازیکنان کرمانی بسیار پائین است.

آرمان شهداد نژاد: دروازه بانی که هنوز شرایط شماره یکی تیم مس را پیدا نکرده است اما با صبر و پشتکاری که او در پیش گرفته است قطعا به این مهم خواهد رسید. او در این فصل یک بازی خاطره انگیز در جام حذفی برابر صبای قم داشت که تیم مس با دستان او در ضربات پنالتی موفق حریفش را شکست دهد و به نیمه نهایی برسد. آرمان در تک بازی هایی که به او رسیده است همیشه عملکرد خوبی داشته است تا کرمانی ها در دروازه بانی هم حرف برای گفتن داشته باشند. شهدادنژاد برای یک شدن در دروازه مس باید فوق العاده تجربه کسب کند و مطمئن باشد که صبوری او سرانجام روزی به بهترین شکل جواب خواهد داد.

دو شنبه 7 فروردين 1391برچسب:, :: 1:29 ::  نويسنده : آرش

 

سال سیاه

سال 90 برای آن هایی که ورزش کرمان را دنبال می کردند از آن سال هایی شد که هیچ گاه نخواهند خاطره آن را به یاد بیاورند! اکثریت تیم های کرمانی در رشته های گوناگونو و در لیگ های مختلف با شایستگی تمام رده های آخر جدول را به خود اختصاص دادند تا حریفان تیم های کرمانی از رویارویی با آن ها بسیار خرسند باشند! اگر در این میان تنها لیگ برتر فوتبال بانوان ایران را یک استثنا تلقی کنیم بررسی سایر لیگ هایی که در آن تیم های کرمانی حضور داشتند چیزی جز شرمندگی را از آن ساکنین این استان نخواهد کرد! اکثر تیم های کرمانی مشکل مالی داشتند و طبیعی بود در سالی که اداره تربیت بدنی کرمان هم جیبش خالی تر از همیشه باشد، ورزش کرمان هم مجبور به پوشیدن مندرس ترین لباس هایش باشد تا با بدترین شمایل در کشور خودنمایی کند! در این شرایط هیچ ناجی هم پیدا نشد که دست ورزش کرمان را بگیرد و هر زمان صحبت از کمک مالی به ورزش در نهادهای مختلف می شد، اخم ها به شدیدترین شکل ممکن در هم کشیده می شد تا ورزش کرمان هیچ گاه در این فصل به خوشبختی نرسد. نگاهی کوتاه به وضعیت تیم های کرمانی و نتایج آن ها در سال نود نشان می دهد تا چه حد این سال برای ورزش کرمان مملو از خاطره های سیاه و تلخ بود.

     

لیگ برتر فوتبال مردان: کورس کرمانی ها در پائین جدول

زمانی که کرمانی ها در اوج شگفتی صاحب دو تیم در لیگ برتر فوتبال شدند خیلی زود خود را با اصفهانی ها مقایسه کردند و همانند مردم نصف جهان رویای کورس قهرمانی سپاهان و ذوب آهن را برای مس کرمان و مس سرچشمه می دیدند. اما با شروع بازی های لیگ برتر مشخص شد که آن ها خیلی خوشبینانه به فضیه نگاه کرده بودند چراکه آن ها می بایست همانند مردم خراسان برای دو مس همانند دو تیم پیام و ابومسلم کورس این دو تیم را در پائین جدول نگاه کنند و با نتایج این دو تیم در هر هفته حرص را روی حرص در دل خود تلمبار کنند! دو تیم کرمانی در لیگ برتر فوتبال مردان اوج ناامیدی را برای هم استانی های خود به ارمغان آوردند و در سر لیست ورزش استان و معتبر ترین لیگ ورزشی ایران قرار بر خلق افتخار آفرینی برای کرمانی ها از سوی دو تیم نبود و از همان ابتدا فصل تیم مس سرچشمه در قعر جدول جا خوش کرد و تیم مس کرمان هم هیچ گاه نتوانست حتی نیمه بالای جدول و یک رتبه تک رقمی را تجربه کند!

لیگ دسته اول فوتبال مردان: اوج خوشبتی در بقای کرمانی ها

اوضاع در لیگ دسته اول فوتبال کشور هم برای تیم های استان کرمان بهتر نبود و دو تیم مس سرفسنجان و گل گهرسیرجان هم هیچگاه بساط افتخار آفرینی مردم استان را فراهم نکردند. تیم گل گهر که بازی ها را فراتر از انتظار شروع کرد در ادامه بازی ها، پیش بینی ها را در رابطه با خود خیلی زود تحقق بخشید و پله به پله از بالای جدول سقوط را آغاز کرد که همچنان ادامه دارد تا جایی که سیرجانی ها که در ابتدای فصل صحبت از صعود می کردند حالا به بقا در بازی ها راضی شدند! تیم مس رفسنجان هم که سنت تیم های مسی را در این فصل خیلی خوب در لیگ یک ادامه داد و بازی ها را با قعر نشینی آغاز کرد و هرچند موفق شد خود را چند پله ای بالا بکشد اما هنوز خطر سقوط سایه خود را از روی سر این تیم کم نکرده است تا این تیم هم زجری شود بالای همه زجرهای ورزش دوستان کرمانی.

لیگ برتر هندبال مردان: یاد گذشته ها به خیر

در حالی که کرمانی ها عادت داشتند حداقل در لیگ برتر هندبال مردان حداقل هر هفته از بخش های مختلف اخبار ورزشی خبرهای خوش بشنوند، این رشته هم در این فصل حسابی کرمانی ها را ناامید کرد و دو تیم شهرداری و مس اصلا نتوانستند چهره مقتدر سال های قبل خود را داشته باشند. کرمانی ها از طریق هندبال همواره مرزهای ورزش آسیا را برای خود باز می کردند اما در سال نود تیم شهرداری که تا روز آخر به زور قسم و آیه برای خود اسپانسر جور کرد و بقای خود را در لیگ برتر تثبیت کرد و مسلم بود در این شرایط باید هم چهره یک تیم زمین خورده را در طول مسابفات داشته باشد که از آن شهرداری ترسناک سابق در لیگ برتر هندبال فقط نامش را یدک بکشد. تیم مس هم که با ادعای زیاد وارد مسابقات شد و اگر به قهرمانی فکر نمی کرد به کسب سهمیه آسیا حتما می اندیشید، در خوشبینانه ترین حالت از رتبه چهارم فراتر نمی رفت تا این تیم هم هواداران کرمانی خود را به شدت ناامید کرده باشد. لیگ برتر هندبال مردان هم چیزی جز سرخوردگی برای کرمانی ها چیزی نداشت!

لیگ برتر والیبال: اف سی هالیوود دستی

اما به طور قطع و یقین لقب پر ماجرا ترین ایم این فصل کرمانی ها با شایستگی تمام به تیم هیات والیبال کرمان داده می شود که هر هفته با نتایجش فقط خنده استهزاء را نصیب همشهریانش می کرد! تیم والیبال کرمان پس از اینکه اصلی ترین دلسوز خود یعنی رئیس هیات والیبال کرمان را در سانحه تصادف از دست داد به روزگاری دچار شد که حتی احساس ترحم سایر رقیبانش را هم برانگیخته بود. اتفاقات عجیب و غریب آن هم به عظیم ترین شکل خود در این تیم کم رخ نداد و از کتک کاری به اکشن ترین حالت خود گرفته تا در خیابان خوابیدن بازیکنان این تیم به گفته خودشان از بابت بی پولی همه سبب شده بود که این تیم سوژه مناسب برای برنامه های طنز باشد تا جایی که بازگو کردن ماجراهای این تیم بدون حتی کوچکترین تغییر موج خنده را به خانه های ایرانی ها ببرد! به هر شکل این تیم به دسته یک سقوط کرد تا معلوم شود اگر قرار است تیمی بدون کوچکترین برنامه ریزی فقط در مسابقات لیگ برتر حضور فیزیکی داشته باشد، همان به طور کلی حاضر نشود و مهر انحلال به پیشانی اش بخورد خیلی بهتر و محترمانه تر است! واقعا باید به مسئولین تبریک گفت که سیستم مرگ گرفتن و راضی شدن به تب را به صورت وارانه کاملا خوب اجرا کردند و حالا این تب آنقدر داغ شده است که ملت به همان مرگ راضی شده اند!

لیگ برتر واترپلو: کرمانی ها را به مسابقات راه ندادند

مردم کرمان زمین که همه گونه تحقیر را در این فصل از نتایج داخل زمین تجربه کرده بودند انتظار همه گونه رخ دادی را داشتند غیر از این نمونه از تحقیر غیر فنی! تیم واترپلو کرمان در حالی خود را برای شرکت در مسابقات لیگ برتر آماده می کرد ناگهان با حکم فدراسیون از شرکت در این مسابقات منع شد! علت واقعا مایه تاسف و تحیر بود... استان کرمان با این حجم از سرمایه و فراروانی های اقتصادی یک استخر مناسب برای میزبانی این مسابقات در اختیار نداشت و نمی توانست در هیچ کی از استخرهای کرمان از تیم های شهرهای دیگر پذیرایی کند...! به همین راحتی تیم واترپلو کرمان از گردونه مسابقات کنار گذاشته شد تا مردم کرمان این نمونه از شکست های خارج از زمین را هم تجریه کنند تا کمبودی در این زمینه نداشته باشند!

لیگ برتر تکواندو: ضربه ها یکی پس از دیگری در صورت کرمانی ها

تیم مس کرمان روزگاری حرف اول را در تکواندو کشور می زد و این تیم در کنار تیم هایی مثل پاس برای قهرمانی می جنگید. اما به لطف سال خوش ورزش کرمان! این تیم هم در لیگ این فصل از قعر جدول تکان نخورد و تیمی که روزگاری با امثال هادی ساعی نام کرمان را در این رشته سرافراز می کرد در پائین جدول این لیگ در این فصل دست از خودنمایی بر نمی داشت! هر هفته هم اوضاع برای این تیم بدتر می شد و مشت و لگدهای بیشتری بود که تکواندوکاران این تیم به نیابت از مردم کرمان در سر و صورت خود تحمل می کردند.

لیگ برتر هندبال زنان: اشک و لبخند برای کرمانی ها

اوضاع ورزش برای زنان کرمانی کمی بهتر است و آن ها در کنار همه ناکامی هایشان مواردی برای افتخار کردن هم دارند. در لیگ برتر هندبال تیم زیتون کرمان که البته فقط نام کرمان را یدک می شکد و تمامی عوامل و اکثریت بازیکنان خود را از اصفهان می بیند در رده دوم جدول قرار دارد. اما به هر حال پیروزی های این تیم به نام کرمانی ها ثبت می شد تا سرها در این شهر کمی از شانه فاصله بگیرد. اما در همین لیگ دیگر تیم کرمانی یعنی شهرداری عظم خود را برای نشستن در پائین جدول جذم کرده است و بانوان هندبالیست شهرداری با شکست های پیاپی خود بازهم کرمانی ها را در این رشته شرمنده خود کردند. درد آن ها نیز همانند خیلی از این تیم های ناکان از بی پولی نشات گرفته است.

لیگ برتر والیبال زنان: کرمانی ها با پول زنده می مانند

در این لیگ هم تیم شهرداری راه ورزش کرمان را به خوبی ادامه داد و رسما جواز سقوط به دسته یک را خیلی زود از آن خود کرد. خبر باخت های این تیم نیز هر هفته مخابره می شد تا عدالت در این زمینه به بهترین شکل میان مردان و زنان کرمانی برقرار باشد! حالا به تیم سقوط کرده شهرداری خبر داده اند که اگر فصل آینده هیچ تیم دیگری حاضر نباشد در شهرهای دیگر برروی زنان والیبالیستش سرمایه گذاری کند و کرمانی ها همچنان مایل به تیم داری باشند با لطف فدراسیون والبیال می توانند در بازی های لیگ برتر همچنان بازی کنند و احتمالا سهمیه سقوط را همچنان حفظ کنند!

دو شنبه 29 اسفند 1390برچسب:, :: 14:17 ::  نويسنده : آرش

انحلال باشگاه مس؟!

 طی روزهای گذشته خبرهایی منتشر شد که هواداران مس را به شدت نگران کرده است. خبری که حکایت از آن دارد که در صورت ادغام صندوق بازنشستگی شرکت مس در صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی باشگاه مس عملا منحل خواهد شد.

      

خبر انحلال باشگاه مس امر تازه ای نیست و هر زمان در شرکت مس جنگ قدرت مدیران به بالاترین حد خود می رسد خبرهایی از انحلال باشگاه مس مخابره می شود که بیشتر از آنکه واقعیت داشته باشد نشان دهنده یک گرو کشی بر سر باشگاه مس برای تغییر جریانات به سود طرفین درگیر در مدیریت این شرکت است! درست همانند اتفاقی که در زمان مدیریت اردبیلی و رستمی در این شرکت برای باشگاه مس رخ داده بود. در طول هفته های گذشته نیز باردیگر در شرکت مس اتفاقاتی رخ داد که نشان می داد مدیریت صندوق بازنشستگی شرکت مس که مدیریت باشگاه مس را نیز در دست دارد زیر فشارهای سنگینی قرار گرفته است. برگزاری چند تجمع علیه این صندوق سبب شده است که اتفاقات این صندوق فعلا غیر قابل پیش بینی شود و متعاقب آن فضا برای گمانه زنی در رابطه با باشگاه مس نیز فراهم شود. برخی خبرگزاری ها به نقل از برخی مقامات مهم در صندوق بازنشستگی مس در حالی قویا از انحلال قریب الوقوع باشگاه مس صحبت می کند که در شرکت مس این صحبت قویا رد می شود و یکی از مقامات این شرکت که نخواست نامش فاش شود گفت:" نه بحث انتقال صندوق مس به تامین اجتماعی مطرح است و نه باشگاه مس منحل می شود. سازمان تامین اجتماعی هم به هیچ عنوان قبول نمی کند که صندوق بازنشستگی مس به آن منتقل شود و حتی اگر یک درصد هم این اتفاق رخ دهد امکان ندارد باشگاه مس به همین راحتی که اعلام می شود منحل شود و این اتفاق بیشتر از آنکه واقعیت داشته باشد حاصل اتفاقاتی است که در سطح مدیریتی شرکت مس رخ می دهد و ایجاد فشارهای رسانه ای طرفین برروی یکدیگر است". البته نباید فراموش کرد که در برخی موارد اتفاقات شگفت انگیز خیلی راحت رخ داده است به خصوص اگر این اتفاقات در حوزه ورزش و فوتبال بوده باشد! با این حال بعید به نظر می رسد در شرایط فعلی اتفاق خارق العاده ای در حد انحلال باشگاه مس رخ دهد و باید این خبر را در راستای همان جنگ های قدرت در شرکت مس ارزیابی کرد که در نهایت باید دید در پایان به سود کدام طرف رخ می دهد تا آینده باشگاه مس قابل پیش بینی تر باشد. به نظر می رسد اتفاقات بزرگی در صحنه شرکت مس در حال رخ دادن است که حتی پای باشگاه مس را هم به منظور گرو کشی وسط کشیده است! برای دیدن پایان این اتفاقات شاید زمان زیادی لازم نباشد.

یک شنبه 21 اسفند 1390برچسب:, :: 23:22 ::  نويسنده : آرش

 

مس سرچشمه سقوط کرد

فاجعه ای که در کرمان رخ داد و متاسفانه دیگر حتی خم را هم به ابروی کسی نمی آورد. هیچکس حوصله صحبت کردن در رابطه با آن را ندارد و کسی هم دوست ندارد پیگیری کند تا ببیند عوامل رخ دادن این فاجعه چه کسانی هستند. چراکه تجربه ثابت کرده است پیدا کردن عوامل آن که حتی خواجه حافظ شیرازی هم بعد از وفاتش آن ها را می شناسد! و معرفی آن ها نه تنها باعث نمی شود که این افراد یک عذر خواهی خشک و خالی از مردم انجام دهند و در ادامه شاهد باشیم حداقل پست هایی که در آینده می گیرند چند صد کیلومتری صندلی آن ها با فوتبال فاصله داشته باشد، که چه بسا پست های کلیدتری به این افراد تعارف می شود و آن ها طلبکارانه سهم بیشتری از مردم می خواهند!

        

صحبت از تیم فوتبالی است که نوشتن در رابطه با آن میزان کاغذی بیش از یک مثنوی هفتاد من می خواهد و متاسفانه در هر قسمتی از آن بخواهیم صحبت کنیم حتی ذره ای نکته مثبت زیر انبوهی از سیاهی عملکرد افراد داخل در آن نمی بینیم. تیم فوتبال مس سرچشمه خیلی راحت به لیگ دسته یک سقوط کرد. این جمله که کمتر از ده کلمه در دل خود جای داده است هزینه ای نزدیک به هشت میلیارد تومان هزینه از جیب مردمان این دیار و کارگران شرکت مس خارج کرد تا همه بفهمند این جمله یعنی سقوط مس سرچشمه به لیگ یک می تواند گران ترین جمله تلخ تاریخ این استان شود که متاسفانه در زمان حیات ما رخ داد تا عمری شرمنده تاریخ شویم! قطعا در برابر مسئولانی که ذره ای احساس مسئولیت در برابر این فاجعه چند میلیاردی نمی کنند زحمت شرمندگی آن هم برابر تاریخ بر گردن مردمان این دیار است! تیمی که از روز اول قرار نباشد توسط متولیانش اداره شود و به زور حکم مقامات بالا نگه داشته شود قطعا سرنوشتی بهتر از این نخواهد داشت و شاید حداقل تجربه حضور این تیم در آینده به درد کرمانی ها بخورد که حداقل دیگر از این طریق نخواهد جور شرمندگی مسئولینشان را بکشند. باید دید هیچ مقام شجاعی پیدا می شود تا در این زمینه سایر مسئولین را شرمنده خود کند و از اتفاقات این فاجعه چند میلیاردی پرده برداری کند یا خیر؟! به هر شکل مس سرچشمه که در ابتدای این سال با صعودش به لیگ برتر خوشحالترین تیم روی زمین بود شاید پرونده خود را برای همیشه در پایان این سال ببندد. شایعه ای که در شهر وجود دارد حکایت از آن می کند که اگر تیم مس رفسنجان به لیگ دو سقوط کند امتیاز تیم سرچشمه در این لیگ به رفسنجان می رود. حتی اگر رفسنجان هم در لیگ یک بماند احتمال فروش تیم سرچشمه وجود دارد. یعنی همان کاری که قرار بود در لیگ برتر انجام شود و حالا در لیگ یک با خیالی راحت تر و البته با یک ضرر هشت میلیاردی انجام می شود! و شما خود بخوانید حدیث مفصل از این اتفاق مجمل! احتمالا با فروش این تیم حکم همان یک بیل خاکی را دارد که بر جنازه این تیم ریخته می شود تا برای همیشه یاد و خاطره این تیم و البته جنایت هایی که در کالبد این تیم انجام گرفت مدفون شود...!

جمعه 19 اسفند 1390برچسب:, :: 1:21 ::  نويسنده : آرش

 

خیلی زود به ترکیب اصلی تیم ملی هم می رسم!

دعوت سه بازیکن مس به اردوی نوروزی تیم ملی فوتبال که دو تن از آن ها کرمانی بودند می توانست بهترین عیدی فوتبال ملی به کرمانی های فوتبال دوست باشد. وحید اسماعیل بیگی احمد زنده روح و شجاع خلیل زاده آخرین دعوت شدگان مس به تیم ملی هستند. اما شجاع خلیل زاده بازیکنی که در بازی با قطر روی نیمکت تیم ملی هم نشست حالا جدی ترین سهمیه مس در تیم ملی محسوب می شود. او انگیزه های زیادی دارد که خیلی زود به ترکیب تیم ملی هم برسد.

    

بعضی اتفاقات ساده مسیر فوتبال خیلی از بازیکنان را عوض کرده است و سرنوشت جدیدی برای آن ها رقم زده است. یکی از این اتفاقات ساده فصل قبل مسیر زندگی حرفه ای شجاع خلیل زاده را عوض کرد تا جایی که او امروز از سوی کارلوس کیروش به تیم ملی دعوت می شود. فصل پیش زوج مرکز خط دفاعی مس را نبی باقری ها و پیروز قربانی تشکیل داده بودند اما درگیری شدیدی که بین صمد مرفاوی و نبی باقری ها پیش آمد سبب شد که او بازیکن شاخص تیمش را به روی نیمکت منتقل کند. خیلی ها در ابتدا نگران جانشین او بودند چراکه قرار بود در خط دفاع مس بازیکنی به میدان بورد که خیلی ها حتی در داخل باشگاه در ابتدا فامیل او را هم به اشتباه خلیل آزاد معرفی می کردند! بازیکن مازندرانی فوق العاده جوانی که از تیم مس سرچشمه به مس کرمان آمده بود. هرچند او در بازی های ابتدایی چند اشتباه بزرگ در زمین کرد اما از همان ابتدا نشان داد قابلیت تبدیل شدن به یک دفاع مطمئن را دارد. اعتماد مرفاوی به او که حاصل لجبازی با باقری ها بود به شدت جواب داد و شجاع خلیل زاده تبدیل به بازیکن اصلی مس شد. به طوری که برای فصل بعد جای او در ترکیب حفظ شد و به دنبال بازیکنی بودند که در خط دفاع با او به هماهنگی برسد! خلیل زاده فصل قبل به تیم ملی امید هم دعوت شد و جدایی پولادی از مس یکبار دیگر او را در مسیر خوشبختی قرار داد و سبب شد کیروش که به دنبال حفظ یک سهمیه مس در لیگ برتر بود، این بار نام او را در لیست تیم ملی قرار دهد تا سال های طلایی این بازیکن ادامه پیدا کند. خلیل زاده می گوید: " می دانستم وضعیت تیم ملی به گونه ای در آمده است که اگر خودت را خوب نشان دهی به حقت می رسی. بهرحال کیروش یک مربی حرفه ای است و چند بازی تیم ما را هم از نزدیک دیده بود. حدس می زدم به تیم ملی دعوت شوم و فوق العاده خوشحالم که این اتفاق رخ داد". خلیل زاده در رابطه با شانس بازی خود در ترکیب تیم ملی با وجود بازیکنانی نظیر عقیلی، حسینی و... تا چه اندازه می داند می گوید: " زمانی که من به تیم مس آمدم هیچکس فکر نمی کرد اینقدر زود به ترکیب اصلی تیم راه پیدا کنم. زمانی هم که به ترکیب اصلی رسیدن کسی گمان نمی کرد طی این مدت به تیم ملی برسم! حالا هم هیچکس فکر بازی من در ترکیب اصلی را نمی کند که امیدوارم مثل بقیه موارد خلاف آن را ثابت کنم". او در رابطه با بازی تیم ملی کشورمان برابر قطر هم گفت: " تیم ما از حالا برای مرحله دوم تمرکز کرده است و به این بازی به چشم یک بازی تمرینی نگاه کرد. فکر می کنم تیم ما بازی خوبی انجام داد و از اینکه از گروهی صعود می کنیم که بحرین در آن حذف شده است بسیار خوشحالم. در بازی های آینده اگر کیروش به من اعتماد کند و در زمین باشم سعی می کنم از کمترین فرصت ها بهترین استفاده را کنم تا خود را وارد ترکیب ثابت کنم". خلیل زاده در رابطه با وضعیت آماری نه چندان خوب خط دفاع مس هم می گوید:" ما در دفاع تیمی مشکل داریم هرچند در برخی از بازی ها نیز دروازه تیم را بسته نگه می داریم اما در برخی بازی ها نیز به دلیل اینکه دستور تیم برروی کارهای هجومی است احتمال دریافت گل بیشتر می شود. با این حال هوادارنمان مطمئن باشند در پایان فصل رتبه ای کسب می کنیم که در خور نام تیم مس باشد".

شنبه 13 اسفند 1390برچسب:, :: 14:5 ::  نويسنده : آرش

 

تیم فوتبال مس سرچشمه در آخرین بازی خود قبل از تعطیلی بازی های لیگ برتر با تساوی که در تبریز برابر شهرداری کسب کرد بیشتر از آنکه کمکی به خود برای بقا در لیگ برتر کرده باشد سایر تیم های پائین جدول را با این نتیجه خوشحال کرد که می توانند به سقوط دیگر تیم قعر جدولی یعنی شهرداری تبریز امیدوار باشند! با این حال کسب این یک امتیاز سبب شد که سرچشمه نه امیدهایش را برای بقا زیاد کند و نه تمام آرزوهایش را برای ماندن در لیگ برتر بر باد دهد.

   

شاگردان اصغر شرفی که پس از تعطیلات بازی های لیگ برتر به کیش رفتند تا با اردو زدن در این جزیره مرجانی آخرین نفس را برای بقا در لیگ برتر بگیرند، هشت بازی پیش رو دارند و با توجه به اختلاف هشت امتیازی مس سرچشمه با تیم های بالای سر خود، تنها یک معجزه صرف می تواند سرچشمه را در لیگ برتر نگه دارد. اما بررسی بازی های پیش رو تیم سرچشمه نشان می دهد که این معجزه در چه صورت رخ خواهد داد. تیم سرچشمه از 24 امتیاز باقی مانده حداقل باید نزدیک به 18 امتیاز را کسب کند تا با توجه به لغزش احتمالی سایر تیم ها بتواند خود را در رده پانزده هم به بالا نگه دارد. چهار بازی خانگی مس سرچشمه برابر تیم های نفت تهران، استقلال، سپاسی و تراکتورسازی است. سرچشمه ای ها باید برابر تیم های نفت تهران و سپاسی حتما برنده باشند و از بازی های سنگین استقلال و تراکتورسازی نیز حداقل یک امتیاز را کسب کنند تا هشت امتیاز به اندوخته های خود اضافه کنند. ضمن اینکه تیم سرچشمه در دربی کرمان هم به مصاف مس می رود که علی القاعده باید یک بازی خانگی برای این تیم محسوب شود و با کسب هر سه امتیاز این بازی نیز می تواند یازده امتیاز ممکن از بازی هایی که در ورزشگاه باهنر انجام می دهد کسب کند. در بیرون از خانه تیم سرچشمه به مصاف نفت آبادان، داماش گیلان و سپاهان اصفهان می رود. اگر شرفی بتواند معجزه را کامل کند و از بازی های نفت آبادان و داماش امتیاز کامل بگیرد و در خوشبینانه ترین حالت از سپاهان نیز یک تساوی کسب کند در آن صورت سرچشمه ای ها قطعا جشن بقای خود را می توانند در اصفهان برپا کنند. ضمن اینکه این تیم سه بازی فینال گونه پیش رو دارد که اگر بتواند از همه آن ها نیز امتیاز کامل بگیرد بازهم می تواند به اتفاقات بازی ها دلخوش باشد. سرچشمه با سه تیم پائین جدولی سپاسی، داماش و مس کرمان مصاف می دهد که کسب نه امتیاز از این سه بازی یعنی محروم کردن این سه تیم از امتیاز و نزدیک تر شدن سرچشمه به آن ها. باید دید سرچشمه ای که در طول دور برگشت تنها یک پیروزی را برابر راه آهن تجربه کرده است می تواند دست به این شق القمر بزند و در کمال ناباوری جایگاه خود را در جدول تثبیت کند؟! هرچند این تیم روی کاغذ هم شانس بسیار کمی برای بقا دارد اما تحقق تمام این اما و اگرها می تواند سرچشمه ای ها را تبدیل به شگفتی ساز صرف بازی ها در هفته های پایانی کند. نکته ای که نباید از آن غافل ماند جهش امتیازی تیم سرچشمه نسبت به دور رفت بازی ها بود به گونه ای که این تیم در جدول دور برگشت بالاتر از تیم های داماش و شاهین بوشهر قرار می گیرد اما نتایج این تیم در دور رفت سبب شد که سرچشمه همچنان قعر نشین بلامنازع بازی ها باشد.

پنج شنبه 11 اسفند 1390برچسب:, :: 19:2 ::  نويسنده : آرش

 

سنگینی افتخار به جای فوتبال این بار روی دوش سینما

شادی که بامداد دوشنبه هشتم اسفند نود به خانه ایرانی ها آمد از آن شادمانی هایی بود که هیچگاه از دل شاد شدگانش پاک نخواهد شد. آن ها تا همیشه خاطره آن را با خود خواهند داشت و تا همیشه به یاد می آورند که آن لحظه کجا بودند!

  

افتخار در هر قواره ای که باشد بهانه ایست برای لبخند ولی برخی از این بهانه ها بزرگی دارند به ابعاد تمام تاریخ و لبخند حاصل از آن ها شکلی دارد که در تمام طول عمر صاحب آن، هیچ زمان دیگری به این شکل برروی لبانش نمی نشیند. خیلی وقت بود که این وظیفه ورزش و در راس آن فوتبال بود که شادی هایی تا این حد همگانی را برای ایرانی ها می بایست تدارک ببیند. اما شانه های فوتبال خیلی وقت است که نحیف تر از آن شده بود که سنگینی یک شادی را برروی خود تحمل کند و در این ایام چه به موقع سینما به کمکش آمد تا یک شادی همگانی را برای همه ایرانی ها به ارمغان بیاورد. درست مثل آن شادی عمومی که بعد از گل عزیزی به استرالیا به خانه های ایرانی ها آمد و ان فریادهایی که شیشه ها را بعد از گل استیلی به آمریکا به لرزه در آورد. حالا هم به نام فرهادی ولی به کام هر ایرانی افتخاری به دست آمد که صحبت از آن در هر محفل ایرانی غرور و شادی را دعوت خواهد کرد. فتح اولین اسکار تاریخ همان لذت اولین صعود ما به جام جهانی را داشت. یک شادی به ابعاد تمام کشور و به تعداد همه ایرانی ها. اینبار قرار بود شادی ما نه از راه توپ و چمن که از راه پرده نقره ای باشد...باشد که عرصه های دیگر هم ملت ایران را به این شادی های عمومی دعوت کند.

جمعه 5 اسفند 1390برچسب:, :: 11:52 ::  نويسنده : آرش

 

سرچشمه؛ تیمی که همان روز اول سقوط کرد!

روزی که مس سرچشمه صعود خود را به لیگ برتر قطعی کرد از همان روز بنای شرکت ملی مس بر فروش امتیاز این تیم و سرمایه گزاری بیشتر برروی همین تیم در لیگ یک برای پشتوانه سازی بیشتر و هزینه برای ساخت پروژه های عمرانی باشگاه های مس در شهرهای کرمان و سرچشمه بود.

     

ظاهرا قرار بود مبلغ 9 میلیارد تومان نیز بابت فروش این تیم درآمد کسب شود که اگر برنامه ریزی درستی برروی این مبلغ می شد خیلی راحت الان هم مس کرمان استادیوم 30 هزار نفره خود را در شهر کرمان تکمیل کرده بود و هم سرچشمه ای ها صاحب استادیومی استاندارد در شهر خود شده بودند که در زمان صعود مجددشان به لیگ برتر خودشان میزبان باشند. قطعا اگر همین هزینه به صورت منطقی در تیم سرچشمه می شد این تیم با تجربه ای هم که در لیگ یک کسب کرده بود می توانست به سرعت هرچه بیشتر مجددا راه لیگ برتر را با امکاناتی فوق العاده تر طی کند. اما زمانی که کارهای فروش امتیاز این تیم در لیگ برتر تقریبا قطعی شده بود ناگهان عده ای از مقامات رفسنجان با لحنی بسیار شدید که حکایت از انحلال تیم مس کرمان به جای مس سرچشمه داشت! خواهان بقای این تیم شدند. کار تا جایی پیش رفت که سرانجام محمود احمدی نژاد شخصا دستور داد که این تیم در لیگ برتر باقی بماند و هیچکس حق فروش این تیم را نداشته باشد! ظاهرا قرار بود برخلاف میل مدیران شرکت مس و بدون اینکه شهر سرچشمه و یا رفسنجان کوچکترین امکاناتی داشته باشد و بدون کمترین برنامه ریزی انجام شده مس سرچشمه به لیگ برتر رهسپار شود و از همان زمان تقریبا مشخص می کرد با این وضعیت سرنوشت این تیم ره به چه جایی خواهد برد. در همان پنج هفته نخست بازی ها که قعر نشینی سرچشمه تثبیت شده بود همه مقاماتی که یقه خود را برای بقای این تیم دریده بودند پای خود را کاملا کنار کشدند و کوچکترین احوالی از این تیم نگرفتند. سرچشمه در ادامه روند خود در لیگ برتر نه تنها نتوانست وضعیت خود را سامان ببخشد که هرچه بیشتر برای این تیم هزینه می شد کمتر نتیجه می گرفت به نوعی که از حالا خیال خیلی از تیم ها را بابت یک سهمیه سقوط راحت کرده است! و از انجا که نتایج این تیم به حساب کل مردم کرمان نوشته می شود یک سرخوردگی بزرگ برای تمام کرمان محسوب می شود. از نظر هزینه ای نیز در این تیم کم گذاشته نشد اما از آنجا که از همان روز اول بنای این تیم به صورت اجباری در لیگ برتر گذاشته شد مشخص بود که نتایج این تیم به چه صورت خواهد بود. و امروز همان زمانی است که همه به یاد دستور رئیس جمهور می افتند که حکم به حضور این تیم در لیگ برتر داد. قطعا حالا نیز شخص محمود احمدی نژاد نیز باید برای این دستور خود پاسخگو باشد و یا حداقل به عنوان کسی که این دستور را صادر کرده است بابت سرنوشت این تیم سوال کند که چرا وضعیت این تیم از هر نظر به این وضعیت ناراحت کننده تبدیل شده است. به هر شکل سرمایه چند میلیاردی از این استان تلف شده است. هزینه ای که اگر کمی کارشناسی تر در رابطه با آن تصمیم گیری می شد قطعا امروز بهره برداری بیشتری از آن صورت می گرفت. قطعا در این باره تنها چیزی که خواهیم شنید انداختن تقصیر به گردن دیگری و در نهایت پیدا نشدن مقصر خواهد بود اما حداقل وضعیت تیم سرچشمه را در این فصل لیگ برتر تجربه ای کنیم که در آینده بازهم به این شکل زمینه اندوه مردم کرمان فراهم نشود.    

پنج شنبه 27 بهمن 1390برچسب:, :: 18:28 ::  نويسنده : آرش

 

آواز قو!

حتی پیروزی بزرگ مس برابر تراکتورسازی هم زیر سایه خبر برکناری بلاژویچ از نیمکت این تیم و جانشینی ابراهیم قاسمپور به جای او قرار می گیرد.

      

می گویند قو در آخرین روز حیاتش زیباترین آوازش را می خواند و بلازویچ که به همراه مس به کسب نتایج خوب یکی در میانی عادت کرده اند قصد داشتند یکی از زیباترین و حساس ترین سه امتیازهای خود را در روز خداحافظی پیرمرد با نیمکت مس بگیرند. سه امتیازی که قطعا ارزشی فراتر از صعود مس در جدول رده بندی لیگ برتر داشت و حالا همه را بیشتر به این فکر وا می دارد که فلسفه برکناری بلازویچ در این شرایط دقیقا بر چه پایه ای استوار بوده است. از روز اول هم او ماموریت داشت این مس را در لیگ برتر حفظ کند و هرچند به صورت نه چندان قاطع اما در این راه گام های بزرگی برداشت. قطعا شکل خداحافظی چیرو با نیمکت مس کار قاسمپور و مدیران تصمیم گیر در این رابطه را سخت تر از هر زمانی خواهد کرد چراکه با کوچکترین لغزشی باید جوابگوی اتفاقی باشند که خیلی ها موافق آن نبودند. در نظر سنجی همین وبلاگ بیش از 70 درصد حتی بعد از باخت به سپاهان مخالف برکناری مربی مس بودند. به هر شکل نوع برکناری بلازویچ و اتفاقات پس از آن و پیروزی خاطره انگیز مس برابر تراکتورسازی همه سبب می شود که مسیر جدیدی در اتفاقات آینده مس رقم بخورد. فوتبال دوستان ایرانی هم در این موارد بسیار حساس هستند و اگر مدیران مس نحوه انتخاب استیلی توسط کاشانی را به یاد بیاورند متوجه می شوند در چنین زمان هایی مردم تا چه حد سختگیرانه با آن ها برخورد خواهند کرد! با این همه باید از آواز قوی مس به شمایل بلاژویچی با تمام وجود لذت ببریم و از اینکه در کنار پرسپولیس، استقلال، سپاهان، صبا یکی دیگر از تیم های بالای جدول مغلوب مس شدند به احترام مس چیرو از جا بلند شویم...!  

 

تیم فوتبال بانوان شهرداری بم قهرمان لیگ برتر شد

در روزهایی که اکثر خبرهای منتشر شده از فوتبال کرمان و به طور کلی ورزش این استان مخابره می شود خبر بد و ناامید کننده محسوب می شود، یک اتفاق بسیار خوب از سوی زنان فوتبالیست تیم شهرداری بم رخ داد تا فوتبال استان کرمان سرانجام سرش را بلند کند!

      

تیم فوتبال شهرداری بم که بدون شک شایسته ترین تیم در لیگ برتر فوتبال کشور برای قهرمانی بود سرانجام در بازی هفته آخر خود با تساوی بدون گل برابر دلوار کشتی جنوب بوشهر با کسب 46 امتیاز و بدون حتی یک باخت جشن قهرمانی خود را برپا کرد. البته تیم شایسته بمی هفته پیش و با برتری برابر سرخپوشان گرگان قهرمانی خود را مسجل کرده بود. بانوان بمی در حالی قهرمانی خود را در بی خبری محض جشن می گیرند که فدراسیون فوتبال ایران حتی یک سایت و یا یک مرجع درست برای پوشش اخبار این تیم ندارد و پیدا کردن مرجعی برای دیدن جدول بازی ها نیز از مشکل ترین کارها شده است! لیگ برتر بانوان ایران با حضور یازده تیم برگزار شد که از استان کرمان نیز دو تیم شهرداری بم و فریکو سیرجان در این رقابت ها حاضر بودند. تیم بمی با هدایت مرضیه جعفری از همان بازی نخست با اقتدار در مسابقات حاضر شد و با از دست دادن کمترین امتیاز ممکن و با درخشش بازیکنانی نظیر فاطمه ارژنگی، کوهستان خسروی و الهام انصاری نشان داد در صورت سرمایه گذاری برروی تیم های بانوان کرمانی می توان به بهترین نحو ممکن نتیجه آن را مشاهده کرد. مربی این تیم که حالا تیمش را حتی مدعی درخشش در سطح بازی های جهانی می داند معتقد است: " تیم ما هرچند به دلیل اینکه اسپانسر اصلی خود را خیلی دیر شناخت نتوانست تمرینات پیش از فصل خود را به خوبی برگزار کند اما در طول بازی ها آنقدر خوب کار کرد که به جای دو نیمه حتی می توانست در سه نیمه با رقیبان خود مصاف دهد و آن ها را شکست دهد!". وی هرچند سطح بازی ها را بسیار بالا دانست و پخش شدن بازیکنان تیم ملی را در تمامی تیم ها سبب بالا رفتن کیفیت بازی ها دانست اما در ادامه گفت:" متاسفانه امکانات اولیه در فوتبال بانوان ایران بسیار کم است و بیشتر مربیان به جای اینکه بیشتر تمرکز خود را بر سر مسائل فنی بگذارند مجبورند به مواردی مثل فراهم کردن زمین تمرین و یا توپ و حتی محل اقامت تیم خود فکر کنند! من امیدوارم این مشکلات در آینده ای نزدیک حل شود و به فوتبال زنان ایرانی نیز حداقل به میزان ده درصد فوتبال مردان توجه شود تا کیفیت بازی ها چند برابر شود". وی همچنین تاکید می کند اگر مسئولین به تیم او بیشتر بها دهند و توجه کنند چه بسا تیم او می تواند در رقابت های جهانی حرف هایی برای گفتن داشته باشد. این در حالی است که بسیاری از تیم های بانوان کرمان به دلیل نداشتن حامی مالی خیلی راحت از گردونه مسابقات حذف شدند و با انحلال مواجه شدند. البته در شرایطی که این اتفاق برای تیم های ورزشی مردان طبیعی شده است در رابطه با تیم های زنان اصلا اتفاق عجیبی محسوب نمی شود! قرار است تیم بانوان شهرداری بم به عنوان پاداش قهرمانی خود سفری به کشور ترکیه داشته باشد البته اگر همانند اتفاقات مشابه این سفر به علل غیر عادی لغو نشود! تیم فریکوی سیرجان هم که با بازی نکردن در بازی هفته آخر خود برابر سرخپوشان حرف و حدیث های زیادی ایجاد کرد در نهایت مکان سوم بازی ها را کسب کرد تا بالانشینی کرمانی ها در لیگ برتر فوتبال زنان ادامه داشته باشد. با این حال قهرمانی زنان بمی نام این شهرستان را که با زلزله در ذهن ها تداعی می شود را با یک اتفاق خوب در فوتبال کشور سرافراز کرد.

(منتشر شده در نشریه استقامت)

شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, :: 13:44 ::  نويسنده : آرش

 

سرچشمه بهشت دلالان!

اصغر شرفی دوباره پس از تساوی تیمش برابر ذوب آهن از کلاهی که دلالان در نیم فصل بر سر تیم سرچشمه گذاشتند گفت تا مشخص شود عمق فاجعه در این باره فعلا ژر شدنی نیست! قصه باشگاه مس سرچشمه دقیقا مصداق ضرب المثل دم خروس و قسم حضرت عباس شده است و مشخص نیست در حالی که مدیر عامل باشگاه سرچشمه بر کوتاه بودن دست دلال ها از باشگاه مس سرچشمه قسم می خورد، اصغر شرفی مربی این تیم شاهکار دلال ها را در این تیم در حد بیرون زدن دم خروس می داند!

                    

از قدیم الایام کرمان بهشت دلال ها بوده است و فضای آرام این شهر و بی حوصلگی مردم برای پیگیری اتفاقات پشت پرده سبب می شد که خیلی از دلال ها کرمان را حیاط خلوت خود بدانند و بی دغدغه ترین فعالیت های خود را در این شهر انجام دهند. زمانی که اصغر شرفی برای خنثی کردن کودتا علیه نیمکت خود بعد از باخت به سپاهان هشت بازیکن خود را کنار گذاشت، هرچند اعلام می کرد که برای این کار برنامه ریزی کرده است و جانشینان اخراجی ها را از قبل مشخص کرده است، اما در ادامه مشخص شد شرفی به تنها چیزی که فکر کرده بود کنار گذاشتن بازیکنان یاغی تیمش بوده است و نه چیز دیگر! باشگاه سرچشمه هم که برای برون رفت از انتهای جدول راهی جز پذیرفتن تصمیمات شرفی ندید و از سوی مقابل مبلغی نزدیک به سه میلیارد تومان هم بابت تقویت تیم در نیم فصل از منابع مختلف دریافت کرد، کاملا سفره جشن عروسی دلال ها را در کرمان پهن کرد! اصغر شرفی درمانده که نمی خواست اقتدارش با برگشتن بازیکنان اخراجی زیر سوال رود در حالی که اصرار می کرد با دلال ها ارتباط برقرار نمی کند مجبور می شود با نام ایجنت با آن ها مذاکره کند تا در ادامه به اعتراف خودش کلاغ را جای طوطی به او قالب کنند! حضور یکی از افراد مطرح در جابه جایی بازیکنان در کرمان که ارتباطات بسیار گسترده ای با دلال ها در تهران دارد سبب شد همه در کرمان متوجه شوند این بازیکنان قرار است از چه طریقی به تیم سرچشمه منتقل شوند. این فرد سابقه بستن و انتقال بازیکن در یک فصل برای مس کرمان را هم داشت. که در همان فصل کرمانی ها شاهد ورود موجی از بازیکنان بی کیفیت خارجی و مصدوم فوتبال ایران نظیر مسعود زارعی و میثم منیعی به مس کرمان بودند. در آن فصل که مس به سختی خود را در لیگ برتر حفظ کرد حتی علیه این فرد که سمتی هم در باشگاه مس نداشت در ورشگاه شعار داده شد تا مشخص شود از همان ابتدا حضور او در کنار تیم سرچشمه با حرف و حدیث های زیادی مطرح است. البته گفته می شود این فرد در کنار همه فعالیت های خود چند بازیکن خوب نظیر باجلان و منصوری را هم به تیم اضافه کرد تا حداقل حضور او جنبه های مثبتی هم برای تیم داشته باشد! اما برای مس سرچشمه خواب های وحشتناک تر از این هم در تهران دیده شده بود! یکی از آزانس های نقل و انتقالات برای ورود یکی از بی کیفیت ترین بازیکنان به مس سرچشمه با میلغی که گفته می شود نزدیک به هفتصد میلیون تومان هم بوده است به یکی دیگر از افراد ماموریت می دهد که آن بازیکن را به مس سرچشمه منتقل کند. این فرد علاوه بر پورسانت بالایی که از این انتقال دریافت می کرد می توانست با ارتباطاتی که آن آژانس داشت حتی در یکی از دانشگاه های کشور شرایط تحصیل خود را برای کسب مدرک دکتری هم فراهم ببیند! در چنین شرایطی فرد مذکور با شگردهای خاص خود بازیکنی که توانایی 20 دقیقه بازی را هم ندارد با مبلغی کلان در قالب یکی از بهترین بازیکنان لیگ روانه تیم سرچشمه می کند تا امروز اصغر شرفی رسما اعتراف کند چه کلاه بزرگی بر سر او و باشگاهش رفته است. آن هم در حالی که مدیر عامل باشگاه همچنان مصرانه می گوید هیچ دلالی در بستن تیم نقش نداشته است. البته نباید نادیده گرفت که اصغر شرفی اصلا نمی تواند مسئولیت خود را در بابت جذب این بازیکنان نادیده بگیرد چراکه همه نفرات با اوکی نهایی شرفی به تیم وارد شدند و حالا این اوکی چگونه از سوی شرفی صادر شده است خود نکات مجهول زیادی دارد! این فعالیت ها برای انتقال بازیکن به سرچشمه آنقدر داغ شده بود که در یک اتفاق عجیب این تیم حتی بیشتر از تعداد لیست مازادش بازیکن جذب کرد تا در نهایت مجبور شود با پرداخت خسارت چند بازیکن اضافی نظیر سعید حلافی را بلافاصله پس از جذب  مجددا از لیست خودش خارج کند!!

تماشاگر مضروب تیم مس:

اگر گذشت کنم به همه هواداران جفا شده است

تماشاگری که توسط فرشاد قدیری دروازه بان تیم مس کرمان به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت گفت: اگر این موضوع را پیگیری نکنم چه بسا این موضوع یک اپیدمی در کرمان شود!

فدایی یکی از هواداران متعصب تیم مس کرمان که در اکثر بازی های این تیم در ورزشگاه حاضر می شود  در تمرینات تیم مس پیش از بازی با سایپا ناگهان با هجوم فرشاد قدیری روبرو می شود و از ناحیه چشم به شدت صدمه می بیند. این هوادار تیم مس می گوید: طی روزهای گذشته تماس هایی با من گرفته شده و از من خواسته شده بود که با دادن رضایت از پیگیری شکایتم صرفه نظر کنم. با این حال من فکر می کنم اگر از پیگیری ماجرا کوتاه بیایم شاید این اتفاق در آینده مجددا تکرار شود و این اصلا شایسته هوادارانی که تمام عشقشان تیم مس است نیست. من همچنان روی شکایت خودم هستم و قدیری باید روز چهارشنبه خود را به مراجع قضایی معرفی کند تا پرونده کامل شود. فدایی در حالی این صحبت ها را مطرح می کند که گفته می شود قدیری درصدد بوده است یکی از خبرنگاران کرمانی را مورد ضرب و شتم قرار دهد و این هوادار را با خبرنگار مورد نظرش اشتباه گرفته است! درصورتی که این اتفاق برای یکی از خبرنگاران کرمانی رخ داده بود باشگاه مس قطعا با جامعه رسانه ای ورزش کشور با چالش جدی روبرو می شد همانند امروز که باشگاه مس باید پاسخگوی اقدام بازیکن خود به هواداران تیمش باشد. 

پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:, :: 16:4 ::  نويسنده : آرش

 

سنگین ترین شکست خارج از خانه تاریخ مس!

شاهکارهای مس در این فصل کامل می شود و این تیم در ادامه روند سربلندی هوادارنش سنگین ترین شکست تاریخ خارج از خانه لیگ برتری خود را هم در اصفهان تجربه کرد تا فصل بد کرمانی ها را در لیگ برتر تکمیل تر هم بکند!

     

جدا از باخت سنگین ۶ بر ۲ که مس در خانه برابر استیل آذین تجربه کرده بود این تیم تا پیش از بازی برابر سپاهان در این هفته چند باخت سنگین 4بر1 خارج از خانه را در کارنامه خود ثبت کرده بود اما هیچگاه در مسابقات لیگ برتر سابقه نداشت که با اختلاف چهار گل مغلوب تیمی شده باشد اما در بازی این هفته مس برابر سپاهان این اتفاق هم رخ داد تا کرمانی ها دعا کنند هرچه سریعتر این فصل با بهترین اتفاق ممکن که همان بقای این تیم در لیگ برتر است تمام شود تا دیگر خدای نکرده شاهکارهایی از این دست از تیم محبوبشان نبینند! روند زشت و زیبای یک هفته درمیانی مس به شدت برای این تیم خطرآفرین است و هرچند در این هفته با تساوی تیم های شاهین و شهرداری مس به جمع فانوس به دستان مجددا وارد نمی شود اما فشردگی بیش از اندازه تیم های پائین جدول سبب با کوچکترین لغزشی آن هم در نه هفته به پایان بازی ها تیم مس به چنان مشکلاتی دچار شود که کار این تیم را کاملا به وضعیت اما و اگر بکشاند. کافی است مس در هفته آینده که قاعدتا باید هفته خوب این تیم باشد مجددا بلغزد تا بازهم رسما فانوس را در دستان خود ببیند. سپاهانی ها که کاملا مهیا بودند ثابت کنند نتیجه دور رفت برابر مس تصادفی بوده است با مسی به شدت بی آزار روبرو شدند که اگر اراده می کردند می توانستند حتی بیشتر از انگشتان یک دست به آن گل بزنند. البته هواداران این تیم به شدت امیدوارند تحقیر رفته به آن ها در ورزشگاه فولاد شهر به سرعت در هفته بعد برابر دیگر تیم بالای جدولی یعنی تراکتورسازی جبران شود تا حداقل با تعطیلی چند هفته ای بازی ها شاید گشایشی در کار این تیم ایجاد شود و مس بتواند واقعا خود را از انتهای جدول بکند تا در هفته های پایانی هوادارانش را به مرز سکته نرساند.

یک شنبه 16 بهمن 1390برچسب:, :: 23:22 ::  نويسنده : آرش

 

دیدار به قیامت آقای پولادی...!

هرچند هفته گذشه سرانجام یکی از "کش دار" ترین پرونده های نقل و انتقالات فوتبال کشور بسته شد و آروزی پرسپولیسی ها در بدست آوردن پولادی برآورده شد اما مهمتر از این تحقق آرزو، غرور کرمانی ها بود که سبک این انتقال آن را چندید برابر کرد و نشان داد هیچکس و در هیچ مقامی حق ندارد غرور کرمانی ها را بازیچه رفتارهای بچه گانه خود قرار دهد.

                     

مهرداد پولادی با مصاحبه های خود که حکایت از سختی زندگی در کرمان و شرایط دشوار آن داشت و همچنین اصرارهای بیش از حد برای جدایی از مس با وجود قراردادی که داشت خود را کاملا از چشم هواداران مس انداخته بود. او در ادامه با جنجالی که پیش از بازی باشاهین بوشهر در جام حذفی برپا کرد و موجبات برهم خوردن نظم تیم پیش از این بازی حساس شد بیشتر هم خشم هواداران مس را برانگیخت. اما این پایان یاغی گری های پولادی نبود و روزی نمی شد شروع شود و او علیه تیم مس و بلاژویچ مصاحبه نکرده باشد! این درحالی است که او توقع داشت در این شرایط باشگاه خیلی راحت رضایت نامه او را هم برای رفتن به پرسپولیس صادر کند! پولادی که کاملا تبدیل به یک "بدمن" برای کرمانی ها شده بود بعد از اینکه دید مسئولین تیم مس و هواداران این تیم تحت فشار مقامات بانفوذ باشگاه پرسپولیس و حتی وزارت ورزش، زیر بار صدور رضایت نامه او نمی روند، چند روزی سکوت کرد. سرانجام در حالی که قرار بود لیست نهایی تیم پرسپولیس با نام پولادی برای شرکت در بازی های باشگاه های آسیا ارسال شود بازهم حرف های درشت پولادی علیه بلازویچ به چاپ رسید تا این بار خود مقامات باشگاه پرسپولیس هم شاکی شوند! در حالی که چند ساعتی بیشتر به پایان مهلت ارسال اسامی پرسپولیس باقی نمانده بود مجددا باشگاه مس کرمان در یک اقدام خوب اعلام کرد که رضایت نامه پولادی را تا زمان عذرخواهی رسمی او از بلاژویچ و باشگاه مس و مردم کرمان صادر نخواهد کرد! و سرانجام پولادی با یک عذرخواهی تلویزیونی برای همیشه شر خود را از باشگاه مس کم کرد تا این بازیکن یاغی که از بازی در مس به تیم ملی هم رسیده بود برای همیشه در چشم کرمانی ها تصویری تیره داشته باشد. اما در این جدایی دو نکته قابل توجه وجود دارد اول اینکه پرسپولیسی ها زمانی با پولادی به طور رسمی قرارداد امضا کردند که مهلت ارسال اسامی به کنفدراسیون آسیا تمام شده بود و آن ها یا به بلای حذف استقلال از لیگ آسیا در چهار سال قبل دچار می شوند و یا اینکه در یک اقدام غیر قانونی قبل از اینکه با پولادی رسما قرارداد امضا کرده باشند نام او را در لیست گذاشته اند که این اقدام یاشگاه پرسپولیس نسز کاملا غیر اخلاقی و غیر حرفه ای بوده است! با این حال با رفتن پولادی از تیم قبل از بازی حساس با سایپا دو تن از دوستان نزدیک به او یعنی قدیری و امرایی در تمرینات مس مشکل به وجود اورند تا به نوعی مشخص شود پرونده پولادی همچنان در کرمان باز است... اینکه او با چه رویی در آینده می خواهد به کرمان بیاید و بازی کند مشخص نیست و اگر او قبل از بازی با مس در فصل های آینده ناگهان محروم شد از همکنون بدانید به چه علت است! کرمانی ها چشم دیدن این بازیکن را ندارند و دیدار با او را به قیامت موکول می کنند!  

(منتشر شده در نشریه استقامت)

چهار شنبه 12 بهمن 1390برچسب:, :: 1:2 ::  نويسنده : آرش

 

 ادینهو: از شارجه اخراج نشدم اما توافق کنند به مس می آیم

در حالی که برخی از منابع صبح امروز خبرهایی مبنی بر اخراج ادینهو از تیم شارجه امارات منتشر کردند این بازیکن خبر اخراجش را رد کرده و شخص دیگری را بازیکن اخراجی تیم شارجه می داند.

      

البته با قطعی شدن سقوط تیم الشارجه ظاهرا این باشگاه برای فروش بازیکنانش دست خود را کاملا باز گذاشته است. در آخرین تماسی که با ادینهو برقرار شد گفت درصورت موافقت باشگاه او می تواند از این تیم جدا شود و به تیم جدیدی برود. ستاره فصل قبل تیم مس کرمان در رابطه با آخرین وضعیت خودش می گوید: ظاهرا باشگاه برای فروش بازیکنانش آزادی عمل زیادی به خرج می دهد و جدا شدن چند بازیکن از تیم نشان می دهد اگر باشگاه مس با باشگاه اماراتی به توافقی دست پیدا کنند می توانم از این تیم جدا شوم و به مس بیایم. خبر اخراج من از الشارجه صحیح نیست بلکه بازیکن دیگری از تیم ما امروز اخراج شده بود.

ظاهرا ادینهو که اصلا فصل موفقی را در لیگ امارات نداشته است کاملا علاقه مند است به فوتبال ایران برگردد. مقامات باشگاه مس چند هفته پیش در رابطه با جذب او برای فصل آینده مذاکره کرده بودند و تقریبا به توافق هم رسیده بودند اما حالا بعد از این ماجرا ظاهرا تلاش مقامات مس برای جذب این بازیکن به کرمان چند برابر شده است. البته در کنار باشگاه مس فعالیت رویانیان و فتح الله زاده برای جذب ستاره برزیلی فصل قبل مس به یکی از تیم های سرخابی پایتخت دو چندان خواهد شد اما مزیتی که تیم کرمانی نسبت به دو تیم تهرانی دارد وجود یک جای خالی در لیست مس است که در دو تیم پرسپولیس و استقلال وجود ندارد! ظاهرا مسی ها از طریق کمیسیون پزشکی نام بیژن کوشکی را از لیست خود خارج کرده اند و از این طریق می توانند جای او را با ادینهو پر کنند. البته هیچ بعید نیست دو تیم پرسپولیس و استقلال هم برای جذب این بازیکن سرشناس از طریق نفوذهای خود به هر طریق برای این بازیکن جای خالی باز کنند از همین رو مقامات مس اگر درصدد هستند یکبار دیگر این بازیکن را از دست ندهند باید هرچه سریعتر تلاش های خود را دو چندان کنند. گفته می شود به زودی ادینهو به ایران سفر خواهد کرد تا راحت تر زمینه بازگشت خود را به لیگ ایران فراهم کند. شاید بازگشت ادینهو برابر با رهایی مس از پائین جدول باشد!

چند ساعت مانده به پایان نقل و انتقالات آسیایی

رضایت نامه پولادی هنوز صادر نشده است!

در حالی که گفته می شود رضایت نامه پولادی برای پیوستن به جمع سرخپوشان تهرانی صادر شده است اما این اتفاق هنوز در کرمان رخ نداده است! گفته می شود بعد از مصاحبه ای که مجددا پولادی علیه بلاژویچ انجام داد و او را تهدید به شکایت کیفری کرده است مقامات باشگاه مس باردیگر در صدور رضایت او وقفه ایجاد کردند و گفتند تا زمانی که پولادی حضورا از بلاژویچ عذر خواهی نکند این رضایت نامه را صادر نخواهند کرد! این در حالی است که تا بسته شدن لیست تیم های حاضر در رقابت های لیگ قهرمان آسیا چند ساعتی بیشتر نمانده است و پرسپولیسی ها که دوست ندارند به بلای حذف استقلال دچار شوند فقط تا پایان عصر امروز برای پولادی صبر خواهند کرد! باید دید سرانجام پولادی دست از لجبازی برای مصاحبه علیه بلاژویچ برمی دارد و با عذر خواهی راه خود را برای رسیدن به پرسپولیس باز می کند یا خیر؟!

یک شنبه 9 بهمن 1390برچسب:, :: 18:40 ::  نويسنده : آرش

حاشيه ديدار مس کرمان و داماش گيلان
 

تماشاگران کرماني عليه مهرداد پولادي بازيکن تيم فوتبال مس کرمان شعار سردادند.


 

    حدود ۴۰۰ تماشاگر حاضر در ورزشگاه در نیمه دوم علیه مهرداد پولادی بازیکن تیم مس کرمان که بعد از نیم فصل حاضر به بازگشت به کرمان و تیم مس نشد شعار سردادند.

 

*بلاژویچ، سرمربی مس هنگام تعویض وحید امرایی با او روبوسی کرد تا مشخص شود مشکل این بازیکن و سرمربی مس حل شده است.

 

*وزش باد شدید در ورزشگاه هم تابلوهای تبلیغاتی را جا به جا کرد و همچنین شرایط سختی برای دو تیم ایجاد کرد.

 

*در اواسط نیمه دوم مه شدیدی در ورزشگاه ایجاد شد.

بازی تیم‌های مس کرمان و داماش گیلان با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید.

شنبه 8 بهمن 1390برچسب:, :: 11:23 ::  نويسنده : آرش

 

بلاژویچ و قدم زدن روی لبه تیغ!

کرمانی ها تا آماده می شوند که یک هفته با نتیجه تیم مس احساس آرامش کنند، مجددا این تیم نتیجه ای در هفته بعد کسب می کند که آن ها را از بابت استرس زیاد به کاهش وزن دعوت می کند!

   

کسب تنها یک امتیاز از دوبازی اخیر مجددا آسمان این تیم را برخلاف آسمان شهر کرمان کاملا ابری کرده است و از این تیم خبرهای جالبی به گوش نمی رسد. بلازویچ در آخرین صحبتی که با بازیکنانش داشت به آن ها می گوید که اگر آن ها در یکی دو بازی آینده نتایج مقبول نگیرند او مجبور است با کرمان خداحافظی کند. هرچند همه مقامات مس بحث اولتیماتوم به بلاژویچ را رد می کنند اما حرف های چیرو در تمرینات نشان می دهد که صحبت های مطرح در باشگاه مس چندان تطبیقی با این تکذیب ها ندارد. از طرف دیگر به نظر می رسد اتفاقات دیگری هم در تیم رخ داده است که سبب شده طرفین ادامه همکاری خود را بیشتر در خطر ببینند! ظاهرا چیرو از حجم زیاد دخالت هایی که در کادر فنی تیم می شود اصلا رضایتی ندارد و او حتی به خاطر همین دخالت ها مجبور می شود خلاف آن چه که دوست دارد عمل کند! نمونه آن تعویض محسن خلیلی در بازی های اخیر بود. چیرو که خودش برنامه نود دقیقه ای برای بازی دادن به خلیلی داشت زمانی که یکی از مقامات تیم تاکید زیادی برای بازی دادن به خلیلی داشت و پیغام های زیادی برای بازی دادن به او برای بلاژویچ فرستاد سبب شد که چیرو با کوچکترین اشتباهات خلیلی، دست به تعویض او بزند. تعویضی که بیشتر جنبه فرستادن پسغام از سوی چیرو را داشت و کاملا برخلاف نظر مربی تیم مس بود! این نکته از روی حرف هایی که بلازویچ به خلیلی در پایان بازی با فجر زده بود به راحتی قابل درک بود. بلاژویچ که برای تعویض بازیکنانش در زمان بازی هم از مدت ها پیش با مشکل روبرو می شود! ظاهرا همچنان با این دردسر روبروست و در بازی با فجر سپاسی هم مجددا در زمان تعویض حسن زاده به مشکل برخورد! همه این ها سبب می شود که چیرو در مس روزهای ناآرام خود را سپری کند. او که مجددا قدم زدن روی لبه تیغ را تجربه می کند در صورتی که نتواند در برابر تیم بحران زده داماش در کرمان نتیجه لازم را بگیرد، خود و تیم مس را با یک دردسر بزرگ روبرو خواهد کرد.  البته تجربه ثابت کرده است هر زمان وضعیت همکاری چیرو و مس به بغرنج ترین حد خود رسیده است، این تیم با یک نتیجه خوب از این وضعیت فاصله گرفته است. اتفاقی که باید دید در بازی با داماش هم رخ می دهد یا خیر؟! چیرو که در نیم فصل قبل اولین بازی خود را با مس برابر داماش شروع کرد اصلا دوست ندارد همین بازی مجددا نقطه پایان او شود.

جمعه 1 دی 1390برچسب:, :: 12:9 ::  نويسنده : آرش

 

آقای پولادی...شب بخیر و خدانگهدار!

حرف های جدید مهرداد پولادی علیه بلاژویچ نشان می دهد که این بازیکن شمشیر را برای این مربی کاملا از رو بسته است. آن هم در حالی که قرار بود زمینه بازگشت پولادی به مس فراهم شود.

      

بازیکن معترض تیم مس زمانی که می بیند نه می تواند از مس جدا شود و نه می تواند خانه نشینی خود را ادامه دهد با تماسی که با مقامات باشگاه برقرار می کند از آن ها می خواهد در سفر تیم به تهران برای بازی با استقلال زمینه بازگشت او را به مس فراهم کنند. این مسئله با بلاژویچ در میان گذاشته می شود و مربی مس این مسئله را می پذیردو ظاهرا همه چیز برای برگشتن پولادی فراهم می شود. اما مشکل بزرگی تمام این زمینه ها را برهم می زند.زمانی که بازیکنان در هتل پیش از بازی با استقلال مطلع می شوند که قرار است پولادی به تیم بازگردد از طریق نماینده خود به مدیران تیم خبر می دهند که درصورت بازگشت پولادی اردوی تیم را ترک می کنند. مقامات باشگاه که در ابتدا تصور می کردند می توانند با کمی سختگیری این بازیکنان را با پولادی آشتی دهند در پاسخ می گویند که حاضرند بازیکنان تیم امید را جایگزین مخالفان این تصمیم کنند اما ناگهان متوجه می شوند ده تن از بازیکنان اصلی تیم هم در دسته این افراد قرار دارند تا کودتایی که علیه پولادی توسط سایر بازیکنان در تیم شکل گرفته بود موفق شود زمینه بازگشت این بازیکن بداخلاق را خراب کنند. در راس این معترضین فرزاد حسین خانی کاپیتان تیم حضور داشت. این بازیکن کرمانی اقدامات پولادی را توهین بزرگ به مردم استانش می دانست و بازگشت او را به تیم توهینی بزرگتر قلمداد می کند. پولادی که در مصاحبه شدید الحن خودش علیه چیرو گفته بود چیرو در جلسه ای با بازیکنان آن ها را تحریک کرد تا نگذارند او به مس برگردد اشاره به جلسه ای دارد که در ان بلاژویچ به بازیکنانش می گوید:" حالا که شما با آمدن این بازیکن مخالف هستید من هم مخالفم اما باید در زمین به مدیران ثابت کنید که تیم ما بدون این بازیکن هم هیچ کمبودی ندارد". بازیکنان مس هم با شنیدن این حرف حلقه اتحادی در همان جلسه می بندند تا به نوعی این صحنه دراماتیک روحیه بازیکنان مس را قبل از بازی با استقلال با این اتحاد دو چندان کند! جالب اینکه بعد از انتشار حرف های پولادی علیه بلاژویچ در کرمان جو منفی علیه او تشدید شده است و در حالی که مربی مس بعد از پیروزی برابر استقلال در کرمان محبوبیت دو چندانی پیدا کرده است صحبت های جدید پولادی سب شده است که عده ای از هواداران تیم برای دادن شعار علیه او در بازی با نفت آبادان مهیا شوند!مصاحبهجدید پولادی تقریبا ثابت کرد کار این بازیکن در فوتبال ایران به دلیل تفکرات غیرحرفه ای تقریبا تمام است. تقریبا همانند کاری که عزیزی بعد از مصاحبه عجیب خودش علیه بلاژویچ کرد. آن هم در حالی که پولادی خیلی کوچکتر از ان است که حتی به اسم خداداد برسد...با این حساب آقای پولادی شب بخیر و خدا نگهدار...

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 14 صفحه بعد

درباره وبلاگ


به وبلاگ خودتون خوش آمدید شما نویسنده این وبلاگ باشید!!! بله تعجب نکنید با عضویت در این وبلاگ که خیلی ساده و رایگان است میتونید خیلی ساده مطالبتون رو برای ما و همه ی ورزش دوستان ایران بفرستید . در ضمن با عضویت در خبرنامه وبلاگ میتونید هر هفته از آخرین اخبار باشگاه و وبلاگ باخبر بشید راستی نظر فراموش نشه و اگه توی نظر سنجی وبلاگ هم شرکت کنید خوشحال میشم . . . .
مشاهده جدول کامل ليگ برتر ايران
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت مس کرمان و آدرس meskerman.LoxBlog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان